Cum s-a mobilizat Spitalul din Lehliu la carambolul de pe A2. „Au venit medici de acasă, din Bucureşti şi Ialomiţa“

Cum s-a mobilizat Spitalul din Lehliu la carambolul de pe A2. „Au venit medici de acasă, din Bucureşti şi Ialomiţa“

Accidentul de pe A2 s-a produs în apropiere de Lehliu Gară FOTO ISU Bucureşti

Spitalul din Lehliu Gară a primit sâmbătă, 5 noiembrie, 14 răniţi în carambolul dramatic de pe Autostrada Soarelui. Aproape tot personalul medical al unităţii medicale din Călăraşi a fost mobilizat pentru îngrijirea victimelor.

Managerul spitalului, inginerul Vasile Mircea Dinga, spune că lucrurile s-au pus în mişcare imediat, activarea codului roşu impunând măsuri de urgenţă. „Este fals ce s-a vehiculat cum că aveam un singur medic de gardă şi că suntem spital de urgenţă cu numele, iar blocul operator era închis. Nici măcar pe hârtie nu suntem spital de urgenţă, noi suntem spital orăşenesc. Aşa cum scrie în regulament şi cum o impun normele, de gardă erau doi medici, un chirurg şi un internist, pe cele 4 secţii.

Asistentele din tura de noapte şi cele care urmau să intre de gardă au rămas la post. Au venit medici de acasă, inclusiv din Bucureşti, de la Bagdasar Arseni, un urgentist şi un rezident, dar şi un medic din Ialomiţa. Directorul medical al Spitalului de Urgenţă din Călăraşi a fost şi el prezent pentru a ne sprijini. Colegii de la Primărie s-au mobilizat şi ei pentru a ajuta la transportarea tărgilor cu răniţi”, explică Dinga.

Toţi răniţii, transferaţi la Bucureşti

Spitalul Orăşenesc din Lehliu, subordonat Consiliului Local asigură asistenţă medicală pentru 50.000 de persoane din zonele învecinate şi preia răniţi dacă se întâmplă un accident în proximitate. „Datoria noastră este să preluăm răniţii, să-i stabilizăm şi să-i transferăm în alte spitale. Exact acest lucru s-a şi întâmplat sâmbătă. Noi nu avem linie de urgenţă, iar blocul operator funcţionează de luni până vineri după-amiază, toate operaţiile se fac după programări. Acesta este specificul unităţii. Cu toate acestea, ne-am descurcat onorabil, iar sâmbătă la ora 14.00, toţi răniţii au fost preluaţi, în condiţii care nu le-a pus în pericol sănătatea, pentru a fi internaţi în spitale din Capitală”, a spus Vasile Dinga.

"Nu ducem lipsă de personal"

Acesta spune că s-au depus toate eforturile pentre salvarea victimelor şi crede că au reuşit să facă un act medical de calitate. „În asemenea condiţii, primordial e pacientul. Nu ne permitem să ne jucăm cu astfel de situaţii. Suntem unul din puţinele spitale unde funcţionăm la parametri optimi, nu ducem lipsă de personal, avem aproximativ 15 medici. Suntem un spital mic, închegat, funcţionăm ca o familie. Aşa cred că ar trebui să se întâmple peste tot. Nu ne lăsăm dezbinaţi şi nici intimidaţi în nicio împrejurare”, susţine managerul. De profesie inginer, Dinga se află în postul de manager din martie 2011. Are o expertiză de 19 ani în administrarea de spitale, 15 ani fiind director economic la Spitalul TBC din Dor Mărunt, judeţul Călăraşi.

Unitate medicală de rangul IV

Spitalul din Lehliu Gară este o unitate medicală mică, de rangul IV, cu doar 114 paturi, iar în urmă cu un an fost modernizat ambulatoriul de specialitate cu 10 milioane de lei provenind din fonduri europene. Din 1946, de când a fost construită clădirea, aici nu s-au făcut decât mici reparaţii. Ajunsese să arate aproape ca un loc părăsit. Lucrările de reparaţii capitale au început în anul 2014, iar banii, peste 7,7 milioane de lei, au fost nerambursabili, din surse europene. Diferenţa, de 3 milioane de lei a fost suportată de Primăria oraşului Lehliu şi de Consiliul Judeţean Călăraşi.

Tamponări în lanţ cu 29 de maşini

Conform Ministerului Afacerilor Interne, peste 100 de salvatori au intervenit în cazul accidentului rutier produs pe Autostrada A2, la km 67, în care au fost implicate 29 maşini, dintre care 2 microbuze care transportau persoane şi un camion. În accidentul din 5 noiembrie, produs în condiţii de ceaţă densă, au fost implicate 60 de persoane, dintre care patru au decedat, 41 au fost transportate la spitale, iar alte 16 au refuzat transportul.

Vă recomandăm şi:

Tragedia de pe A2, provocată de efectul de turmă. Titi Aur, campion de raliuri: „De la prima maşină a pornit, iar ceilalţi au intrat în această capcană“

Ce mesaje afişau panourile de avertizare de pe A2 în momentul producerii tragediei. Oficialii de la Autostrăzi susţin că erau perfect funcţionale

Cum s-a produs tragedia de la Lehliu, cel mai grav accident petrecut vreodată pe o autostradă din România. Un şofer a ieşit fără să se asigure dintr-o benzinărie

Martor ocular la tragedia de pe A2: „S-a ajuns la carambol după ce un şofer a ieşit din parcare“

Ce se urmăreşte în dosarul penal deschis pentru tragedia de pe Autostrada Soarelui. Primele infracţiuni anchetate: ucidere din culpă şi vătămare corporală

Cum putea fi evitată nenorocirea de pe A2. La ce trebuie să fim atenţi când circulăm pe ceaţă, sfaturi de la poliţişti

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: