Situaţie critică pe Dunăre, la Ostrov. Şeful Căpitaniei Portului Călăraşi: “Navele pot înainta doar 200 de metri, sunt direcţionate pe rută ocolitoare”

Situaţie critică pe Dunăre, la Ostrov. Şeful Căpitaniei Portului Călăraşi: 
“Navele pot înainta doar 200 de metri, sunt direcţionate pe rută 
ocolitoare”

Traversarea Dunării la Chiciu se face din ce în ce mai greoi Foto:M.S.

Din cauza lipsei ploilor , nivelul Dunării, în zona Călăraşi, a scăzut considerabil, astfel că în mijlocul albiei, în unele locuri, au apărut insuliţe de nisip. Situaţia este alarmantă pentru navigatori. Navele care pleacă din Olteniţa spre postul Constanţa sunt direcţionate pe rute ocolitoare.


Debitul fluviului este la jumătate şi din această cauză traversarea Dunării cu bacul între Călăraşi şi Silistra se face greoi, fapt ce duce şi la înregistrarea unor întârzieri, iar cozile la îmbarcare au devenit tot mai mari. Coslo-Zinca, firma care are în administrare feribotul şi face curse regulate pe Dunăre, la Chiciu a cerut, săptămâna trecută, Consiliului Judeţean Călăraşi să dispună întreruperea temporară a activităţii de transport până în luna octombrie, deoarece traversarea Dunării a devenit aproape imposibilă.

Apa are o adâncime de 1,6-1,7 metri

Conform reprezentanţilor Agenţiei Căi Navigabile, Dunărea are la Călăraşi o adâncime de 4-5 metri, iar pe braţul Ostrov apa este de 1,6 -1,7 metri adâncime, în condiţiile în care feribotul are un pescaj de doi metri. Două feriboturi, având o capacitate de 200 de tone, pe care se puteau îmbarca 50 de autovehicule făceau curse zilnic între ora 05.00 şi 24.00, de la Chiciu la Silistra, pe malul bulgăresc, taxa pentru un autoturism fiind de 35 de lei.

Acum, traversarea se face doar cu unul singur şi cu trei bac-uri aparţinând Ostrovit SA, pe care pot fi îmbarcate mai puţine tir-uri, iar cursa durează 40 de minute dus-întors.

Navele, obligate să-şi adapteze încărcătura

“Pe Dunăre se merge din ce în ce mai greu şi nu ştim cât va mai dura această situaţie. Toate navele care trec spre portul Constanţa au primit avertizări în legătură cu această situaţie. Nu se mai circulă pe Borcea, braţul Dunării, traseul a fost deviat pe Bala-Borcea-Hârşova-Cernavodă.

S-a intervenit pentru dragarea fundului apei, dar nici aşa nu s-a rezolvat. În aceste condiţii, navele sunt obligate să-şi adapteze încărcătura pentru a nu rămâne blocate, dar oricum se înaintează cu dificultate. Merg pe rută ocolitoare şi fac mai mult cu o sută de kilometri. Pe braţul Ostrov, problema este critică. Se intră doar până la debarcader, aproximativ 200 de metri, mai departe nu se poate înainta”, a declarat Constantin Anghel, şeful Căpitaniei Portului Călăraşi.
 

Vă recomandăm şi:

Seceta încurcă navigaţia pe Dunăre, în aval de Porţile de Fier

Seceta prelungită bagă navigatorii la apă: rutele spre Cernavodă şi Constanţa, redirecţionate

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: