Consiliul Civic Local Cluj a remarcat mai multe nereguli în activitatea primarului Sorin Apostu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Iosif Pop, preşedintele Consiliului Civic Local.
Iosif Pop, preşedintele Consiliului Civic Local.

Consiliul Civic Local (CCL), organismul care analizează periodic activitatea Consiliului Local Cluj-Napoca, critică activitatea primarului Sorin Apostu.

„În primul rând, primarul nu ar trebui să susţină financiar echipele de fotbal CFR şi Universitatea Cluj, deoarece acestea sunt cluburi private, care vând şi cumpără jucători şi care câştigă bani grei din vânzarea biletelor la meciuri", a precizat Iosif  Pop, preşedintele CCL.

În al doilea rând, contractul pentru construirea de locuinţe sociale în Cartierul Tineretului este o altă dovadă că terenurile municipiului nu sunt bine administrate, în opinia lui Iosif Pop. "Legat de propunerea primarului de a construi în locul Cartierului Tineretului un parc fotovoltaic, expertii spun că există terenuri mai slabe, mai ieftine pentru un asemenea proiect şi nu e necesar ca pentru acest parc să fie alocat un teren de calitate excepţională. Din această cauză, noi solicităm ieşirea Consiliului Local din acest parteneriat eşuat",  a mai precizat Iosif Pop.

La proiectul Lomb, unde Primăria Cluj-Napoca s-a asociat cu pământul necesar pentru construirea cartierului, există deja un conflict, întrucât asociatul nu mai recunoaşte dreptul Primăriei asupra terenului. "Se pune întrebarea: de ce se apelează la avocat doar după şi nu înaintea semnării unui contract", întreabă retoric Iosif  Pop.

O altă problemă o reprezintă faptul că nu s-a dat o hotărâre clară cu privire la terenurile din zona industrială a oraşului şi rămâne la latitudinea primarului dacă schimbă sau nu destinaţia acestor terenuri cu o valoare estrem de ridicată.

Unul dintre contractele cu probleme ar fi cel care vizează salubritatea oraşului, susţin surse judiciare. „Nu am fost favorizaţi de primarul Sorin Apostu niciodată, toate contractele cu Primăria din Cluj-Napoca au fost încheiate după ani întregi de procese din cauza contestaţiilor pe care concurenţa noastră le-a făcut la fiecare licitaţie", spune Bogdan Niculescu, preşedintele Rosal.

Compania are trei contracte cu Primăria Cluj-Napoca: salubritatea menajeră, salubritatea stradală şi îngrijirea spaţiilor verzi. Pentru salubritatea menajeră, Rosal nu primeşte niciun ban de la primărie, ci doar de la asociaţiile de locatari. Licitaţia a fost făcută doar pentru ca Primăria Cluj-Napoca să îşi exprime acordul ca Rosal să facă acest serviciu de salubritate pentru locuitorii oraşului nostru. Pentru celelalte două contracte, de salubritate stradală, încheiat în 2005, şi pentru cel de îngrijire a spaţiilor verzi, încheiat recent, Primăria Cluj-Napoca plăteşte către Rosal suma de 900.000 de lei.

„Noi am stat cu utilajele blocate doi ani de zile din cauza contestaţiilor făcute de concurenţa noastră şi pierdeam bani în timp ce concurenţa noastră câştiga enorm pe un contract care ni se cuvenea de drept nouă. Am făcut o investiţie masivă în utilaje pentru salubrizarea oraşului Cluj-Napoca tocmai pentru a onora cu bine acest contract", a mai spus Bogdan Niculescu, preşdinte Rosal.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite