Marian Ichim, directorul SDN Călăraşi, despre construirea pasajului de la Drajna: Lucrările vor demara în 2020

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pasajul rutier de la Drajna va intra în 2020 în faza de proiecţie şi execuţie, în următoarea lună urmând să fie realizat studiul de fezabilitate. Conform directorului SDN Călăraşi, Marian Ichim achiziţia pentru studiul de fezabilitate a intrat pe SEAP, platforma publică de licitaţii online.

Valoarea studiului de fezabilitate este de 900.000 lei fără TVA, iar deschiderea ofertelor se va face pe 12 aprilie 2019, ora 15.00. Noi credem că în 2020 vor demara lucrările. Deocamdată suntem la faza publicării anunţului de lansare a licitaţiei pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Despre o valoare a investiţiei nu se poate discuta acum, nu s-a avansat nicio cifră referitoare la construcţia pasajului. Credem că lucrările vor demara în 2020, a explicat Marian Ichim. Construirea pasajului de la Drajna figurează în bugetul de investiţii al Ministrului Transporturilor(MT) pentru anul 2019, alături de proiecte care vor obţine finanţare.

 „În acest moment avem bugetat Studiul de Fezabilitate care va intra apoi în analiză la Consiliul Tehnico – Economic al MT şi de acolo va trece la Ministrul Dezvoltării Regionale în Consiliul Interministerial pentru scoaterea la licitaţie a pasajului. Acest pasaj este în atenţia autorităţilor, iar finanţarea lui intră în linie dreaptă, ” a anunţat Sorin Vrăjitoru, deputat de Călăraşi, la începutul lunii martie 2019. Cel mai devreme în anul 2020 vor începe lucrările la pasajul de la Drajna, investiţie care va rezolva promblema hosului rutier din zonă.

Anul trecut a fost finanţat studiul de prefezabilitate, iar în prezent urmează să înceapă studiul de fezabilitate

Construirea unui pasaj la trecerea de cale ferată Bucureşti-Constanţa, din zona Drajna va pune capăt multor probleme. Circulaţia în acest nod rutier este încurcată de o barieră. Şoferii sunt obligaţi să aştepte zeci de minute pentru a traversa calea ferată. În sezonul estival aici se formează cozi pe 10 kilometri.

S-ar rezolva haosul

Investiţia ar decongestiona traficul rutier în zonă, în special în perioada sezonului estival când şoferii reclamă faptul că trebuie să stea minute bune pentru a tranzita zona.

Drajna este localitatea care leagă Autostrada Soarelui de Drumul Naţional 21, care duce către Moldova. Zilnic, spun statisticile, zona este tranzitată de aproape 100.000 de autoturisme sau poate chiar mai mult. Toţi şoferii care circulă pe acest traseu trebuie să se resemneze şi să aştepte zeci de minute trenurile care trec spre Constanţa sau spre Bucureşti.

Cozi de peste 2 km

La margine, localitatea Drajna este traversată de linia de cale ferată Bucureşti – Constanţa, iar din această cauză la bariera amplasată în acest punct se formează cozi de peste 2 kilometri în fiecare zi. Pentru conducătorii auto este un adevărat chin să treacă pe aici.

„Eu vin săptămânal spre Brăila şi am mereu baftă să prind câte trei trenuri care trec unul după altul. Ultima dată am stat o oră ca să trec bariera. În spatele meu era o coadă de peste un kilometru” sesizează situaţia Marian Aldea (35 de ani),  şofer la o firmă de curierat din Bucureşti. Şi autorităţile din Ialomiţa au făcut demersuri pentru construcţia unui pasaj rutier, dar eforturile lor au eşuat.

Călăraşi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite