Cum poţi să previi obezitatea fără a-ţi schimba major dieta. Descoperirile făcute de cercetători în legătură cu postul

Cum poţi să previi obezitatea fără a-ţi schimba major dieta. Descoperirile făcute de cercetători în legătură cu postul

Postul intermitent poate duce la prevenirea obezitării, spun cercetătorii. FOTO: Shutterstock

Până la şaisprezece săptămâni de post intermitent ajută la combaterea obezităţii şi a altor tulburări metabolice, fără a fi nevoie de alte restricţii în ceea ce priveşte aportul de calorii. Un astfel de post are deja beneficii după numai şase săptămâni, potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii canadieni.

Până la şaisprezece săptămâni de post intermitent, fără a avea nevoie de alte restricţii în ceea ce priveşte aportul de calorii, ajută la combaterea obezităţii şi a altor tulburări metabolice. Acest post are deja beneficii după doar şase săptămâni, potrivit unui studiu realizat de Kyoung-Han Kim şi Yun Hye Kim şi publicat în revista Cell Research, citată de Science Daily. Postul intermitent la şoareci a ajutat la îmbunătăţirea metabolismului animalelor şi la arderea grăsimilor prin generarea căldurii corporale. Echipa de cercetare a fost condusă de Hoon-Ki Sung, cercetătoare la „Spitalul pentru copiii bolnavi din Ontario”, Canada, care este acum afiliată la Universitatea din Ottawa – Institutul Inimii.
 
Cercetările au arătat că obiceiurile alimentare nesănătoase şi stilul de viaţă sedentar joacă un rol major în dezvoltarea bolilor metabolice legate de stilul de viaţă, cum ar fi diabetul, bolile de inimă şi obezitatea. Din acest motiv, intervenţiile în dieta pacientului precum postul intermitent câştigă popularitate pentru tratarea unor afecţiuni cum ar fi obezitatea.
 

Efectele a şase săptămâni de post intermitent la şoareci

 
Echipa de cercetare din acest studiu a vrut să înţeleagă mai bine reacţiile pe care intervenţiile, cum ar fi postul, îl au la nivel molecular în organism. Ei au expus grupuri de şoareci la şaisprezece săptămâni de post intermitent. Regimul recurent a prevăzut două zile în care animalele au fost hrănite, urmate de o zi în care nu au mâncat nimic. Aceasta a fost singura intervenţie asupra aportului lor caloric. Patru luni mai târziu, şoarecii din grupul de post au cântărit mai puţin decât cei din grupul de control care au continuat să mănânce acelaşi volum de hrană. Greutatea corporală a şoarecilor din grupul de post nu a fost singurul efect. Regimul a ajutat la scăderea conţinutului de grăsimi din corp. S-a îmbunătăţit activitatea sistemele care gestionează aportul de glucoză şi producerea de insulină. Într-un alt experiment, beneficii similare au fost observate deja după doar şase săptămâni de post intermitent.
 

Cum poţi preveni tulburările metabolice prin post

 
Analizând biologia implicată în aceste procese, cercetătorii au descoperit că astfel de posturi intermitente temperează o reacţie imună în celulele grase. Există modificări în anumite căi genetice implicate în sistemul imunitar şi în reacţia organismului la inflamaţie. Este declanşat un tip de globule albe, despre care se ştie că joacă un rol în lupta împotriva inflamaţiei. Cunoscute ca macrofage antiinflamatoare, aceste celule stimulează celulele să ardă grăsimile stocate sau lipidele pentru a genera căldură.
 
„Postul intermitent fără o reducere a consumului de calorii poate fi o abordare preventivă şi terapeutică împotriva obezităţii şi a tulburărilor metabolice", spune Kyoung-Han Kim. Aceste schimbări stimulate de post apar chiar şi după un singur ciclu de post de 24 de ore, şi sunt complet inversate atunci când şoarecii încep să mănânce din nou, adauga Yun Hye Kim.
 
Citeşte şi
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: