Directorul unui mare festival de muzică, despre incidentul „manele la Electric Castle“: „Generaţia Z pune manele după miezul nopţii la toate petrecerile“

Directorul unui mare festival de muzică, despre incidentul „manele la Electric Castle“: „Generaţia Z pune manele după miezul nopţii la toate petrecerile“

Adi Minune a devenit, de două săptămâni, cel mai discutat subiect pentru participanţii la festivaluri din România. FOTO: Arhiva personală

Laura Coroianu, directoarea festivalului de muzică electronică „Awake”, este de părere că reacţiile anti-manele după incidentul de la Electric Castle sunt exagerate, mai ales că tinerii „se dezlanţuie cântând toate versurile lui Dani Mocanu, Guţă sau ACM”. Guido Janssens, managing partner la Emagic, unul dintre cei mai mari organizatori de concerte din România, susţine că, atunci când inviţi un artist, „scena este a lui” şi nu poate fi controlat.

Ştiri pe aceeaşi temă

Guido Janssens, managing Partner la Emagic, unul dintre cei mai mari organizatori de concerte din România, cu peste 30 de ani de experienţă în industria muzicală, care a fost membru într-o trupă, impresar, General Manager la EMI Publishing din Belgia şi International Marketing Manager la o mare casa de producţie din Olanda, Arcade Music, a comentat pe Facebook: 
 

Fondatorul Emagic: „Inviţi un artist pe scenă şi DE AICI ÎNCOLO SCENA ESTE A LUI!”

 
„Aşa că acum domnul Tommy Cash, un artist estonian, „a provocat” publicul de la Electric Castle punând o piesă de manele (prieteni străini, căutaţi pe Google dacă nu ştiţi despre ce vorbesc) şi - din nou (s-a întâmplat şi la Neversea acum 2 săptămâni) - publicul este împărţit între cei care:
 
1. Am cântat fericiţi alături de el. 
2. A inceput să huiduie pentru că ... ei bine ... „manele”
3. S-au amuzat şi s-au bucurat de restul festivalului.
 
Nimeni nu a fost deranjat de imaginile (semi) pornografice ale întregului spectacol, se pare. Dar la o manea? „NU-MI VINE SĂ CRED!”
 
În mediile sociale, problema (non) este pe larg dezbătută.
Florence and the Machine maşina? Ah ... da .. de spectacol frumos.
Este atât de trist ....
 
 
Iată cum stau lucrurile, oameni buni. Inviţi un artist pe scenă şi DE AICI ÎNCOLO SCENA ESTE A LUI! Nu "controlaţi" artistul sau conţinutul actului său. Îl inviţi să facă show, nu  să îţi execute „ordinele”. În calitate de organizator, "oferiţi o platformă" şi niciodată ... nu cenzuraţi nici o parte a actului artistic.
 
Personal nu aş fi reacţionat la acest moment, aşa cum a făcut-o Electric Castle. (Dar le respect dreptul lor de a face acest lucru, deoarece acesta este festivalul lor şi viziunea lor.)
 
Cred că festivalurile ar trebui să fie o platformă pentru diversitate, pentru provocare, pentru controversă, pentru incluziune, pentru discuţie, pentru a fi de acord cu dezacordul.
În lumea actuală, aceste virtuţi se află sub atacul constant al politicienilor extremişti, al ştirilor false şi al călătorilor oportunişti de carieră şi de bani.
Cele mai bune festivaluri ar trebui, de asemenea, să acţioneze ca o "insulă de rezistenţă" faţă de forţele care încearcă să ne divizeze.”
 
 

Directoare de festival: „Hai sa nu ne mai purtăm anti-manelismul ca un blazon aurit şi nobil”


Laura Coroianu, directoarea festivalului de muzică electronică „Awake”, care are loc în judeţul Mureş, a postat pe Facebook: 
 
„Drag popor român feisbuchist,
 
Dă-te jos de pe piedestalul virtuos şi antimanelist pe care te-ai auto-proţăpit şi cugetă un pic. Lumea noastra este plină de genuri muzicale, unele care ne sunt dragi, altele care ne sunt indiferente şi desigur cel puţin câteva care ne calcă rău pe nervi. Nu merită să consumi atâta energie patimaşă împotriva unui gen muzical (!!), care a fost de fapt adus de fanarioţi la începutul sec al XIX-lea (mă rog, era un dans/ritm fără cuvinte pe atunci) şi care a suferit niste influenţe mai prounţate turco-arăbeşti prin anii ‘80-‘90 şi s-a impus prin versuri ce par împrumutate dintr-un alt gen hulit multă vreme dar care între timp s-a instalat confortabil în mainstream, adica hip-hop (ambele vorbesc despre bani, femei, duşmani, ţoale tari şi mult bling-bling). Şi – mai presus de orice – nu te supăra când niste DJ-i străini cu simţul umorului includ nişte manele în set-urile lor ; fiind un popor cu mult umor amuză-te sau pur şi simplu ignoră dacă nu guşti genul ăsta de glumă. Dar ca să te superi, să acuzi organizatorii, sa faci valuri pe feisbuc – ma gândesc că or fi lucruri mai importante împotriva cărora să te revolţi : Romania chiar are nevoie de energia ta civica intensa şi sustinuta !
 
Te las însa cu un ultim gand: nu ştiu cât de atent eşti la copiii tăi/ai noştri, dar Gen Z pune manele după miezul noptii la toate petrecerile care au început «corect» cu pop, rock sau DJ-ala. Fetele, după ce au dansat cuminţi pe Dua Lipa sau poate s-au legănat romantic pe un blues à la Sheeran cer mai întâi reghetoane, ca un fel de intro la manele şi apoi toti se dezlanţuie cântând toate versurile lui Dani Mocanu, Guţă sau ACM. Ne place sau nu, manelele sunt pentru noile generatii ce a fost lautaria pentru părinţii şi bunicii noştri (ma rog, şi pentru mine, sunt mega fan Faramita Lambru şi Dona Dumitru Siminica).
 
Hai sa nu ne mai purtăm anti-manelismul ca un blazon aurit şi nobil, nestemata a identitatii noastre atent construite. Să lasam bling-blingu’ la manelişti, ca ei sunt specialişti ;-)”
 

Precizări ale maangerului de comunicare EC: „Tommy arată lipsă de respect faţă de publicul nostru 

 
„Tommy a preferat să aducă în show-ul său o linie muzicală şi vizuală mult prea explicită, care arată lipsă de respect faţă de publicul nostru. Asta implică şi continuarea neoriginală a controversei de la Neversea, doar de dragul promovării. Îl iubim pe Tommy pentru atitudinea sa antipolitical correctness”, a explicat pentru VICE managerul de comunicare Electric Castle, Andi Vanca.
 
Citeşte şi
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: