Încă o mini-centură la Cluj. Costă 700.000 de euro şi se face din fonduri europene

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un număr de 11 firme şi-au depus ofertele pentru licitaţia care ar trebui să stabilească societatea câştigătoare. Aceasta este cea de-a doua mini-centură care se construieşte în zona Clujului.

Traficul infernal dintre comuna Baciu şi Cluj-Napoca ar putea deveni amintire peste aproximativ un an, dacă varianta ocolitoare va fi finalizată la timp. Un număr de 11 firme s-au înscris la licitaţia care ar urma să stabilească numele constructorului până la finele săptămânii. Mini-centura se va întinde pe 4 kilometri şi ar urma să coste aproximativ 670.000 de euro. Banii provin din fonduri europene. 

”Avem un trafic foarte aglomerat şi întâmpinăm probleme mari în special în zona de lângă Napolact. DN 1F este foarte îngust în zonă, are doar câte o bandă pe sens şi aşa apar mereu blocaje. Traficul ar urma să fie degrevat după construirea centurii, care ar putea să fie gata în cel mult un an, dacă nu intervin probleme neprevăzute”, a afirmat primarul comunei Baciu, Florin Mureşan. 

Şi cea mai mare comună din ţară, Floreşti, va avea o centură ocolitoare care va face legătura cu Clujul.  Aceasta va ocoli DN1, şoseaua care potrivit unui studiu realizat de Universitatea Tehnică din Cluj este cea mai aglomerată din ţară chiar pe segmentul dintre cele două localităţi. Conform proiectului tehnic, care a fost realizat în urmă cu trei ani, noul drum va avea o lungime de 2,6 kilometri, la care se adaugă încă doi kilometri de bretele de legătură. Lăţimea va fi de 2x3,5 m, cu menţiunea că vor exista şi două trotuare, unul de 1,5 metri, iar celălalt doi metri, ultimul având inclusiv o pistă de biciclete. 

Adevărata Centură Metropolitană mai aşteaptă

Problemele care ţin de traficul din Cluj-Napoca şi din localităţile limitrofe ar putea fi rezolvate eficient doar prin realizarea Centurii Metropolitane. Proiectul figurează în Master Planul General de Transporturi al României sub denumirea de Drumul Trans-Regio Gilău-Apahida. Noua şosea ar urma să aibă o lungime de 38,3 kilometri. Valoarea lucrărilor a fost estimată la peste 126,3 milioane de euro, iar fondurile ar urma să vină de la Bruxelles. 

Totuşi, deşi perioada de implementare a acestui proiect a fost prevăzută pentru intervalul 2017-2020, până în prezent nu a fost realizat nici măcar studiul de fezabilitate. Recent, primarul Emil Boc a anunţat că există riscul ca proiectul să piardă finanţarea europeană, din cauza întârzierilor. 

”Centura metropolitană, un proiect de peste 150 de milioane de euro, ar diminua actualul coşmar din trafic şi este necesar pentru a permite dezvoltarea oraşului. Fără această centură va fi îngreunat accesul la o altă investiţie europeană, Spitalul Regional de Urgenţă din Floreşti. Există pericolul ca aceşti bani să fie pierduţi dacă nu vor fi folosiţi, în condiţiile în care de doi ani nici măcar nu s-a întocmit un studiu de fezabilitate”, s-a plâns fostul premier. Acesta a mai spus că a cerut permisiunea Ministerului Transporturilor ca studiul de fezabilitate să fie făcut cât mai curând, chiar din fonduri locale, pentru ca proiectul să nu piardă finanţarea externă.

Citeşte şi

Undă verde pentru Centura de Sud Floreşti – Cluj. Lucrările ar urma să dureze un an

Cea mai mare comună din ţară îşi face centură cu 7 milioane de euro. Primarul Floreştiului: „Sper ca întreaga lucrare să fie gata în 6 luni“

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite