„Steve Jobs” de România, selfie 3D de milioane de dolari cu Katy Perry

„Steve Jobs” de România, selfie 3D de milioane de dolari cu Katy Perry

Katy Perry a făcut un show spectaculos la Super Bowl 2015. FOTO:  Guliver Getty Image

Fyuse, aplicaţia unui clujean care a cucerit America, a intrat în liga mare: pe lângă faptul că a atras o finanţare de 13 milioane de dolari, compania lui Radu Rusu este promovată de vedeta aflată pe locul I în lume în ceea ce priveşte fanii de pe reţelele de socializare, Katy Perry. Cântăreaţa are peste 61 de milioane de fani pe Twitter şi 76 de milioane de Like-uri pe Facebook.

Ştiri pe aceeaşi temă

Fyusion, compania din Silicon Valley fondată de clujeanul Radu Rusu care a lansat o aplicaţie care îţi permite să faci fotografii 3D cu telefonul mobil, a obţinut, zilele trecute, o finanţare de 13 milioane de dolari. Aceasta după ce, anul trecut, clujeanul care vrea să facă internetul tridimensional a demarat proiectul cu o investiţie de 3,5 milioane de dolari, printre finanţatori numărându-se şi Andreas „Andy” Bechtolsheim, omul de afaceri care a semnat primul cec important pentru Google. „Runda nouă de finanţare ne poziţionează compania ca şi valoare în sute de milioane de dolari, deci dacă nu facem greşeli masive, următoarea rundă va fi la 1 miliard de dolari”, a declarat Radu Rusu pentru „Adevărul”. 
 
„Runda nouă de finanţare ne poziţionează compania ca şi valoare în sute de milioane de dolari, deci dacă nu facem greşeli masive, următoarea rundă va fi la 1 miliard de dolari”
 
Radu Rusu, fondator Fyusion
 
 
De la roboţi la telefoane mobile şi realitate virtuală 
 
Ideile inovatoare ale echipei de la Fyusion privind procesarea imaginii urmau să fie aplicate, iniţial, pe roboţi. Un model 3D al lumii ar ajuta aparatele să navigheze mai bine în diferite medii. Succesul tehnologiei în reţelele sociale i-a determinat însă să-şi schimbe strategia. Aplicaţia Fyuse, care-ţi permite să faci fotografii din mai multe unghiuri unui subiect, care apoi sunt compuse într-o imagine unitară pe care o percepi ca fiind tridimensională, a devenit extrem de populară în Japonia, în SUA (numărul 4 în ceea ce priveşte aplicaţiile de partajere de fotografii) şi în Europa de Est, în special în România (cea mai downlodată aplicaţie). Compania poartă negocieri cu mari producători de telefoane pentru includerea aplicaţiei în setările camerelor foto ale dispozitivelor mobile. De asemenea, se poartă negocieri cu Google şi alţi mari jucători de pe piaţa realităţii virtuale şi a realităţii augmentate. „Noi creăm următorul nivel de experienţă vizuală pentru internetul 3.0 sau cum se va numi acesta. Acest format face fotografiile interactive şi imersive. Acesta are ca scop să completeze fotografiile şi clipurile video în care spaţiul contează”, explică Radu Rusu. 
 
„Noi creăm următorul nivel de experienţă vizuală pentru internetul 3.0 sau cum se va numi acesta. Acest format face fotografiile interactive şi imersive. Acesta are ca scop să completeze fotografiile şi clipurile video în care spaţiul contează
 
Radu Rusu, fondator Fyusion
 
 
Colaborare cu cel mai popular artist din lume
 
Katy Perry este probabil cea mai în vogă cântăreaţă pop a momentului, turneul ei mondial „Prismatic” atrâgând mii de fani din toată lumea. De asemenea, artista este numărul 1 mondial în ceea ce priveşte fanii de pe reţelele sociale: are peste 61 de milioane de fani pe Twitter şi 76 de milioane de Like-uri pe Facebook, conform unui top realizat de o revistă de specialitate. Perry este urmată în top de Cristiano Ronaldo, Shakira şi Rihanna. „Katy Perry e numarul unu mondial în momentul de faţă pe reţelele sociale existente, iar noi vrem să creăm o experienţă total nouă, inovativă, în această categorie, prin formatul nou digital pe care l-am dezvoltat. Deci a fost perfect normal să vrem să intrăm într-o colaborare cu numarul unu, şi să învăţăm de la ea. Katy e extraordinar de receptivă… din momentul în care a vazut tehnologia, a inţeles-o, şi a văzut nenumăratele posibilităţi la care poate fi aplicată, exact cum vedem şi noi. Aşa ca am decis să încercăm să lucrăm împreună”, a declarat pentru „Adevărul”, Radu Rusu. 
 
„Katy Perry e numarul unu mondial în momentul de faţă pe reţelele sociale existente, iar noi vrem să creăm o experienţă total nouă, inovativă, în această categorie, prin formatul nou digital pe care l-am dezvoltat. Deci a fost perfect normal să vrem să intrăm într-o colaborare cu numarul unu, şi să învăţăm de la ea. Katy e extraordinar de receptivă”
Radu Rusu, fondator Fyusion
 
 

Katy Perry într-unul dintre concertele din turneul mondial Prismativ. FOTO: Guliver Getty Image
 
Un selfie 3 D cu Kathy Perry
 
Kathy Perry a promovat Fyuse la premiera filmului care are ca subiect turneul mondial Prismatic. Pelicula a fost lansată pe 27 martie şi a avut un imens succes. „Prima posibilitate a fost să încercăm să promovam premiera filmului ei, <<Prismatic World Tour>>, şi să aducem Fyuse la premiera pentru fanii ei. Nu e nimic mai senzaţional decât să ai un “selfie 3D” cu Katy Perry. Fanii au fost entuziasmaţi la maxim”, explică Radu Rusu. Katy a trimis un Tweet, astfel încât fanii să poată să descarce pozele făcute la premiera cu tehnologia noastră. Pana şi ea a facut un selfie cu Fyuse! Vom incerca sa continuam colaborarea pe viitor, mai ales ca Katy are cont pe Fyuse acum şi foloseste aplicatia pentru a interacţiona cu fanii ei”, a mai spus Rusu. 
 
Fyuse în industria modei
 
O altă colaborare importantă a Fyuse este în industria modei. Camelia Skikos, un designer român care este pe val în SUA, a lucrat de asemenea cu aplicaţia clujeanului. „Am intalnit-o pe Camelia Skikos cu aproximat 9 luni in urma, si am realizat ca suntem extraordinar de similari: amandoi am ajuns peste hotare, si am reusit sa creăm rezultate bune in domeniile noastre prin munca asidua. Camelia munceste enorm de mult, si creatiile ei au ajuns sa fie prezentate la cele mai prestigioase evenimente din lumea modei (exemplu: LA Fashion Week), şi apoi vandute la magazine de lux din Statele Unite si peste hotare gen Neiman Marcus. Cand i-am aratat Cameliei tehnologiile la care lucram, si am vazut reactia ei, o scanteie s-a aprins in ochii amandoura, si am stiut ca vom ajunge sa lucram impreuna. Amandoi am realizat ca aplicatiile care noi le dezvoltam vor fi foarte populare pentru moda, design, si arta in general”, explică Radu.  Primul pas in colaborarea celor dou a fost încercrea de a vedea cum ar putea Camelia folosi aplicatia in procesul ei creativ. Astfel, a fost realizat un video in vara 2014 (https://www.youtube.com/watch?v=YDJ2IkcsHqE) care sa exemplifice acest lucru.
 
„Camelia Skikos ne ajută să înţelegem cum să dezvoltăm şi rafinăm tehnologiile noastre pentru a fi folositoare în lumea modei, iar noi o ajutăm să îşi expună creaţiile ei într-un format digital nou, proaspăt, care scoate utilizatorul din banalul “2D”, şi îl transforma dintr-un user pasiv intr-unul activ”
Radu Rusu, fondator Fyuse
„Scoate utilizatorul din banalul 2D şi îl transforma într-un user activ"
 „Apoi am inceput sa ne pregatim pentru colectia ei noua si sa o capturam cu Fyuse (http://fyu.se/c/Camelia-Skikos-HpQLYIe), urmand a o prezenta la Los Angeles Fashion Week. Rezultatele au fost grozave si toti participantii care au fost la eveniment au ramas deosebit de incantati. LA Times a scris despre noi http://www.latimes.com/fashion/alltherage/la-ar-concept-los-angeles-standouts-include-jen-awad-camelia-skikos-20150309-story.html . Camelia ne ajuta sa intelegem cum sa dezvoltam si rafinam tehnologiile noastre pentru a fi folositoare in lumea modei, iar noi o ajutam sa isi expuna creatiile ei intr-un format digital nou, proaspat, care scoate utilizatorul din banalul “2D”, si il transforma dintr-un user pasiv intr-unul activ, unde interactiunea cu fyuse-ul permite schimbarea unghiului din care creatia de moda poate fi vizualizata”, a concluzionat Rusu. 
 
Carte de vizită Radu Rusu
 
Radu Rusu (33 de ani), originar din Alba Iulia, a fondat, în 2013, Fyusion Inc. Şi, de atunci, este CEO-ul companiei din Silicon Valley, care lucrează la reinventarea conceptului de imagine tridimensională în cazul aplicaţiilor pentru consumatori. Din 2012 este preşedintele ONG-ului „Open Perception” care are ca scop realizarea de softuri gratuite pentru procesarea imaginilor 2D şi 3D. Din 2009 pâna în 2012, a fost cercetător la Willow Garage, un laborator unde se creează programe open source pentru aplicaţii robotice. În perioada 2010 - 2012, a predat la Universitatea Stanford în calitate de cadru didactic invitat. Cu doi ani în urmă, a fost cercetător la Stanford Research Institute (SRI) International. În 2009, a absolvit cu Summa cum Laude Universitatea Tehnică din München. În 2004, a absolvit Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Facultatea de Automatică şi Calculatoare, Specializarea - Automatică şi Informatică Industrială. Este căsătorit şi are o fetiţă. Trăieşte în San Francisco alături de nevastă, restul familiei fiind în România.
 
Citeşte şi
 

VIDEO Sânge artificial fabricat la Cluj: invenţie de premiu Nobel, şanse slabe de finanţare   

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: