Cum a pornit o româncă din Belgia proiectul Mamprenoare, prin care 300 de mame învaţă să facă afaceri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O platformă online care reuneşte peste 300 de persoane, pornite pe drumul antreprenoriatului, a fost creată de Alina Bota (45 de ani), o româncă din Belgia.

Mamprenoare.eu este povestea a peste 300 de mame din toata ţara şi din străinătate, care vor să-şi dezvolte propria afacere şi cărora li se oferă, prin intermediul comunităţii, consiliere şi educaţie în business prin diferite instrumente, workshopuri, întâlniri şi discuţii online şi offline.

Originară din Hunedoara, Alina Bota a dezvoltat împreună cu soţul ei, Vladimir Martinuşi, doctor în mecanică orbitală,  cercetător şi specialist în inginerie aerospaţială la Universitatea din Liege, platforma prin intermediul căreia îşi transmite mesajul către sute de femei care şi-au deschis propria afacere sau visează să o facă. 

„Am rolul meu, le ajut să gândească, să-şi deschidă orizontul şi să stea pe picioarele lor, iar asta îmi dă satisfacţie. Au fost efectuate studii în străinătate care au scos în evidenţă faptul că femeile aflate în maternitate au dificultăţi serioase atunci când revin la locul de muncă. Iar eu încerc să le demonstrez că există şi o altă cale, că îşi pot deschide propria afacere, pot obţine independenţa financiară şi să-şi petreacă mai mult timp cu familia”, a punctat dezvoltatoarea platformei mamprenoare.eu. 

Petrece mai mult timp pe drumuri decât acasă

Alina Bota (foto jos) trăieşte în prezent în Belgia, dar asta nu o împiedică să-şi petreacă majoritatea timpului în ţară, unde organizează o serie de workshopuri şi întâlniri cu femeile interesate să-şi deschidă o afacere. Absolventă a Facultăţii de Ştiinţe Economie din Timişoara, Alina are o experienţă bogată în corporate şi antreprenoriat. A fost director de marketing la Evenimentul Zilei şi Ziua de Vest, după care a devenit senior manager la Aegon România, în Cluj-Napoca. După aproape şase ani petrecuţi în asigurări, în 2014 a fondat Yachting Lifestyle, o companie specializată în organizarea de teambulding-uri şi concedii pe yachturi de lux. 

image

„Atunci am înţeles cât de greu este să faci un business dacă nu există pasiune. Îmi plăcea mult să navighez, am urmat şi o şcoală de navigatori pe yacht, însă afacerea în sine nu mă pasiona neapărat. Tot atunci am realizat că dacă în mediul corprorate e foarte important brandul pe care îl ai în spate, iar omul contează într-o mai mică măsură, în antreprenoriat e invers. Aşa am ales domeniul personal branding, adică să-i învăţ pe ceilalţi să descopere capitolele la care excelează şi cum să atingă succes. Până atunci, în România personal branding cădea exclusiv în sarcina agenţiilor de publicitate. Ori, agenţiile de publicitate îţi pot construi o imagine, însă asta nu-ţi garantează succesul şi există multe exemple. Am început să studiez intens construcţia care se află în spatele personal branding şi apoi am construit o metodă în 10 paşi, care te apropie de succes, dacă e respectată”, a povestit Alina Bota.

Primele afaceri de succes

Astfel, din 2016 a început să lucreze cu tinerele mame, iar prima clientă a fost Nora Niculescu, o antreprenoare din Cluj. „Nora a fost prima mea clientă mămică antreprenoare, ea a pus bazele unei afaceri, „Cuibul berzelor”, care organizează cursuri de educare pre şi post natală pentru femei”, a rememorat Alina. 

Au urmat alte şi alte persoane interesate să intre o afacere, iar totul a luat amploare de când a lansat platforma mamprenoare.eu. 

„Mi-am dat seama că e deja un fenomen, după Nora au venit tot mai multe femei aflate în maternitate. Studiile internaţionale spun că 84% dintre femei devin mai creative în timpul maternităţii. Rolul meu e să le ghidez, să le învăţ să-şi pună în valoare calităţile, să le ofer consultanţă şi să le dau cât mai multă încredere.  Acest boom vine şi după ce Internetul a faciltat accesul la informaţie şi au apărut multe bloguri şi forumuri destinate mămicilor. Şi mai e ceva: majoritatea companiilor nu fac nimic pentru aceste femei, nu le ajută să se reacomodeze la locul de muncă. Iar de când am lansat platforma, comunitatea a crescut de la 200 de mămici la 300, într-o singură săptămână”, a mai afirmat Alina.

Cine sunt mămicile- antrepenoare

Printre mămicile-antreprenoare se numără şi femei din Diaspora, din oraşe precum Paris sau Londra, dar şi unele care s-au întors de curând din străinătate pentru a-şi deschide un business în ţară. Nu în ultimul rând, unele dintre ele au renunţat la locuri de muncă excelent plătite, în funcţii de conducere din domeniul bancar şi corporate, pentru a porni o afacere pe cont propriu. 

„Avem şi o mămică recent venită din Elveţia care are un brand de îngheţată cu azot pentru evenimente private, „L' Albero dei Sogni”. Mai este şi o mămică din Cluj, Gabriela Mureşan, care este artizan ciocolatier şi urmează un curs special la Bruxelles. Mai avem fotografe, scriitoare, doamne care fac consultanţă, practic din toate categoriile. Este şi Ona Văideanu, fost CEO la o companie de calibru, mai e şi Anamaria Ciuhuţă, care a  avut o funcţie importantă de conducere la o bancă străină din România. Şi sunt şi multe mămici fără experienţă în business, pe care le învăţ dacă ele fac de exemplu produse handmade cum să şi le vândă şi să nu se limiteze să le comcercializeze la Huşi sau Vaslui. Lor le explic cum să înceapă să-şi gândească mica afacere la un alt nivel, pentru că în ziua de azi pot să-şi vândă produsele oriunde pe Glob”, a mai spus Alina.

Şi pentru că mica lor comunitate se extinde de la o zi la alta, Alina Bota are planuri mari pentru viitor. „Devenim o mare familie, ne-am organizat şi deja fiecare comunitate dintr-un oraş îşi alege un lider local, iar în scrut timp, mai exact pe 21 martie, vom scoate revista Mamprenoare, pe care o putem face trimestrial. Vreau să promovez totul la nivel naţional şi internaţional, pentru că rezultatele deja încep să apară”, a conchis Alina Bota.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite