Atenţie la ochelarii de soare! Protecţia Consumatorilor a retras de pe piaţă peste 800 de perechi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe ochelarii de soare trebuie să existe informaţii privind gradul de protecţie.
Pe ochelarii de soare trebuie să existe informaţii privind gradul de protecţie.

Protecţia Consumatorului Cluj a controlat 17 firme care comercializau ochelari de soare şi a retras de pe piaţă 814 perechi, în valaore de circa 65.000 de lei. Produsele nu erau etichetat corespunzător normelor europene, lipsind informaţii esenţialie cu privire la protecţia ochilor.

In perioada 01-12.07.2013, s-a desfasurat acţiunea de verificare a respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea ochelarilor de soare. "Numărul de operatori economici controlaţi din judeţ -17 cantitatea-2942 buc produse controlate, in valoare de 82988 lei, numărul de operatori economici controlati, cu abateri sunt in numar  de 15, cantitatea/valoarea produselor cu abateri este de 814 perechi de ochelari  in valoare de 65403 lei", se arată într-un comunicat al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Cluj. 

S-au dat 10 amenzi 

Deficientele semnalate se refera la :

•     Lipsa informaţiilor care trebuiau furnizate cu fiecare ochelar de soare şi echipament individual de protecţie (EIP) a ochilor pentru observarea directă a soarelui, respectiv numele producătorului sau a furnizorului (denumire şi adresă) , precum si numărul şi anul acestui standard european: EN 1836:2005+A1:2007; pentru filtrele de categoria 4 şi filtrele de categoria 0, 1 , 2 sau 3 care nu respectă condiţiile impuse în standard referitoare la conducerea automobilului şi la utilizatorii autostrăzilor, avertismentul următor: „Neadaptat pentru conducerea automobilului şi utilizatorii autostrăzilor” ; pentru echipamente de protecţie a ochiului pentru observarea directă a soarelui: avertismentul care stipulează că „privirea directă a soarelui este periculoasă”; si avertismentul următor: „Neadaptat pentru privirea directă a soarelui”.

•     Lipsa informatiilor privind identificarea si caracterizarea produsului redactate in limba romana, fara a exclude alte limbi

•     S-au gasit la comercializare ochelari de soare care nu au fost raionati pe procente de reducere

•     Neafisarea intr-un mod vizibil a preturilor la produsele expuse la comercializare

Au fost aplicate 10 sanctiuni contraventionale in valoare 15000 lei si 4 avertismente.

Citiţi şi 

Protecţia Consumatorului: 50.000 de studenţi din Cluj au contracte de studii cu clauze neclare

Tu ştii ce bei de la automatele de cafea? Protecţia Consumatorilor Cluj a găsit mai multe nereguli

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite