Sistem inteligent de trafic, dezvoltat în oraşul de pe malul Borcei. Investiţia se ridică la 3,9 milioane de euro

Sistem inteligent de trafic, dezvoltat în oraşul de pe malul Borcei. Investiţia se ridică la 3,9 milioane de euro

Sistem inteligent pentru monitorizarea traficului FOTO Facebook/PMC

Mobilitatea urbană, încurajată de Comisia Europeană spre a fi dezvoltată în municipiile reşedinţă de judeţ în perioada 2014-2020, este strâns legată şi de managementul inteligent al traficului. Călăraşiul a obţinut finanţare europeană de aproximativ 3,9 milioane de euro pentru dezvoltarea unui asemenea sistem care are ca obiectivutilizarea transportului în comun, în detrimentul maşinilor personale.

Ştiri pe aceeaşi temă

 
Prin acest proiect se vor semaforiza 17 intersecţii şi 5 treceri de pietoni (cu buton), vor fi montate camere video de supraveghere şi senzori, totul fiind monitorizat într-un Centru de management al traficului instalat în viitorul sediu al Poliţiei Locale ce va fi amenajat din bugetul local în strada Muşeţelului nr.2A.
Acest proiect este complementar proiectului de reabilitare, finantat tot din fonduri europene, a străzilor Bucureşti şi Prelungirea Bucureşti. Durata implementării proiectului este de 36 luni. 
 
Prin acest proiect se va realiza un sistem inteligent de management al traficului care va face uz de echipamente moderne de comunicaţii pentru citirea şi transmiterea periodică la distantă a unor parametri şi care, spre deosebire de sistemele tradiţionale de semaforizare care constau în fixarea timpilor de verde pentru fiecare sens de mers în funcţie de măsurători de trafic (timpi de verde care răman constanţi pe o perioadă foarte lungă de timp), va lua în calcul valorile de trafic auto precum şi adaptarea în permanentă a timpilor de verde la aceste condiţii, au anunţat reprezentanţii Primăriei.  
 
"Actualul sistem de semaforizare, funcţional de altfel, este amplasat în cea mai mare parte pe stradă Bucureşti dar nu are o eficienţă suficientă, datorită utilizării unor programe de semaforizare cu ciclu fix, neavând capacitatea de a culege date în timp real asupra volumelor de trafic existente şi de a adapta parametrii de semaforizare în consecintă. 
 
Conform datelor statistice analizate, ponderea accidentelor în care sunt implicaţi cetăteni este mare, ceea ce conduce la necesitatea introducerii unor măsuri suplimentare prin care să fie crescută siguranţa deplasării acestora. O soluţie o vor reprezinta trecerile de pietoni semaforizate, cu buton care, prin integrarea într-un sistem adaptiv de management al traficului, vor avea un efect pozitiv şi asupra parametrilor generali de trafic de pe reţeaua rutieră a municipiului",  a precizat primarul oraşului, Daniel Ştefan Drăgulin.
 
Monitorizare video în intersecţii
 
În viziunea de dezvoltare a municipiului este inclusă şi transformarea vechiului sistem de dirijare al circulaţiei într-un nou sistem eficient, corespunzător unui oraş modern urmând a fi executate elemente de infrastructura care să conducă la realizarea şi integrarea unui sistem avansat de dirijare a circulaţiei.  
 
Intervenţiile propuse prin acest proiect constau în sisteme de monitorizare video, mai ales în intersecţii; sisteme de semnalizare şi semaforizare adaptivă şi sincronizată, ce pot asigură prioritizarea mijloacelor de transport în intersecţiile semnalizate/semaforizate; sisteme de localizare a vehiculelor de transport public urban şi de managementul flotei (prin GPS, AVL, etc.). de asemenea, sunt luate în consideraţie şi sisteme de informare în timp real a pasagerilor, amplasate în mijloacele de transport în comun şi/sau în staţiile de transport public; amplasarea de senzori de detectare a vehiculelor; realizarea unui centru de comandă pentru managementul traficului, cu componente specifice software şi hardware, prin lucrări de construcţii şi instalaţii şi dotare; lucrări punctuale de reabilitare/modernizare infrastructură rutieră din zonă intersecţiilor, necesare pentru a reconfigura fluxurile de trafic corespunzătoare noilor planuri de semaforizare/management de trafic. 
 
Valoarea totală investiţiei este de 18.307.980,24  lei inclusiv TVA din care C+M este 3.148.414,76 de lei inclusiv TVA, aşa cum reiese din Devizului General întocmit în conformitate cu HGR nr. 907/2016. Contribuţia UAT Municipiul Călăraşi la finanţarea proiectului este de 2% din cheltuielile eligibile. 
 
 
Obiectivele specifice avute în vedere de proiect sunt:
 
1. Modernizarea şi extinderea sistemului de semaforizare pentru 22 intersecţii şi treceri de pietoni;
 
2. Implementarea unui sistem de management adaptiv al traficului rutier, care să includă cele 22 de locaţii (intersecţii semaforizate şi treceri de pietoni cu buton), având ca beneficii creşterea vitezei de deplasare a transportului public şi în subsidiar a traficului auto, creşterea atractivităţii transportului public; creşterea cotei modale de utilizarea a transportului public în defavoarea utilizării vehiculelor personale; eficientizarea transportului public prin reducerea timpilor de călătorie, a consumului de combustibil precum şi prin creşterea numărului de utilizatori; reducerea emisiilor GES
 
3. Creşterea siguranţei cetăţenilor în traficul rutier şi în spaţiul public, în general, prin dotarea intersecţiilor semaforizate, a trecerilor de pietoni cu buton, a unor staţii de transport public şi a altor zone identificate cu risc de infracţionalitate sau zone rutiere periculoase cu echipamente de supraveghere (camere video).
 
4. Creşterea siguranţei cetăţenilor şi alarmarea instituţiilor abilitate în cazul pătrunderii în municipiu a unor vehicule aflate pe lista celor urmărite, prin instalarea unui sistem modern de recunoaştere şi interpretare a numerelor de înmatriculare la intrările/ieşirile din oraş
 
5. Dezvoltarea unui sistem inovativ de detectie automata a incindentelor în trafic, a obiectelor suspecte / uitate în spaţiul public
 
6. Crearea unui Centru de comandă şi control unic, pentru coordonarea activităţilor de management trafic si supraveghere video care să răspundă cerinţelor viitoare de dezvoltare a Municipiului Călăraşi
 
7. Creşterea încrederii şi satisfacţiei călătorilor pentru transportul în comun şi implicit creşterea numărului de persoane care utilizează mijloacele de transport în comun, prin comunicarea în timp real a duratei de aşteptare în staţie.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: