Proiect Bosch dezvoltat la Cluj: camera video stereo care va revoluţiona siguranţa circulaţiei auto

Proiect Bosch dezvoltat la Cluj: camera video stereo care va revoluţiona siguranţa circulaţiei auto

Imaginile stereo pot da informaţii despre distanţa până la un obstacol şi despre traiectoria acestuia. FOTO: Bosch

Inginerii clujeni de la Bosch au început lucrul la proiectul de dezvoltare a camerei video stereo Bosch, menită să crească siguranţa în trafic prin implementarea sistemului de frânare automată de urgenţă, deoarece din imaginile stereo se poate detecta distanţa până la un obstacol şi se poate estima traiectoria acestuia. Compania caută ingineri şi absolvenţi  specialişti în procesarea imaginilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Toate aceste proiecte se desfăşoară în strânsă colaborare cu echipele de cercetători Bosch din Germania care au dezvoltat camera stereo.Concernul german va continua procesul de angajare pentru divizia de cercetare şi în anul 2014, căutând ingineri şi absolvenţi români talentaţi, care au cunoştinţe avansate de algoritmică şi de procesare a imaginilor. „Tehnologia stereo deschide perspective noi pentru sistemele de siguranţă pe bază de video”, explică Gerhard Steiger, preşedintele departamentului Chassis Systems Control al companiei Bosch. Datorită vizualizării stereo, se poate măsura distanţa până la obiecte exclusiv pe baza semnalului video. Folosind aceste măsurători, Bosch dezvoltă funcţionalităţi care fie preiau controlul maşinii pentru scurt timp (de exemplu: frânarea sau ocolirea automată a obstacolelor care apar brusc), fie ghidează autovehiculul printr-un pasaj îngust de drum aflat în construcţie. La Cluj funcţionează, din luna noiembrie, un centru de cercetare Bosch şi de anul viitor se va începe producţia la fabrica Bosch de la Jucu, unde compania germană a luat locul Nokia. Noul centru de producţie pentru fabricarea şi dezvoltarea de unităţi electronice de comandă pentru autovehicule se întinde pe o suprafaţă totală de aproximativ 38.000 de metri pătraţi, investiţia ridicându-se la 77 de milioane de euro. Aici vor munci 325 de angajaţi într-o primă fază. 
Cercetătorii de la Bosch au creat cea mai mică cameră stereo din industria auto
 
Se lucrează la o nouă cameră video stereo 
 
Noua cameră stereo Bosch, la care lucrează şi cercetătorii din Cluj, furnizează informaţii care cresc siguranţa în trafic prin eliminarea sau minimizarea efectelor coliziunilor dintre vehicule, cu pietoni sau cu biciclişti, la viteze de până la 80 de kilometri pe oră. Astfel, camera stereo Bosch devine o bază pentru creşterea siguranţei în traficul urban. Cu o cameră mono, se pot detecta obiectele, dar nu se poate estima cu precizie distanţa până la acestea. Cu o cameră stereo se poate implementa funcţionalitatea de frânare automată de urgenţă, deoarece din imaginile stereo se poate detecta distanţa până la un obstacol şi se poate estima traiectoria acestuia. În cazul în care un accident nu poate fi evitat, viteza de impact şi, prin urmare, gradul de severitate al accidentului sunt diminuate semnificativ. Mai mult, celelalte sisteme electronice din maşină sunt notificate, şi astfel airbag-ul şi dispozitivele de pretensionare din centurile de siguranţă se declanşează într-un mod optim. Camera video stereo poate oferi şi funcţionalităţile pe care le oferă o cameră  mono, de exemplu: detectează indicatoare de circulaţie, ajută conducătorul la încadrarea pe banda de circulaţie şi ajustează faza lungă în funcţie de vehiculele aflate în faţă şi de traficul din sens opus.
 
Cercetătorii Bosch au creat cea mai mică cameră stereo din industria auto
 
Inginerii Bosch au integrat unitatea de control şi de procesare a imaginilor direct în carcasa camerei, obţinând astfel un sistem deosebit de compact. Cu o distanţă între cele două camere de doar 12 centimetri, care este distanţa dintre axele optice al obiectivului, Bosch oferă probabil cel mai mic sistem video stereo din industria auto. Producătorii auto pot astfel integra camera stereo foarte uşor în autovehicule. Cei doi senzori de imagine cu tehnologie CMOS (Complementary Metal Oxide Semiconductor) au o rezoluţie de câte 1.2 megapixeli fiecare. Având o  lentilă de înaltă calitate, camera vizualizează un unghi de 25 de grade pe verticală şi de 45 de grade pe orizontală şi oferă o adâncime de măsurare de până la 50 de metri.
Centrul Bosch de la Cluj 
 
Cresc cerinţele pentru siguranţa în trafic
 
Impulsuri adiţionale pentru pătrunderea pe piaţă a sistemelor de asistenţă a conducătorilor auto (DAS) apar datorită standardelor de siguranţă tot mai ridicate solicitate de Comisia  Europeană şi de organizaţia de protecţie a consumatorilor EuroNCAP (European New Car Assessment Programme). Se estimează că pentru a obţine calificarea cea mai bună, cea de 5 stele, până în 2014, noile modele de autovehicule vor trebui echipate în mare măsură cu sistemele de asistenţă a conducătorilor auto. Un accent este pus pe sistemele de frânare automată de urgenţă (AEB – Automatic Emergency Breaking). Steiger este convins că: „Noua noastră cameră stereo cu unitate de procesare integrată combină funcţiile camerei mono cu avantajele tehnologiei stereo. Aceasta permite atingerea cerinţelor crescute de siguranţă într-un mod compact şi eficient din punct de vedere al costurilor.”
 
Citeşte şi 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările