Cu „cărţile pe faţă“, o campanie prin care un clujean promovează lectura prin book-selfie: „Suntem şi ceea ce citim“

Cu „cărţile
pe faţă“, o campanie prin care un clujean promovează lectura prin book-selfie:
„Suntem şi ceea ce citim“

Un book-selfie FOTO: pagina de Facebook a clujeanului Victor Miron

Un antreprenor din Cluj, Victor Miron, a iniţiat o campanie atipică pe Facebook pentru a-i face pe oameni să citească. Plecând de la conceptul de selfie, el a creat book-selfie, o imagine în care faţa celui ce se fotografiează e cufundată într-o carte. Ideea a fost preluată de o librărie din Cluj ce oferă 10% reducere la cărţi celor care care au, la poza de profil de pe Facebook, imagini cu ei citind.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Cărţile ne hrănesc într-un mod mult mai interesant decât mâncarea. Suntem şi ceea ce lecturăm.
Cărţile pe care le citesc mă reprezintă mult mai mult decât trăsăturile feţei sau freza. Am lansat conceptul de book selfie: selfie în care să avem faţa cufundată într-o carte Se spune că suntem ceea ce mâncăm, că suntem ceea ce conducem sau că suntem ceea ce iubim“, spune Victor Miron, un tânăr clujean, plin de idei şi antreprenor de profesie.

De câteva zile bune şi-a schimbat poza de profil cu una în care citeşte un roman. În fotografie i se văd doar umerii şi capul e acoperit de cartea deschisă.

„Ideea mi-a venit gândindu-mă la conceptul de selfie şi la cum l-aş putea conduce spre ceva util. Îmi  place faptul că prin acest proiect cititul devine o activitate social şi că acele sublinieri de pe cărţi se mută pe Facebook drept comentarii la poza de profil şi se nasc conversaţii savuroase.

Plus că pe Facebook ai şanse mai mari să le revezi deoarece îţi e mult mai la îndemână decât să mai redeschizi o carte din bibliotecă“, este de părere clujeanul (foto dreapta, sursa foto: Adevărul).

Cărţi mai ieftine

Pornind de această idee, cei de la librăria independentă Bookstory, din centrul Clujului, au început o campanie de recompensare a celor care procedează astfel cu poza lor de profil de pe Facebook.
Aceştia oferă 10% reducere la cărţile din librărie tuturor celor care în pozele lor de profil pe Facebook apar citind o carte. Cititorul trebuie doar să folosească în descrierea imaginii codurile #cartilePeFata şi #bookstory.

„De multe ori cărţile pe care le citim ne recomandă mult mai bine decât orice altceva. Vedem asta destul de des în librărie. Nu de puţine ori s-a întâmplat ca o persoană să ia în mână o carte, iar un alt client să intre în vorba cu acesta şi să-i recomande cartea respectivă“, spune Vasile Jude de la Bookstory.

Ideea a prins şi în alte oraşe din ţară. Jurnalistul Daniel Buzdugan şi-a făcut o book-selfie şi a postat-o pe Facebook  FOTO: Facebook Daniel Buzdugan

Cu cărţile în faţă

Numele campaniei, „Cărţile pe faţă“, a fost inspirat dintr-un discurs susţinut la Cluj de Adela Mureşan, o absolventă a Facultăţii de Litere din Oradea.
„Cărţile te construiesc şi contribuie la formarea ta ca om, iar apoi ţi se citesc pe faţă. Se văd în felul în care zâmbim, în felul în care privim, în felul în care înţelegem aceleaşi glume sau ne întristăm la aceleaşi
Întâmplări“, spune Adela, într-o prezentare făcută într-un amfiteatru al UBB.

Ideea acestei campanii este să-I facă pe oameni să citească. „Cunoşti un om după cărţile pe care le citeşte. Citatul îi aparţine lui Ralph Waldo Emerson. Asta credem şi noi“, mai zice Victor Miron.

Mai puteţi citi:

FOTO Cum disciplinează un service din Cluj şoferii în trafic: autocolante cu citate din Ghandi şi Sun Tzu

FOTO  Site-ul care îţi face tiramisu şi îţi pune tapet. Bonus: te ajută să-ţi rotunjeşti veniturile

VIDEO Tinerii clujeni au creat un site de împrumutat lucruri

FOTO VIDEO Aplicaţia de pe telefon care te ajută să-i suni pe cei dragi: „În toată aglomeraţia asta ajungem să îi neglijăm pe oamenii cu adevărat importanţi“


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: