Firme din Japonia şi China, negocieri pentru construirea metroului la Cluj. Când ar urma să fie terminat proiectul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bucureştiul este singurul oraş din România în care există metrou. Foto: Adevărul
Bucureştiul este singurul oraş din România în care există metrou. Foto: Adevărul

Două consorţii japoneze şi mai multe companii din China şi Europa au reacţionat, după ce primarul Clujului a anunţat că intenţionează să realizeze un metrou în localitate.

Două consorţii japoneze şi mai multe companii din Europa şi China s-au arătat interesate să construiască metroul din Cluj, susţine viceprimarul Dan Tarcea. 

„De când domnul Boc a anunţat că se va construi metrou la Cluj, mai multe companii ne-au contactat pentru o serie de discuţii preliminare. Un important consorţiu japonez ne-a trimis deja o scrisoare de intenţie. Cu ei avem cele mai avansate discuţii. E un consorţiu important, care a mai construit reţele de metrou în Japonia şi în Europa”, a declarat Tarcea pentru „Adevărul”. Acesta a mai spus că reprezentanţii municipalităţii au purtat mai multe discuţii cu japonezi, dar şi cu reprezentanţii celorlalte companii. 

Dan Tarcea susţine că numele companiilor interesate de proiectul municipalităţii clujene nu poate fi dat publicităţii până când acestea se vor înscrie la licitaţie. „Oricum, noi va trebui să facem o licitaţie, aceste firme şi-au manifestat doar interesul şi au cerut unele informaţii despre cum vedem noi acest proiect şi despre amploarea sa”, a adăugat Tarcea. 

Japonezii au fost interesaţi şi de dezvoltarea metroului din Bucureşti

Viceprimarul nu a confirmat, dar nici nu a infirmat informaţia, pe surse, conform căreia consorţiile japoneze PADECO şi INGEROSEC CORPORATION, care au fost interesate şi de realizarea proiectului Linia 6 de metrou „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni – Bucureşti”, ar fi interesate de construcţia metroului clujean.

Magistrala de metrou din Cluj ar urma să deservească şi zona metropolitană. Liniile ar urma să aibă o lungime de 40 de kilometri şi să pornească din localitatea Gilău, iar ultima staţie ar fi în zona industrială de la Jucu, Tetarom, acolo unde îşi au sediile mai multe companii multinaţionale printre care Bosch şi De Longhi.

Totuşi, proiectul va fi finalizat cel mai devreme undeva în 2030, potrivit estimărilor făcute de reprezentanţii primăriei. Până acum au fost făcuţi doar primii paşi. Primăria a comandat deja, la începutul anului, un studiu de prefezabilitate pentru 3,5 milioane de lei.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite