Patru asociaţii de elevi propun regândirea modului în care se studiază materiile opţionale

Patru asociaţii de elevi propun regândirea modului în care se studiază materiile opţionale

Asociaţiile doresc ca fiecare elev să se înscrie la materiile pe care le doreşte FOTO Adevărul

Patru asociaţii de elevi consideră lipsite de substanţă discuţiile pe tema propunerilor de planuri-cadru pentru liceu şi se declară îngrijorate că nu va exista o reformă curriculară reală, propunând regândirea modului în care se studiază materiile opţionale.

Ştiri pe aceeaşi temă

 
Asociaţiile doresc ca fiecare elev să se poată înscrie la materiile opţionale pe care le doreşte şi să fie formate grupe la nivelul şcolii cu elevi aparţinând mai multor clase. Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC), Asociaţia Elevilor din Călăraşi (AECL), Asociaţia Elevilor din Maramureş (AEM) şi Asociaţia Elevilor din Bacău (AEBC) au transmis joi, printr-un comunicat de presă, că este lipsită de substanţă  actuala dezbatere din spaţiul public cu privire la propunerile Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN) de modificare a planurilor-cadru de învăţământ pentru filiera teoretică a învăţământului liceal.
 
“Considerăm că o discuţie izolată despre reforma curriculară nu este productivă, iar pentru a avea rezultatul scontat este nevoie ca împreună cu aceasta să fie adoptat un plan de măsuri în domenii precum formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice, evaluarea elevilor, descentralizarea unităţilor de învăţământ şi baza materială a acestora.
Având în vedere direcţia în care se îndreaptă în prezent discuţiile pe marginea propunerilor de planuri-cadru, ne exprimăm îngrijorarea că nu va exista o reformare reală a designului curricular, iar viitoarele planuri-cadru nu vor fi corelate cu profilul absolventului, ceea ce ne dorim de la elevul de liceu atunci când finalizează clasa a XII-a, precum şi cu modul în care vrem să arate pe termen lung şcoala şi societatea românească", se arată în comunicat.
 
Reprezentanţii elevilor mai spun că şi în propunerile înaintate de MEN, la fel ca în planurile-cadru aflate în vigoare, dezvoltarea individuală a elevilor este ignorată, numărul de ore pe care elevul le poate studia la discipline opţionale fiind în continuare insignifiant. Cele patru asociaţii de elevi propun regândirea conceptului de Curriculum la Decizia Şcolii (CDŞ) în Curriculum la Decizia Elevului (CDE).
 
Vă recomandăm şi:
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările