Linia de tramvai va fi gata în doi ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările de modernizare a liniei de tramvai vor începe în 1 iulie şi vor dura maxim doi ani, au anunţat astăzi reprezentanţii municipalităţii. Odată finalizate lucrările, clujenii vor petrece mai puţin timp în trafic şi oraşul va fi mai puţin poluat fonic, susţin autorităţile.

În primă fază, lucrările vor începe pe primul tronson, Mănăştur-Piaţa Gării, între străzile Bucium şi Calvaria, şi vor dura trei luni. În tot acest timp, tramvaiul va funcţiona pe restul secţiunii. Pe durata lucrărilor, transportul pe acest segment va fi asigurat de autobuze. „ Pasagerii vor fi transportaţi de pe strada Bucium şi vor fi lăsaţi în staţia de tramvai de la Calvaria. De acolo, vor fi transferaţi apoi în tramvaie", a precizat edilul-şef al oraşului.

Autobuze între Bucium şi Calvaria

Pentru transportul cu autobuzul pe această porţiune de drum, clujenii nu trebuie să plătească. Totuşi, avertizează directorul RATUC, Liviu Neag, pasagerii din autobuze vor trebui să aibă biletele sau abonamentele la ei, urmând să composteze doar când ajung în tramvai. Întregul tronson Mănăştur-Piaţa Gării are o durată de finalizare, prevăzută în contract, de 12 luni. Primarul Sorin Apostu a declarat însă că lucrările ar putea fi terminate în doar 10 luni.

Autorităţile locale susţin că, imediat după, se va continua cu zona Calvaria-Pod Horea, unde se va lucra timp de şase luni, urmând apoi segmentul până la Piața Gării. „Cu excepţia segmentului Bucium-Pod Calvaria, unde transportul va fi preluat de autobuze, tramvaiul va circula pe întreaga perioadă a execuţiei. Vor fi montate linii provizorii cât timp se va lucra în zonă. Aşa este prevăzut în contract", a explicat primarul. Circulaţia va fi restricţionată pe străzile Primăverii, Plopilor, Horea, iar pe I.L Caragiale şi pe Splaiul Independenţei, traficul va fi închis.

Tramvaie moderne în trafic

Concomitent cu modernizarea liniei de tramvai, clujenii vor beneficia şi de tramvaie noi. Anunţul a fost făcut astăzi de primarul Sorin Apostu, care a făcut publică intenţia municipalităţii de achiziţiona garnituri moderne. „Nu am renunţat la tramvai deoarece este mijlocul de transport cu cea mai mare capacitate de transport, de 300 de locuri şi este şi cel mai puţin poluant. Odată modernizată linia de tramvai, vom face economii de 50% la curentul electric consumat şi la timpul pterecut în trafic", susţine Apostu.

300 de muncitori vor lucra la linia de tramvai

Valoarea contractului de modernizare a liniei de tramvai este de 128.000.000 de lei cu TVA și 104.000.000 fără TVA. 98% din costurile fără TVA sunt suportate din fonduri europene. Proiectul a fost câștigat de asocierea firmelor Swietelsky Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup.  Reprezentanţii firmei Swietelsky au anunţat astăzi că vor lucra cu un efectiv de 250 - 300 de muncitori. Potrivit Nicoletei Zamfir, directorul tehnic de la Swietelsky, în proiect vor fi angajaţi şi muncitori clujeni, alături de muncitori din București și specialişti din Austria.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite