Şase parlamentari s-au solidarizat pentru a scăpa lacul Tarniţa de hidroavioane, bărci cu motor, skijeturi şi fecale: „De aici provine apa pe care o bem”

Şase parlamentari s-au solidarizat pentru a scăpa lacul Tarniţa de hidroavioane, bărci cu motor, skijeturi şi fecale: „De aici provine apa pe care o bem”

Lacul a venit pistă de amerizare pentru hidroavioane.

Şase parlamentari clujeni de la mai multe partide au semnat o interpelare în care cer ministrului Transporturilor, Alexandru-Răzvan Cuc, să scoată de pe lista lacurilor navigabile Tarniţa şi Beliş-Fântânele, sursele de apă potabilă ale Clujului. Lacurile au ajuns să fie „sufocate” de bărci cu motor, pontoane, skijeturi şi, chiar, de hidroavioane.

„Lacul Tarniţa, care oferă apă potabilă Clujului, este poluat de ambarcaţiuni motorizate, de la hidroavioane, la skijeturi, bărci şi pontoane cu motor. Cerem scoaterea lacului Tarniţa, dar şi a lacului Beliş-Fântânele, de pe lista lacurilor navigabile din România.
Ambarcaţiunile motorizate produc daune clujenilor şi biodiversităţii, mai ales că de aici provine apa pe care o bem.
Valurile au condus la eroziunea solului, iar viteza ambarcaţiunilor motorizate a produs accidente. Muzica de pe ambarcaţiuni şi zgomotul motoarelor poluează fonic turiştii şi ecologiştii ce doresc un lac liniştit, pentru relaxare şi sporturi nautice nepoluante. Problemelor cauzate lacului de către ambarcaţiuni li se adaugă deversarea din fose septice, inclusiv de pe pontoane şi aruncarea PET-urilor”, se arată în interpelarea către ministrul Transporturilor, întocmită de deputatul independent Adrian Dohotaru şi semnat de  Horia Nasra (Deputat PSD), Vasile Ilea (Senator ProRomânia), Csoma Botond (Deputat UDMR), Mihai Goţiu (senator USR), Adrian Oros (deputat PNL).
 
 

Legislaţie neclară 

 
 
În interpelare se arată că legislaţia privind navigarea pe cele două lacuri este contradictorie:
 
„Potrivit Hotărârii de Guvern nr. 665/2008 care stabileşte căile navigabile interioare ale României, „supraveghează şi controlul navigatiei pe căile navigabile interioare ale României se exercita de către Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Navală Româna, în conformitate cu legislaţia în vigoare”.
Prevederea din HG nr. 665/2008 intră în contradicţie cu HG 452 / 2003, care menţionează că activităţile de agrement nautic nu se pot desfăşura în zonele protejate sau în cele de protecţie, ceea ce este exact situaţia lacului Tarniţa.
Căci prin Decizia 147 / 1994, Consilul Judetean Cluj a declarat lacul Tarniţa ca Zonă Naturală Protejată de Interes Judeţean, alături de alte lacuri.
Apoi, prin Decizia 67 / 1995, Consiliul Judetean Cluj a aprobat un Regulament General pentru zonele protejate de interes judeţean, care cuprindea şi reguli de utilizare a unor lacuri, inclusiv Tarniţa. Printre altele, acest regulament prevedea expres interdicţia de navigatie cu motor.
În consecinţă, vă cerem, în urma numeroaselor reclamaţii realizate de clujeni, de mai mulţi parlamentari, care indiferent de coloratura politică am convenit asupra necesitatăţii şi obligaţiei legale de a interzice ambarcaţiunile motorizate, să scoateţi de pe lista lacurilor navigabile Tarniţa şi Beliş-Fântânele”, se arată în interpelare. 
 
Citeşte şi
 
 
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Hidroavion pe lacul Tarnița 

Imagini din aceeasi galerie
  • Hidroavion pe lacul Tarnița 
  • Canalizarea se deversează în lac.
  • Bărci cu motor pe Tarnița/ 
  • Ponton pe Tarnița
  • Barcă cu motor pe Tarnița
  • Cu skyjetul pe lac.
Distribuie imaginea
citeste totul despre: