Ultimul autoturism intrat în carambolul de pe Autostrada Soarelui avea acul vitezometrului blocat la 118 km/h

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Accidentul în lanţ a avut loc pe A2 FOTO Digi TV
Accidentul în lanţ a avut loc pe A2 FOTO Digi TV

Investigatorii care cercetează cauzele tragediei întâmplate sâmbătă pe Autostrada Soarelui lucrează cu două ipoteze în privinţa debutului accidentului: fie un şofer care a ieşit dintr-o benzinărie fără să se asigure, fie un altul care circula cu viteză foarte redusă, recomandată de condiţiile meteo vitrege.

Cauzele producerii carambolului soldat cu 4 morţi şi 56 de răniţi nu sunt cunoscute cu exactitate până în acest moment. Ipotezele urmărite de anchetatori fac referire fie la un şofer neatent, care a ieşit din parcarea unui benzinării fără se asigure, fie la un instructor auto care conducea maşina pe banda a doua în limita de 40 de kilometri la oră, viteza recomandată pe panourile de avertizare de pe A2, în condiţiile ceţii foarte dense.

Prima ipoteză: şoferul inconştient

Majoritatea martorilor oculari care au relatat tragedia vorbesc despre existenţa a două caramboluri. Subprefectul judeţului Călăraşi, Florin Stoia, prezent la locul tragediei imediat după producere, susţine că, din informaţiile adunate de el a reieşit că accidentele s-au produs la o distanţă de 10-15 metri unul de celălalt, vinovatul „iniţial“ fiind un şofer care a pătruns pe sensul de mers fără să se asigure. Acesta a ieşit din parcarea benzinăriei de la kilometrul 67, imediat după Lehliu, a fost lovit din spate şi a provocat tragedia în care au fost implicate 29 de maşini, pe sensul de mers dinspre Bucureşti spre Constanţa.

Un martor ocular spune că sâmbătă dimineaţa, la ora 8.38, atunci când s-a produs accidentul, vizibilitatea era foarte scăzută din cauze ceţei, sub 25 de metri. „Nu trebuie să dăm vina pe şoferi, nu se circula cu viteză mare, lumea era conştientă că era ceaţă. S-a ajuns la un carambol în momentul în care un şofer a ieşit dintr-o parcare“, a povestit martorul, pe nume Florin Vlădescu.

Vlădescu spune că şoferul unui TIR a frânat brutal şi a reuşit să evite ciocnirea uşoară de pe prima bandă. Cu toate acestea, TIR-ul a fost lovit violent din spate de mai multe maşini, printre care şi de un microbuz, în care se aflau două dintre victimele carambolului.

A doua ipoteză: şoferul atent

Investigatorii iau în calcul şi o a doua ipoteză cu privire la cauzele carambolului. Accidentul ar fi pornit de la o maşină Dacia Logan, condusă de un instructor auto. Conform declaraţiilor date de şofer în faţa anchetatorilor, el se afla pe banda a doua, circulând cu viteză redusă. La kilometrul 64, cu puţin timp înainte de producerea accidentului în lanţ, bărbatul a observat panourile de avertizare de pe A2 şi a redus viteza la 40 kilometri/oră. Poliţiştii de la Direcţia Rutieră spun că autorismul Logan a fost lovit din spate de un Volkswagen care circula cu 90 kilometri/oră. Instructorul auto a precizat că, în momentul în care a fost izbit, s-a retras pe banda de urgenţă. Ceilalţi care veneau din spate nu au mai avut timp să oprească. Tot anchetatorii au precizat că ultima maşină care a fost implicată în carambol are acul vitezometrului blocat la 118 kilometri/oră.

4 persoane decedate

Doi bărbaţi din Slobozia, ocupanţi ai microbuzului implicat în carambol şi un altul din Bucureşti, pasager într-o Skoda Octavia, sunt cele trei persoane care au pierit pe loc în accidentul în lanţ, conform unor surse din Poliţie. Bărbaţii din Slobozia erau angajaţii unei firme de pază din Bucureşti, în proprietatea căruia s-ar fi aflat şi microbuzul puternic avariat. Unul dintre răniţii internaţi la Spitalul Floreasca în urma carambolului de pe Autostrada Soarelui a murit sâmbătă seară. Este vorba despre o femeie de 76 de ani din Ploieşti. Astfel, bilanţul accidentului a ajuns duminică la 4 morţi şi 56 de răniţi.

Cel mai grav accident din România

Aproximativ 20 de conducători auto implicaţi în tragedie au fost audiaţi, la Biroul Poliţiei A2, încă de sâmbătă seară. Potrivit poliţiştilor, pentru stabilirea cu exactitate a vinovaţilor, specialişti rutieri se vor deplasa în cursul zilei de luni, 7 noiembrie, la sediul Poliţiei A2 pentru inspecţia tehnică a maşinilor.

„Aproximativ 20 de conducători auto care nu au fost internaţi, care nu au suferit vătămări, au fost audiaţi pentru stabilirea cauzelor producerii acestui eveniment. La acest lucru se va adăuga luni şi efectuarea inspecţiei tehnice la autovehicule. Se vor face probabil expertize, în funcţie de ce dispune procurorul care coordonează activitatea. Oamenii îşi vor putea ridica maşinile pentru a le repara probabil după inspecţia tehnică“, a declarat George Grigore, director adjunct al Direcţiei Rutiere.

Acesta spune că, din primele informaţii, se conturează şi pricipalele cauze ale accidentului în lanţ: viteza neadaptată condiţiilor meteo şi nepăstrarea distanţei corespunzătoare. „Nu s-a produs până acum în România un eveniment rutier atât de grav la nivelul ţării“, a mai spus poliţistul.

Ucidere din culpă şi vătămare corporală

Cercetările în acest caz complex se desfăşoară sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Lehliu Gară care a deschis, sâmbătă, dosar penal. Conform prim-procurorului Liliana Bănescu, încadrarea este de ucidere din culpă şi vătămare corporală. Procurorii implicaţi în anchetarea tragediei de pe A2 spun că, deocamdată, nu se poate vorbi despre niciun vinovat. Necropsia celor 4 persoane decedate şi rezultatele probelor biologice vor atârna greu în anchetă şi probabil, dacă este cazul, vor schimba încadrarea juridică.

Vă recomandăm şi:

Tragedia de pe A2, provocată de efectul de turmă. Titi Aur, campion de raliuri: „De la prima maşină a pornit, iar ceilalţi au intrat în această capcană“

Ce mesaje afişau panourile de avertizare de pe A2 în momentul producerii tragediei. Oficialii de la Autostrăzi susţin că erau perfect funcţionale

Cum s-a produs tragedia de la Lehliu, cel mai grav accident petrecut vreodată pe o autostradă din România. Un şofer a ieşit fără să se asigure dintr-o benzinărie

Martor ocular la tragedia de pe A2: „S-a ajuns la carambol după ce un şofer a ieşit din parcare“

Ce se urmăreşte în dosarul penal deschis pentru tragedia de pe Autostrada Soarelui. Primele infracţiuni anchetate: ucidere din culpă şi vătămare corporală

Cum putea fi evitată nenorocirea de pe A2. La ce trebuie să fim atenţi când circulăm pe ceaţă, sfaturi de la poliţişti

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite