FOTO Locuri exotice prin ochii unor stomatologi

Locuri exotice, momente unice

Doi medici stomatologici, soţ şi soţie, au expus la Cluj-Napoca fotografii inedite realizate în 20 de ţări ale lumii, pe care le-au vizitat într-o călătorie care a  durat trei luni.

Soţii Rovana Socolov (28 de ani) şi Cătălin Dimir (34 de ani) au călătorit din Europa până în Africa, din Asia până în Australia şi din Noua Zeelandă până în America de Sud cu diverse mijloace de transport. Au parcurs peste 70.000 km şi au imortalizat experienţa în peste 5.000 de fotografii. Toată călătoria i-a costat 20.000 de euro.

„În călătoria în jurul lumii am plecat în 10 ianuarie şi ne-am întors în 18 aprilie. Am plecat din Cluj pe traseul Londra-Hong Kong. De acolo, am luat-o cu bicicleta, cu motocicleta, scuterul, cu caii, cu caiacul pe râu în jos. Asta a fost în Asia. După aia, în Australia şi Noua Zeelandă am avut două microbuze închiriate, cu două locuri în faţă, cu pat în spate, bucătărie”, povesteşte Rovana.

Călătoria ca pasiune

Încă din copilărie Rovana era o împătimită a călătoriilor şi asta datorită părinţilor care o duceau în fiecare vacanţă în alt loc. I-a transmis acest „hobby” şi lui Cătălin când au plecat o lună şi jumătate prin Europa cu maşina. „Eu am tot fost cu părinţii de mică peste tot, m-au luat cu avionul. Ne plăcea să călătorim. Am văzut Cuba, Mexic, Insulele Canare, Spania, Europa o am aşa la degetul mic, Turcia. Destinaţii din astea de vacanţă unde se poate merge cu copilul. Am fost cu Cătălin o lună jumătate am făcut toată Europa cu maşina, am demontat maşina lui tata şi am lăsat doar scaunele din faţă, i-am scos bancheta din spate cu totul şi ne-am culcat în maşină”, îşi aminteşte Rovana.

Pentru ei căsătoria a fost o „scuză” să poată lipsi mult timp de acasă. „Toată lumea te înţelege când spui că ai avut nuntă şi cu banii de nuntă pleci în luna de miere. Multă lume ne întreabă cum de ne permitem La noi e o problemă de priorităţi. Noi nu ne-am cumpărat maşină, noi nu ne-am cumpărat nimic, ci am strâns bani să călătorim. Uită-te câte maşini scumpe sunt pe stradă. Noi am cheltuit sub cât costă o maşină din aia. Câţi au BMW-uri şi Mercedes-uri de 20.000 de euro şi au 19 ani. Averea mea este scuterul şi experienţa de stomatologie”, povesteşte Cătălin.

Locuri exotice, momente unice

În această excursie cei doi au vizitat multe locuri celebre, de la Parcul Naţional Komodo, din arhipelagul indonezian, la Cambodgia, sau vulcanii din insula Bali. Cel mai puţin au stat în Santiago de Chile, 12 ore, şi cel mai mult au petrecut în trei ţări, Indonezia, Asutralia şi Noua Zeelandă, câte trei săptămâni. „Indonezia şi Argentina mi-au plăcut cel mai mult. Indonezienii te ajută, sunt drăguţi, nu vor să te facă de bani, sunt foarte altruişti, nişte oameni foarte buni şi cinstiţi şi calzi. Să nu mai vorbim de peisaje, de lumea subacvatică, au şi vulcani şi mare. Am făcut un tur pe insula Bali, la vulcanul Kintamani cu un scuter, 300 de kilometri am condus şi ploua de rupea”, a precizat Rovana.

„Am dormit într-un sat plutitor de musulmani, ne-au furat banii din portofel pe insula Flores. Cambodgia e cea mai faină ţară din Asia de sud-est. Am luat o amendă de 200 de dolari în Noua Zeelandă de la o Asociaţie împotriva free camping-ului pentru că ne-am culcat într-o parcare. În Asutralia stăteam cu ochii în patru să nu ne sară cangurii în faţa maşinii”, rememorează şi Cătălin.

Din punct de vedere culinar cei doi nu au avut probleme. Au mâncat şi au băut din specificul fiecărei ţări. „Am mâncat tarantulă, am mâncat greier prăjit, am mâncat friptură de cangur în Asia şi în Australia. Tarantula avea gust de ou fiert, greierul parcă era un crevete şi cangurul a fost genial, un mixt între friptura de vită şi cea de porc. Era foarte tare, e numai muşchi cangurul”, ne-a declarat Cătălin.

“Eu am mâncat orez şi legume şi nuci de cocos, eu sunt vegetariană”, a precizat şi Rovana.

Nu dau Clujul pe nicio ţară sau continent

Cu toate că au cutreierat lumea în lung şi în lat, atât Rovana, cât şi Cătălin, nu concept să trăiască în alt loc decât la Cluj-Napoca. „Clujul este un oraş extraordinar, suntem îndrăgostiţi de Cluj. Când am plecat am zis că ne mutăm în Australia. Când eram acolo spuneam parcă e mai fain la Cluj, e mai multă activitate. În străinătate, ei sunt mai mult oameni de carieră, nu au spiritul acesta latin”, a mai precizat Rovana.

„Pentru ei, noi eram cei exotici. Când lumea auzea că noi suntem din România parcă era ca şi cum a spune că eşti din Malawi, Madagascar, ne întrebau unde e ţara că nu au auzit niciodată de România”,  spune Cătălin.

Cel puţin până în luna decembrie Rovana şi Cătălin vor rămâne la Cluj-Napoca pentru a lucra, dar în acelaşi timp pentru a-şi pune la punct detaliile viitoarei călătorii care va include vizite în India, Asia Centrală, Coasta de Vest a Africii, Orientul Mijlociu, Polinezia, Insula Paştelui şi Polul Nord.

Expoziţie cu intrare liberă la Cazinou

Rovana Socolov şi Cătălin Dimir au vrut să împărtăşească experienţa trăită în cele trei luni în jurul lumii şi au organizat o expoziţie foto cu momentele trăite şi locurile vizitate. Ideea expoziţiei le-a venit în ultima săptămână de călătorie, când se aflau în Noua Zeelandă, cu toate că niciunul nu a urmat cursuri de fotografie. „În Noua Zeelandă când eram aproape de final şi mai aveam o săptămână de călătorit, stăteam în maşină şi frunzăream pozele şi tot ştergeam ce era în plus să ne facem loc. Şi am zis, asta e bună, şi asta e bună. Şi ne-am întrebat dacă nu putem să le expunem“, a explicat Rovana Socolov.

Fotografii la congres

Expoziţia fotografică intitulată „One World + One Camera = Two People“ este găzduită de Cazinoul din Parcul Central „Simion Bărnuţiu“ şi este deschisă publicului până în 7 iulie. Intrarea este liberă. „Am cutreierat lumea pentru a o cunoaşte aşa cum este ea, cu obiceiuri şi tradiţii caracteristice fiecărui popor, am încercat să surprindem cât mai multe aspecte ale culorii locale, evitându-le pe cele cosmetizate pentru turişti. Nici eu, nici Cătălin nu avem cursuri de fotografie, suntem amatori“, a mai precizat Rovana.

După expoziţia din Parcul Central, pozele celor doi vor mai fi expuse la un congres de stomatologie. Dacă nu vor reuşi să le vândă, le vor face cadou prietenilor. „Pozele vor mai fi expuse la un congres de stomatologie, dacă reuşim să vindem şi ni se oferă un preţ ok o să le dăm, dacă nu, o să le facem cadou la prieteni“, a mai adăugat Rovana.