Cluj: Curbe periculoase şi fete frumoase la campionatul de drift din Cluj (MULTIMEDIA)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cluj: Curbe periculoase şi fete frumoase la campionatul de drift din Cluj (MULTIMEDIA)
Cluj: Curbe periculoase şi fete frumoase la campionatul de drift din Cluj (MULTIMEDIA)

Astăzi are loc finala etapei oficiale de drift „King of Europe”, eveniment organizat pentru prima dată în România, la Cluj.

Citeşte şi

  • VIDEO Regii derapajelor fac pneurile să ardă la Cluj
  • Arta tuningului auto, văzută din culise (GALERIE FOTO)


Galerii foto


Zeci de piloți români și străini se întrec în drifturi la centrul comercial Polus din Cluj-Napoca. Cunoscut drept cel mai mare concurs european de drift, „King of Europe” a început ieri, când piloţii şi-au încins anvelopele pe circuitul amenajat în parcare, în rundele de calificări.

Mii de clujeni, dar şi pasionaţi din toată ţara, au umplut parcarea imensă a mall-ului, luând cu asalt locurile special amenajate în jurul pistei dedicată driftingului. Aceasta era flancată pe o parte de o scenă, unde mai multe animatoare dansau pe muzica mixată de un DJ invitat. În cealaltă parte, tunerii şi-au expus maşinile modificate.

Unul dintre concurenți, Haiu, pe numele său real Sorin Ene, ne-a povestit câteva din mișcările ce stau la baza derapujului controlat, anume driftingul.

„În drifting, cel mai mult contează accelerația, direcția și frâna de mână. De asemenea, și schimbarea punctului de greutate al mașinii”, a explicat acesta. Tânărul a mai participat la campionate de drift internaționale, dar cel mai mult l-a impresionat Ungaria.



„Acolo totul e la un alt nivel. Au circuite, au piloți buni, au mașini. Noi suntem doar la început”, a mai spus acesta.

Piloţii au început să-şi „ardă” cauciucurile puţin după ora 13.00, reuşind chiar şi să spargă câțiva din parapeții umpluți cu apă, amplasați de-a lungul circuitului. Spre seară, unul dintre concurenţi şi-a distrus maşina, după ce a acroşat parapeţii şi bordura în una dintre curbe. Roata din spate stânga a sărit, practic, de sub caroserie. Norocul a făcut ca nicio persoană să nu fie rănită, incidentul producându-se la câţiva metri de cei ce filmau şi fotografiau evenimentul.

Astăzi, concursul a început la ora 10.00, finala desfăşurându-se pe perioada întregii zile.

image



Organizatorii au estimat ca la această etapă, concurenții să schimbe peste trei sute de anvelope. „Driftul este considerat unul din cele mai spectaculoase sporturi auto. Suntem mândri că aducem o competiție internațională de drift în România și credem în viitorul acestui sport la noi în țară”, a declarat Grațian Sonu, președintele Asociației Române de Tuning Auto, unul dintre organizatori.



Tuning şi fete frumoase

În spatele sumelor incredibile investite în modificarea bolizilor stau pasiunea şi talentul celor care îşi dedică o mare parte din timp pentru a realiza maşini unicat. Reporterii „Adevărul de Seară” au stat de vorbă cu artiştii modificărilor auto.

Dincolo de oamenii cu bani, care investesc mii de euro în transformarea unei maşini într-o operă de artă, stau persoane pasionate, talentate şi pline de idei neconvenţionale. Marian Dobrean are 20 de ani şi pictează caroserii de la vârsta de 16 ani. Tânărul este student în Timişoara, la automatică şi calculatoare, însă ceea ce face nu are nicio legătură cu acest domeniu.

   

„O fac din pasiune. Am desenat pe maşini, dar şi pe motociclete”, ne-a povestit Marian. La vopsitul capotei şi celor două uşi din partea dreaptă a maşinii a lucrat două săptămâni. Desenul, însă, pare desprins dintr-o fotografie.

Programul încărcat îi permite să realizeze circa şase lucrări pe an, al căror preţ variază între 200 şi 1.500 de euro, în funcţie de complexitatea desenului. Nu toţi cei care-şi modifică maşini vor şi să-şi picteze caroseria, însă desenul face diferenţa, crede tânărul student.

Experţii în tuning nu pot concepe ca o maşină modificată poate supravieţui fără un sistem audio puternic. Altfel, maşina ar trece neauzită. Cel mai puternic difuzor prezent la evenimentul organizat în parcare a fost unul de zece mii de watti, care ar putea dezintegra o maşină dacă nu ar avea o caroserie puternică.

   


Citeşte şi despre campionatul de raliu din Banat:
Accident în etapa a V-a a Campionatului Judeţean de Raliu (GALERIE FOTO) |  

image
image
image
image

CITEŞTE AICI TOATE ŞTIRILE DIN CLUJ

Urmăreşte ştirile din Cluj pe Twitter ori prin RSS sau contactează-ne prin e-mail ori Yahoo! Messenger folosind butoanele din stânga

image
image
image
image
Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite