FOTO Cum arată noile troleibuze care vor circula pe străzile Clujului. Fiecare costă 650.000 de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria Cluj-Napoca a organizat la începutul anului o licitaţie pentru 50 de troleibuze articulate, de 18 metri, cu 6 metri mai lungi decât cele obişnuite. Fiecare vehicul poate transporta până la 140 de persoane, aproape dublu decât un troleibuz obişnuit.

GALERIE FOTO

Contractul a fost atribuit companiei poloneze Solaris, care va livra într-o primă fază 30 din cele 50 de troleibuze. Contractul este de 123 de milioane de lei, iar un troleibuz costă 2.466.000 de lei, fără TVA. Investiţia este realizată în cea mai mare parte din fonduri europene. Astfel, 85% din suma necesară va fi acoperită din fonduri europene nerambursabile, 13% din fonduri provenind din bugetul naţional, în timp ce primăria va achita doar 2% din bani.

image

Vehiculele sunt de ultimă generaţie, au 140 de locuri, dintre care 36 pe scaune şi dispun de toate dotările. Astfel de troleibuze circulă în special în ţări ca Polonia, Ungaria sau Austria.

„Pentru această investiţie noi am apelat la fonduri europene disponibile prin Axa 4, POR 2014-2020. Astfel, 85% din bani vor veni din fonduri europene nerambursabile, 13% din fonduri provenind din bugetul naţional, iar primăria va achita doar 2% din totalul sumei”, a explicat Ovidiu Cîmpean, directorul departamentului de Dezvoltare Locală şi management din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.

Ce dotări au troleibuzele Solaris Trollino

Troleibuzele vor fi articulate, cu planşeu jos (podea coborâtă), facilităţi pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă (rampă-kneeling), fără etaj, caroserie CE, conform Directivei 2007/46/CE, acţionată în curent alternativ cu electronică de putere, cu comandă, control, parametrizare şi diagnoză cu microprocesor, cu recuperare şi înmagazinare a energiei la frânare şi cu viteza maximă de circulaţie de 75 de kilometri / oră, limitată cu dispozitiv limitator de viteză reglabil DLV la 55 km/h.

image

Caroseria va fi auto portantă de tip cheson şi va avea podeaua coborâtă. Nu se admit trepte pe toată suprafaţa disponibilă pentru călătorii în picioare. Caroseria va fi garantată la coroziune minim 8 ani şi împotriva fisurării, deformării, ruperii pe toată durata de viaţă a troleibuzului (15 ani).

Noile troleibuze dispun, printre altele, de sisteme de sistem de ventilaţie şi aer condiţionat pentru sezonul cald, indicatoare de traseu electronice situate în faţă, lateral şi spate, sisteme de informare pentru călători / difuzare clipuri realizat cu monitoare LCD; - sistem de numărare călători şi sistem de supraveghere video interioară şi exterioară şi sistem automat de taxare.
 

Solaris a câştigat încă două contracte la Cluj

Solaris a câştigat alte două licitaţii la Cluj, una pentru 40 de autobuze articulate şi cealaltă pentru 41 de autobuze electrice „clasice”, de 12 metri lungime. Cele 40 de autobuze diesel circulă deja de trei ani pe străzile Clujului, iar 11 dintre cele 41 de autobuze electrice au fost puse în circulaţie în urmă cu trei luni.

În prezent, Compania de Transport Public Cluj are aproximativ 100 de troleibuze, toate fabricate în România, la Astra Arad. Acestea sunt de ultimă generaţie, iar ultimele 20 au fost achiziţionate în urmă cu doi ani. Compania arădeană nu s-a înscris la ultima licitaţie, cea care a fost câştigată de Solaris.

Potrivit estimărilor Primăriei Cluj-Napoca, noile troleibuze vor începe să circule în oraş începând din iarna anului 2018.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite