Vorbe, nu fapte. Promisiunile guvernanţilor rămân doar pe hârtie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Marile promisiuni ale politicienilor pentru judeţul Călăraşi au rămas doar pe hârtie. Pentru orăşelul de pe malul Borcei, investiţiile de sute de milioane de euro sunt vorbe în vânt. Singurul proiect care s-a “mişcat” e viitorul pod peste Dunăre între Călăraşi şi Silistra.

Călăraşiul va deveni un nod important de comunicare internaţională, după construirea noului pod peste Dunăre la Silistra. Semnarea memorandumului privind amplasarea podului între Călăraşi şi Silistra, în luna octombrie 2014, reprezintă un prim pas pentru dezvoltarea socio-economică a zonei. Autorităţile din Călăraşi spun că eforturile le-au fost răsplătite. Primarul oraşului Daniel Ştefan Drăgulin a făcut o serie de demersuri pentru realizarea acestui obiectiv laa Călăraşi.

“Întâlnirea avută cu preşedintele Bulgariei, semnarea, în numele tuturor călărăşenilor, a declaraţiei comune de cooperare dintre Silistra şi Călăraşi ce a avut la bază memorandumul semnat între Guvernul României şi Guvernul Bulgariei privind construcţia podulului Silistra-Călăraşi,  scrisoarea deschisă adresată Executivului, discuţiile purtate cu membrii Guvernului României, încep să îşi arate roadele, iar semnarea memorandumului privind construcţia unui nou pod peste Dunăre, între Călăraşi şi Silistra, reprezintă o nouă perspectiva de dezvoltare pentru municipiul Călăraşi”, spune edilul.

Acord de principiu

Ideea construirii unui pod peste Dunăre a fost luată în discuţie la Călăraşi în urmă cu mai bine de doi ani când fostul primar, Nicolae Dragu, a prezentat proiectul monumentalei lucrări. Aleşii oraşului au căzut de acord şi au votat pe 7 martie 2012, hotărârea de Consiliu Local privind acordul de principiu pentru construirea podului.

Peste 7.000 locuri de muncă

Valoarea estimată a investiţiei, preciza fostul primar, s-ar ridica la peste 250 milioane de euro. Autorităţile spuneau la acea dată că prin această lucrare se vor crea peste 4.600 locuri de muncă în timpul construcţiei podului şi 2.500 de locuri de muncă la final, când se va da în exploatare. “Guvernul a aprobat semnarea unui memorandum de înţelegere cu autorităţile bulgare pentru implementarea studiilor de fezabilitate privind construcţia a două noi poduri peste Dunăre, respectiv Silistra-Călăraşi şi Nikopol-Turnu Măgurele”, a anunţat Guvernul României.
 
Tenaris nu se închide

Primul ministru al României, Victor Ponta şi vicepremierul Liviu Dragnea au venit pe 7 mai 2014 la Călăraşi. Cei doi au vizitat societăţile TenarisSilcotub şi Aldis, două firme reprezentative pentru Bărăgan. Premierul Victor Ponta a dat atunci asigurări că pe malul Borcei vor fi create mai multe locuri de muncă într-o zonă sărăcă a ţării, acolo unde doar agricultura dă de lucru. Şeful Executivului a vizitat compania Tenaris, anunţând că societatea nu intenţionează să închidă activitatea. "Asta putem să facem pentru Călăraşi. Să creăm locuri de muncă. Am avut discuţii cu reprezentanţii Tenaris care intenţionează să investească în continuare în siderurgie 200 milioane de dolari", preciza Victor Ponta.

Centrul de cercetare şi inovare mai aşteaptă

Pe 27 martie, la invitaţia deputatului Daniel Florea, preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea s-a aflat la Călăraşi, la fabrica de sticlă Saint Gobain, societatea Aldis, Donalam şi Tenaris. ,,Cea mai importantă problemă pe care au reliefat-o toţi administratorii firmelor pe care le-am vizitat a fost costul crescut al energiei pe care trebuie să îl suporte agenţii economici. Preţul mare la factura de gaze şi la energie electrică face ca produsele acestora să nu fie competitive pe piaţa externă, dar şi internă. Reprezentanţii fabricii Saint Gobain au adus în discuţie necesitatea atragerii şi calificării forţei de muncă din rândul tinerilor călărăşeni, încă de pe băncile liceului. Pe această temă, vom purta discuţii cu Ministrul Educaţiei pentru a găsi cadrul legal necesar pentru realizarea unui Centru de cercetare şi inovare pe lângă fabrica Saint Gobain, prin accesarea de fonduri europene, aşa cum este cel, recent înfiinţat, pe lângă Grupul Renault de la Mioveni”, a spus Valeriu Zgonea.

Canalul Siderca, o veşnică problemă

O altă problemă a fost cea legată de posibilităţile de transport. Marile companii din Călăraşi susţineau că doresc să utilizeze infrastructura de transport feroviar şi cea pe apă, prin repunerea în circulaţie a Canalului Siderca. ,,Am plecat de la Călăraşi cu un bagaj de obligaţii şi responsabilităţi ce vor fi puse în cadrul dialogului pe care îl avem în permanenţă între Parlament si premierul Victor Ponta. Avem în vedere să punem în practică un mixt de politici publice menite să încurajeze mediul privat, să se dezvolte şi să creeze noi locuri de muncă. În perioada următoare avem în lucru 81 de proiecte de legi în domeniul economic menite să asigure predictibilitatea şi competivitatea mediului de afaceri din România”, a precizat Valeriu Zgonea.

Investiţie pusă sub semnul întrebării

Tot în acest an, două companii străine au anunţat că doresc să “resusciteze” canalul Siderca, anunţând o investiţie de 240 milioane de euro. De atunci şi până astăzi, nimic nu s-a concretizat. Mai mult decât atât, iată ce a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, sceptic în privinţa realizării acestui proiect:,, Eu susţin această investiţie, am făcut şi hârtie în sensul astă, dar problema este, dacă ei(n.r. grupul economic) au finanţarea necesară. Am fost la întâlnirea cu ei, împreună cu Daniel Drăgulin, primarul oraşului, am stat faţă în faţă şi am întrebat dacă au banii necesari pentru a începe afacerea. Mi-au răspuns că au câteva bănci care le dau banii. Nu vreau să fiu înţeles greşit, eu îi susţin pe aceşti întreprinzători pentru că vor crea câteva sute de locuri de muncă. Dar investiţii de genul asta au mai fost la Călăraşi. De 10 ani de zile, de când sunt eu preşedinte al Consiliului Judeţean, au fost vreo 50-60. Toată lumea vine să investească, până când  vine vorba de bani”, a spus Filipescu.

Tot preşedintele CJ a declarat recent referitor la promisiunile electorale care au fost făcute în judeuţul Călăraşi: „Au cam promis şi nu prea le-a ieşit pasenţa. O să vedeţi cum se împart banii lui Dragnea şi-o să vedeţi că marile promisiuni se cam împiedică. Nu mai vreau să comentez în rest”, declarat recent preşedintele PNL Călăraşi, Răducu Filipescu.
 

Vă recomandăm şi:

Investitorii, cu ochii pe Călăraşi. Podul peste Dunăre de la Silistra prinde contur

Investitori români şi bulgari, cu ochii pe viitorul podul peste Dunăre Călăraşi- Silistra

Acord. Declaraţia comună de cooperare privind construirea celui de-al treilea pod peste Dunăre se semnează la Silistra

Vis măreţ. Al treilea pod peste Dunăre va fi construit între Călăraşi şi Silistra

Avem pod peste Dunăre de 273 de milioane de euro, dar drumul până la Calafat este plin de gropi

Călăraşi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite