Continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania depinde de negocierile Ministerului Transporturilor cu Bechtel

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostrada Transilvania
Autostrada Transilvania

Potrivit, premierului Emil Boc în cazul lucrărilor la Autostrada Transilvania (A3) compania Bechtel trebuie să cadă de acord cu Ministerul Transporturilor (MTI) privind preţul pe kilometru stabilit conform standardelor de cost, pe care însă fostele guverne nu le-au impus "pentru că furau mai uşor".

Emil Boc a declarat, sâmbătă, la inaugurarea centurii ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca pe relaţia nord-est, că "odată ce România a aprobat standardele de cost", nu se mai pot executa lucrări în România la "orice preţ".

"Răspunsul la întrebarea privind continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania este dat de negocierile Ministerului Transporturilor cu Bechtel. Trebuie să se înţeleagă că nu putem face la orice preţ lucrările, pentru că este vorba de bani publici, iar odată ce România a aprobat standardele de cost acestea trebuie respectate, indiferent de cine lucrează.

Bechtel trebuie să cadă de acord cu Ministerul Transporturilor şi cu CNADNR pe ceea ce înseamnă preţul, astfel încât lucrările la Autostrada Transilvania să continue. Această autostradă reprezintă un obiectiv al Guvernului şi al coaliţiei, dar cu respectarea legii", a spus Boc.

Premierul nu a putut avansa o dată pentru reînceperea lucrărilor la Autostrada Transilvania, precizând că acest lucru trebuie lăsat pe seama specialiştilor.

Întrebat despre propunerea Consiliului Judeţean Cluj de a prelua tronsonul de autostradă Gilău - Nădăşel, premierul a răspuns că nu cunoaşte amănunte, dar că orice colaborare este binevenită.

"Obiectivul Guvernului este ca acest tronson Gilău-Nădăşel să fie făcut de Guvern, dar orice idee de parteneriat public-privat este binevenită", a spus Boc, adăugând că apreciază colaborarea impecabilă între Guvern şi autorităţile din Cluj.

Potrivit unui comunicat de presă transmis, vineri, de Consiliul Judeţean (CJ) Cluj şi semnat de şeful instituţiei, Alin Tişe, autorităţile judeţene ar dori să preia în administrare tronsonul Gilău-Nădăşel al Autostrăzii Transilvania în vederea finanţării totale sau parţiale a lucrărilor de execuţie.

Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Lucrările la Autostrada Transilvania au fost întrerupte la începutul anului 2011, după ce compania americană Bechtel, constructorul autostrăzii, a iniţiat procedura de concediere colectivă a peste 700 de angajaţi.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite