Imagini scandaloase. Cum sunt reparate drumurile din România în 2015: plombele turnate în asfalt sunt „spălate” după două ploi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Plombele turnate la Cluj se "şterg" dacă dai un pic cu piciorul în ele. FOTO: CJ CLUJ
Plombele turnate la Cluj se "şterg" dacă dai un pic cu piciorul în ele. FOTO: CJ CLUJ

Se pune o emulsie peste pământul existent în groapă şi se toarnă o bucăţică de asfalt. E echipă a Consiliului Judeţean a filmat modul revoltător în care sunt reparate drumurile judeţene. O astfel de lucrare ţine cam două ploi. Nu sunt singurele nereguli la Regia care se ocupă de drumurile judeţene. Aceasta a înfiinţat un departament de fonduri europene, în condiţiile în care instituţia nu poate accesa fonduri europene.

O echipă a Consiliului Judeţean Cluj în frunte cu arhitectul şef, Claudiu Salanţă a făcut zilele trecute un control asupra modului în care sunt reparate şi modernizate drumurile judeţene. “Am constatat  plombări şi lucrări de asfaltare neconforme. În multe părţi a fost lovită plomba cu piciorul şi a sărit. În alte părţi a fost marcat un drum pe nisip sau au fost turnat un drum fără să fie făcute şanţuri sau rigole”, a susţinut preşedintele Consiliului Judeţean Cluj.

Bătaie de joc pe bani publici

Salanţă a prezentat un filmuleţ realizat pe Drumul Judeţean 109, la Fodora. „Sunt o serie plombări. Aşa zise plombări. S-a pus o emulsie peste pământul existent în groapă şi s-a turnat o bucăţică de asfalt. În mod normal se taie frumos, se frezează, se trasează. Practic ţine două ploi. Preţul este de circa un milion de lei vechi pe metru pătrat”, a precizat Salanţă. El nu a ştiut să precizeze ce firmă lucrează pe drumul respectiv întrucât Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public şi Privat a (RAADPP) a refuzat să trimită Consiliului Judeţean fişele de drum. „Pentru a vedea care este situaţia cu fiecare drum judeţean, unde e nevoie de intervenţie, unde s-a intervenit, cum s-a intervenit, am cerut RADPP fişele de drum. Nu am primit nimic, deşi regia este subordonată Consiliului Judeţean. La ei sunt contractele, la ei sunt toate documentele. La noi vin doar când trebuie să virăm banii. Eu trebuie să semnez transferul banilor fără să ştiu cum s-a făcut modernizarea drumului, cât a costat”, a arătat Mihai Seplecan. 

Marcaje pe nisip 

Într-un alt filmuleţ realizat pe DJ 109 la Vultureni, marcajul trasat cu vopsea albă de drum se şterge parcă ar fi fost făcut cu cretă. Se pare că drumul a fost renovat, însă marcajul a fost trasat pe nisip, astfel cu siguranţă va dispărea la prima ploaie. Lucrările de plombare şi întreţinere ale drumurilor judeţene s-au făcut printr-un contract cadrul încheiat de RADPP cu mai multe firme – Diferit, Napoca SA şi Regia Autonomă a Drumurilor Judeţene Cluj. 

Seplecan va cere desfiinţarea regiei

Preşedintele CJ Cluj, Mihai Seplecan, crede că lucrările făcute de mântuială sunt cauzate de lipsa de control a CJ asupra RADPP. „De peste 20 de ani, niciun preşedinte de CJ nu le-a cerut fişa drumurilor. Eu nu pot să nu le cer pentru că vreau să ştiu pe ce se duc banii”, a mai spus Seplecan. El vrea să desfiinţeze regia şi s-o transforme într-o direcţie în cadrul Consiliului Judeţean. „Aşa vom putea avea control asupra a ce se întâmplă. În plus, vreau să luăm un credit pentru asflatarea tuturor drumurilor judeţene şi regiile nu pot acest lucru”. 

Birouri de fonduri europene pentru o regie care nu poate depunde fonduri europene

RAADPP a înfiinţat din 2014 un departament de proiecte europene, în care lucrează două persoane, însă regia nu poate accesa fonduri europene, a susţinut Diana Coman, şefa Serviciului Dezvoltare Locală. Seplecan a mai spus că din cei 130 de angajaţi ai RAADPP, doar 40 fac teren. „Regia are nu mai puţin de 5 directori”, a mai spus Seplecan. Salarul mediu al angajaţilor este de 2.800 de lei brut, iar directorul regiei Mircea Avram câştigă circa 10.000 de lei lunar. El a susţinut că va face o conferinţă de presă pentru a comenta informaţiile. 

Citeşte şi

   Se întâmplă în România: Autostrada Arad-Timişoara, deschisă în decembrie 2011, trebuie reasfaltată în întregime

ANALIZĂ Autostrada Transilvania, 11 ani de cheltuieli inutile. Cum s-au dus pe Apa Sâmbetei şase miliarde de lei

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite