Cum să mâncăm de sărbători fără să ajungem la medic. Nutriţionistul Nicolae Hâncu: „Să nu ne lăsăm seduşi de mărimea porţiilor“

Cum să mâncăm de sărbători fără să ajungem la medic. Nutriţionistul Nicolae Hâncu: „Să nu ne lăsăm seduşi de mărimea porţiilor“

Masă încărcată  FOTO: Adevărul

Masa de sărbători se confundă, de multe ori, cu excesele alimentare. Nutriţioniştii ne atrag atenţia asupra unei reguli de bază, sănătoase, în această perioadă a Crăciunului şi Revelionului: moderaţia.

Ştiri pe aceeaşi temă

Nutriţioniştii ne sfătuiesc să ne bucurăm cu moderaţie de bucatele de sărbători alături de cei dragi.

„Excesul alimentar se produce pe parcursul mai multor ore şi este, de regulă, asociat cu consumul de alcool şi fumatul (activ sau pasiv). Fie că suntem la masa din familie sau la restaurant, prima regulă este să ştim ce mâncare urmează a fi servită, astfel încât să alegem doar ce ne place. În cazul în care vrem să consumăm din multe sortimente, sfatul este să cerem doar jumătate de porţie. O altă strategie ar fi să eliminăm o parte din alimente, în special pe cele care conţin multă grăsime, maioneză, sosuri etc“, spun medicii nutriţionişti.

„De sărbători este esenţial să nu ne lăsăm seduşi de mărimea porţilor. Putem gusta din mai multe feluri de mâncare, este indicat să mâncăm variat, dar moderat, nu pe săturate. Totuşi, încercaţi să alegeţi preparatele la grătar, cuptor sau fierte, evitând prăjelile, grăsimile, dulciurile şi produsele cu multă sare”, sfătuieşte prof.dr. Nicolae Hâncu, nutriţionist, membru de onoare al Academiei Române.

Medicii ne mai avertizează să avem grijă de unde cumpărăm carnea de porc, să evităm acele spaţii care nu respectă normele de igienă, etichetare şi siguranţă alimentară - una dintre principalele probleme fiind infectarea cărnii cu trichineloză.

„Pentru o stare de bine, ar trebui ca şi de sărbători să ţinem cont de echilibrul energetic al organismului, adică energia (volumul caloric) ingerată să fie egală cu cea consumată. În acest sens, trebuie să nu uităm de activitatea fizică. Spre exemplu, după masă este indicată o plimbare în aer liber”, afirmă conf.dr. Gabriela Roman, preşedinte Asociaţia Română pentru Studiul Obezităţii.

Ca să „dregem“ un exces alimentar, Nicolae Hâncu recomandă să consumăm multe fructe şi legume, să bem zilnic o cantitate dublă de apă decât de obicei (adică un 3-4 litri) şi să facem mişcare. Dacă dorim să consumăm o mâncare mai consistentă, medicii atrag atenţia că puetm mânca peşte proaspăt gătit, dar nu prin prăjire şi afumare.
Aceste sfaturi au fost prezentate în cadrul evenimentului ”Nutriţie, Sănătate, Longevitate”, manifestare dedicată informării medicilor de familie cu privire la promovarea unei alimentaţii echilibrate.

Mai puteţi citi:

Bucate de la catering. La Cluj, „renii“ Moşului îţi aduc mâncarea acasă dacă o comandă depăşeşte 200 de lei

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: