Buton care aduce zâmbetul pe faţa funcţionarilor Primăriei din Cluj

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De astăzi funcţionează un sistem electronic de măsurare a amabilităţii funcţionarilor din Primăria Cluj. Angajaţii vor fi evaluaţi de cetăţeni în fiecare zi dacă îşi fac treaba cum trebuie.

Acest lucru are loc prin intermediul unui dispozitiv cu trei butoane care este amplasat la fiecare dintre cele 25 de ghişee ale Centrului de Informare a Cetăţeanului (CIC), de pe strada Moţilor. Un afiş pus lângă micul aparat îl anunţă pe cetăţean că poate să aprecieze dacă funcţionarul a fost sau nu amabil cu el apăsând pe unul dintre butoanele „nesatisfăcător“, „bine“ sau „foarte bine“. „Acest sistem este aplicat şi în alte oraşe, precum Koln sau Paris“, a declarat primarul Sorin Apostu.

Sistemul va fi testat gratuit de Primărie, timp de o lună. Potrivit edilului, pe baza statisticilor oferite cu privire la fiecare funcţionar în parte, se pot face o serie de evaluari ale angajaţilor. Practic, mai toţi angajaţii serviciilor din Primărie vor trece prin „evaluarea la buton“, pentru că funcţionarii de la ghişee se rotesc, de-a lungul anului.

„Angajatul lunii“ sau şomer

Pe baza acestor rezultate, va exista un panou cu „Angajatul lunii“ din Primărie. Totodată, funcţionarii de care cetăţenii sunt nemulţumiţi vor fi sancţionaţi. „Mai întâi angajatului i se va tăia din salariu, apoi el poate fi dat afară“, a precizat Apostu. Potrivit acestuia, studiul comportamentului funcţionarilor va fi unul de impact, mai ales că într-o singură săptămână au cerut bilete de ordine 8.106 cetăţeni. Anul trecut, aproape 200.000 de clujeni au apelat la serviciile CIC. Datele oferite de noul sistem de monitorizare vor fi însă, filtrate. „Este important şi vom ţine cont dacă nemulţumirea cetăţeanului se referă la modul în care a fost tratat de către funcţionar sau este legată de faptul că nu şi-a rezolvat problema cu care a venit la Primărie“, a precizat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca. Cetăţenii care au venit, astăzi, la CIC au avut supriza să descopere lângă fiecare ghişeu micile dispozitive. „Oamenii au fost încântaţi, ne-au întrebat ce e cu aparatele astea. Noi sperăm că se va îmbunătăţi relaţia cu cetăţenii“, a declarat Diana Arieşan, una dintre funcţionarele de la Centrului de Informare a Cetăţeanului. Un pensionar clujean consideră că ideea butoanelor de evaluare a funcţionarilor este una eficientă. „Dacă e un surplus de personal, ideea e bunicică, sunt cam mulţi pe un loc“, spune Vasile Ion.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite