Ce au în comun sexul, marketingul şi politica. Discursul unui celebru specialist

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cuplu  FOTO:  illcomplacent.com
Cuplu  FOTO:  illcomplacent.com

Sexologul Alex Allman, cunoscut în SUA pentru studiile sale despre sexualitate şi relaţiile de cuplu, declară, într-o conferinţă TEDx, că, potrivit psihologiei cognitive, reuşita unei relaţii de cuplu nu are legătură cu mărimea unei oarecare părţi anatomice, cu fizicul sau cu o anumită tehnică sexuală, ci cu sistemul de idei şi credinţe pe care îl are fiecare partener din respectiva relaţie.

În faţa unei săli pline, la una din conferinţe TEDx, sexologul american Alex Allman susţine că ideile şi credinţele guvernează lumea şi că ele sunt numitorul comun dintre trei noţiuni total diferite: sex, politică şi marketing.

Allman studiază de peste 10 ani relaţiile de cuplu şi sexualitate, a scris şi o carte pe această temă. Subiectul său preferat are legătură cu ce-şi doresc femeile/bărbaţii în dormitor. Aparent, ei vor lucruri diferite, însă, adaugă sexologul, privind mai atent, ea şi el vor acelaşi lucru, doar exprimat diferit, prin alte cuvinte, în alte forme. „Vor acelaşi lucru în dormitor, însă diferenţele constau în modul în care o spun femeile şi cum o spun bărbaţii. (...) Curajul de a spune ce vrei în dormitor îi oferă partenerului promisiunea să se poată exprima liber cu tine. Toţi vrem să fim acceptaţi, fără să fim judecaţi“, afirmă acesta.

Folosind argumente din psihologia cognitivă, Allman spune că ceea ce determină reuşita unei relaţii de cuplu, în timp, e sistemul de idei şi credinţe pe care îl are acel cuplu, nu fizicul, mărimea unei anumite părţi anatomice sau diverse tehnici sexuale. „Dacă schimbi ideile şi credinţele unui cuplu schimbi întreaga relaţie dintre ei în totalitate. (...) Credinţele şi ideile noastre creează realitatea în care trăim, controlează ceea de ce suntem capabili şi acţiunile pe care le facem“, adaugă acesta. În opinia sa, oamenii îşi aleg politicienii şi reprezentanţii politici plecând de la anumite credinţe şi idei. Însă, se întreabă sexologul, de unde vin acestea?

Răspunsul dat de el cuprinde moştenirea genetică, ideile părinţilor, rudelor, prietenilor şi - ceea ce el subliniază - din domeniul marketing-ului, locul unde se nasc şi se schimbă ideile în toată lumea. Allman dă şi câteva exemple înrădăcinate deja în mentalitatea fiecăruia dintre noi - „tocurile înalte fac femeile să arate sexy“ sau „germanii fac maşini bune. cu toţii ştim asta“. „Fiecare dintre aceste idei a fost inventată şi distribuită intenţionat de oamenii din marketing“, susţine sexologul.

Potrivit acestuia, cele mai puternice idei se găsesc în editoriale, social media, dovadă fiind şi videourile virale.

Allman susţine că marketingul poate fi folosit ca armă de aplanare a conflictelor.

Noi, oamenii. Ne certăm pentru lucruri mici pentru că nu avem curajul să ne luptăm cu problemele adevărate. (...) Soluţia? Să schimbăm idiele şi credinţele celor implicaţi în conflicte ca să el facem să aibă sens pentru ei. Cum? Injectându-le idei în culturile lor folosind fiecare armă de marketing“, afirmă Allman. 

Subliniază că înlocuirea unei idei cu cea care îi este total opusă e un fiasco şi că afirmaţia „am greşit“ nu e un argument puternic şi convingător în soluţionarea unui conflict între state. În opinia sa, conflictele trebuie privite drept fenomene foarte complexe, care nu sunt evenimente cauză-efect şi că pentru a le aplana ar fi bine să fie găsite idei care să schimbe sistemul de a dus la iscarea conflictului. Unde se găsesc aceste idei?

Sexologul susţine că doi oameni pot privi diferit aceeaşi idee şi pot crede că sunt, de fapt, două idei. El compară acele idei care ar putea salva conflicte cu ceea ce se întâmplă cu un cuplu în dormitor: fiecare vrea acelaşi lucru în pat, dar că o spune diferit faţă de partener.

Mai puteţi citi:

La ce vârste se mai căsătoresc oamenii în lume. O statistică a Naţiunilor Unite arată diferenţe majore între generaţii

Cum ne ajută limbajul să avem succesul pe care ni-l dorim. „Cuvintele au distrus naţiuni. Gândiţi-vă la dictatori!“

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite