Cluj: „Oraşul blocat în trafic” 25.000 de maşini în plus, pe străzi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aglomerarea traficului cu 25.000 de maşini aduse de studenţi, lipsa locurilor de parcare, unda verde care nu funcţionează aşa cum ar trebui şi lipsa centurilor de ocolire sunt câteva dintre elementele ce compun traficul infernal din Cluj-Napoca.

Citeşte şi
Întârziere record! Sute de clujeni, blocaţi în staţii timp de două ore

Traficul rutier a devenit un coşmar în Cluj-Napoca, odată cu începerea anului universitar şi a celui şcolar. Fie că e vorba de studenţi care se grăbesc la seminarii, fie de elevii care aglomerează mijloacele de transport în comun în fiecare dimineaţă şi după-amiază, sau cei care se îndreaptă la serviciu în primele ore din zi, aglomeraţia din oraş este asemenea unei picături chinezeşti pe nervii clujenilor.

Potrivit estimărilor Poliţiei Rutiere, din 1 octombrie, în Cluj-Napoca sunt cu 25.000 de maşini mai multe, care se adaugă la cele peste 100.000 de autoturisme înmatriculate în oraş.

Aglomeraţia rutieră se concentrează în jurul arterelor de intrare în oraş, şi în cartierele mărginaşe. Mărăştiul şi Mănăşturul sunt cartierele „negre” pe harta circulaţiei, la fel şi străzile Corneliu Coposu şi Calea Baciului, potrivit comisarului Florin Goia, şeful Biroului de Siguranţă a Circulaţiei din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Cluj. Dacă ne referim la intervalul orar, lunea şi vinerea sunt cele mai grele zile în trafic, dar şi duminica, când clujenii se întorc în oraş. O soluţie pentru aerisirea arterelor de acces în oraş ar putea fi centurile de ocolire.

Dacă porţiunea de Autostradă Gilău- Turda va fi dată în funcţiune de la 1 decembrie, aşa cum se doreşte, 15% din maşini ar dispărea din oraş, estimează poliţiştii rutieri.

Unda verde funcţionează de jumătate

Printre soluţiile găsite de autorităţi pentru descongestionarea şi fluidizarea traficului se numără şi sistemul de semaforizare inteligentă, instituit, până acum, pe traseul Clinicilor-Napoca-Eroilor-Dorobanţi, şi Traian Vuia - Aurel Vlaicu- 21 Decembrie - Memorendumului - Moţilor - Calaea Floreşti. 

Mulţi şoferi spun, însă, că unda verde nu funcţionează aşa cum ar trebui. „Ar trebui să am verde dintr-un capăt în altul, dar la mijlocul traseului de cele mai multe ori prind roşu la semafor”, spune Mihai Cosma, un taximetrist clujean. Cu toate acestea, poliţiştii rutieri sunt de părere că unda verde a uşurat traficul în centrul oraşului, iar situaţiile de blocaj sunt excepţii provocate de conducătorii auto. „Ambuteiajele pornesc de la neatenţia şoferilor şi nerespectarea  regulilor de circulaţie. Dacă un sens se blochează, se produce efectul de domino, sunt blocate şi celelalte străzi”, explică comisarul Goia.

Prea puţine locuri de parcare

Îngreunarea traficului cu 25.000 de autoturisme, odată cu venirea studenţilor în Cluj-Napoca, reduce viteza medie de deplasare, care se situează în acest moment la 9-10 kilometri pe oră, dar supraaglomerează şi parcările din oraş. Primarul Sorin Apostu aproxima, în urmă cu două săptămâni, un deficit de 2.500 de locuri de parcare.

Raportul a fost făcut, însă, la maşinile din Cluj-Napoca, şi nu cele aduse de studenţi. În acest moment, în municipiu sunt, în total, 33.714 locuri de parcare, dintre care parcări cu abonament, 21.402, parcări cu contract 8.869, iar restul sunt parcări cu plata pe oră.

Monitorizarea video a traficului - o soluţie

Monitorizarea traficului rutier cu camere video amplasate la fiecare intersecţie ar putea identifica principalele probleme din trafic, şi le-ar putea corecta, cred reprezentanţii Primăriei şi a Poliţiei Rutiere. În această perioadă, sunt montate 25 de camere, în intersecţiile cele mai circulate, ca un prim pas de monitorizare. Iniţiativa este a firmei clujene Electrogrup, care a ales să instaleze primele camere în mod gratuit.

Dacă sistemul „Big Brother” se va dovedi eficient, se va organiza o licitaţie publică, şi vor fi montate camere de supraveghere în toate intersecţiile semaforizate, în total 190 de camere, potrivit Oanei Buzatu, purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca. De imaginile captate se vor folosi atât poliţiştii rutieri, cât şi cei comunitari sau cei de la Ordine Publică.

„Cu ajutorul imaginilor vom putea identifica cele mai aglomerate intersecţii, pentru a fi operativi şi a trimite poliţişti rutieri la faţa locului, dar vom identifica şi anumite infracţiuni, cum ar fi trecerea pe culoarea roşie a semaforului, neacordarea de prioritate pentru pietoni, sau abandonarea autovehiculelor în zona de preselectare a benzii”, explică comisarul Florin Goia.

CITEŞTE AICI TOATE ŞTIRILE DIN CLUJ

image
image
image
image

   

image
image
image
image

Urmăreşte ştirile din Cluj pe Twitter ori prin RSS, contactează-ne prin Yahoo! Messenger sau e-mail, vizualizează pe YouTube producţiile video realizate de redactori. Fii mereu în legătură cu redacţia prin intermediul Facebook, Hi5 sau MySpace



Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite