„Captivi” în aeroport după ce s-a defectat avionul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O defecţiune la sistemul hidraulic al unui avion Wizz Air a făcut ca peste 120 de pasageri să aştepte şapte ore în aerogară până să primească primele explicaţii. Turiştii care urmau să plece în vacanţă cu cursa Cluj - Palma de Mallorca (Spania) de ieri dimineaţă au rămas blocaţi în terminalul de plecări. După şapte ore de aşteptare, ei au primit din partea companiei aeriene un sandvici şi o sticlă cu apă.

Zece ore au avut de aşteptat în total cei peste 120 de pasageri care ar fi trebuit să decoleze de la Cluj-Napoca spre Palma de Mallorca sâmbătă dimineaţă. Zborul care era planificat la ora 5.45 cu un avion al companiei low-cost Wizz Air a fost amânat. Iniţial, nimeni nu ştia ce se întâmplă. Oamenii au fost nevoiţi să aştepte în terminalul de plecări cu începere de la o oră la care nici măcar la ghişeele companiilor aeriene nu se afla nimeni, potrivit pasagerilor aflaţi în aeroport.

Avionul s-a defectat

În cele din urmă, directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, David Ciceo, a venit cu o explicaţie, însă prin reprezentanţii presei. „S-a constatat o defecţiune la aeronavă, care nu poate fi remediată în timp scurt, astfel că va veni un alt avion al companiei pentru a prelua pasagerii. Ora estimată pentru decolare este ora 14.00“, a spus Ciceo în jurul orei 13.00. La ora 14.00, pasagerii se aflau încă în zona de aşteptare de dincolo de punctul de check-in.

În cele din urmă, avionul de schimb a aterizat la Cluj-Napoca cu puţin înainte de ora 15.00, iar după îmbarcarea pasagerilor întârziaţi, acesta a decolat la ora 15.18.

Scandal şi asistenţă medicală

Înainte de deznodământ, însă, obosiţi şi neliniştiţi, unii dintre pasageri nu au mai avut răbdare şi au izbucnit. „O femeie a urlat pe aici aproape o oră. Era nervoasă deoarece nu avea cu cine să vorbească, să i se dea detalii legate de ce se întâmplă“, a spus Monica Lupancu, o pasageră care aştepta avionul către Londra şi care a stat lângă pasagerii zborului spre Mallorca.

Aceasta a povestit că oamenii erau supăraţi deoarece nu aveau cui se adresa. După ore bune de aşteptare, două pasagere au avut nevoie de îngrijiri medicale, potrivit Monicăi Lupancu. Din fericire nu a fost nimic grav, iar cele două pasagere au putut să se îmbarce după-amiaza către Palma de Mallorca.

Oamenii nu au primit explicaţii clare din partea companiei, însă li s-a oferit câte un sandvici şi o sticlă de apă, a mai spus martorul, lucru confirmat şi de Daniel Amzăr, purtătorul de cuvânt al Wizz Air. El a completat că pasagerii, dacă întârzierea aeronavei este mai mare de cinci ore, pot solicita să le fie returnaţi banii sau să îşi reprogrameze zborul.

Un alt zbor, reprogramat

Un alt zbor al Wizz Air, care urma să plece azi-dimineaţă la Londra a fost reprogramat, dar pasagerii au fost anunţaţi în prealabil. Una din „victimele” acestei întârzieri a fost tocmai Monica Lupancu. „Am venit de la Rădăuţi azi-noapte cu trenul, deoarece aveam avion la 6.00. Am aflat că voi putea zbura la Londra numai diseară la 19.30. Mi s-a spus că am fost anunţată de toate detaliile pe e-mail, însă eu nu îmi verific e-mailul. Dacă eram pe munte, de exemplu, şi nu îl puteam accesa? Mă deranjează că suntem trataţi fără pic de respect. Nu m-a întrebat nimeni dacă mi-e bine sau rău. Am primit doar o sticlă de apă şi un sandvici. Nu am dormit deloc“, a spus femeia în vârstă de 31 de ani, care lucrează în Londra de peste doi ani. 

Peripeţii şi la Bucureşti

Ultimele zile au fost cu ghinion şi pentru alţi călători care au apelat la Wizz Air, Astfel, cursa aeriană Bucureşti - Roma, cu 146 de pasageri la bord, a fost întoarsă din drum, vineri dimineaţă, după ce la scurt timp de la decolarea de pe Aeroportul Băneasa a lovit o pasăre. Avionul a aterizat în condiţii de siguranţă, iar zborul a fost reprogramat.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite