Cum prevenim îmbătrânirea pielii vara: la ce ne ajută vitamina A, C şi E, în ce alimente le găsim

Cum prevenim îmbătrânirea pielii vara: la ce ne ajută vitamina A, C şi E, în ce alimente le găsim

Razele ultraviolete au efecte nocive asupra organismului FOTO AP

Efectele reale şi negative ale razelor ultraviolete nu sunt de ignorat. Specialiştii ne atrag atenţia şi ne învaţă cum să ne expunem corect la plajă, dar şi atunci când petrecem cât mai mult timp în aer liber sau ne plimbăm ore în şir prin parc.

 

 „Ţinând cont de faptul că expunerea la soare îmbătrâneşte pielea, cele mai bune tratamente naturale cu efect anti-aging recomandate ar trebui să conţină: vitamina A, C, E, F,F ( ulei de peşte Omega 3), coenzima Q10, bioflavonoide, zinc, keratină, spirulină, ulei de cătină, orz verde sau resveratrol. De asemenea, cele mai bune uleiuri ce au efect anti-aging sunt cele de cocos, măsline, de susan sau de in”, explică farm. dr. Biosunline.ro- Anca Pop.

Iată câteva sfaturi pentru a ne proteja pielea de razele ultraviolete:

1. Hidratează-te! Bea cel puţin 2 l de apă pe zi, în principal în prima parte a zilei. Dacă vrei să şi slăbeşti, este recomandat să bei apă rece în această perioadă.

2. Ai grijă cum te îmbraci! Vara ar trebui să porţi haine care protejează pielea de radiaţiile UV.  În cazul în care ai un ten deschis la culoare, din garderoba ta nu ar trebuie să lipsească o pălărie de soare. Este recomandat ca vara să porţi haine  lejere din bumbac, deschise la culoare. Chiar dacă afară este foarte cald, este recomandat să acoperiţi zona gâtului cu o eşarfă.

3. Foloseşte o cremă cu factor de protecţie cât mai mare zilnic, nu numai atunci când te duci la plajă.

4. Utilizează creme  cu retinol/suplimente cu Beta caroten sau vitamina A – pe lângă creme şi suplimente, alimentele bogate în beta caroten sunt: cartoful dulce, morcovul, cătina, kalele, spanacul, dovleacul, caisele, pepenele galben, ardeiul roşu, somonul, mangoul, papaya sau roşiile.

5. Nu ar trebui să-ţi lipsească Vitamina C. Vitamina C ajută la sinteza colagenului şi are efect antioxidant- alimentele care conţin această vitamină sunt: ardei roşu, guava, kale, kiwi, broccoli, căpşuni, citrice, roşii, fasole verde şi papaya.

6. Foloseşte uleiul de peşte- acesta ajută la refacerea texturii celulare şi reduce inflamaţia produsă de expunerea la căldură şi radiaţii.

7. Mănâncă alimente bogate în vitamina E! Aceasta are efect antioxidant şi se regăseşte în seminţe, spanac, kale şi salată verde.
„Pentru că vara nu numai pielea noastră are de suferit, ci şi părul, este foarte important să-l protejăm utilizând următoarele vitamine şi minerale: aminoacizi cu sulf, biominerale- calciu, magneziu, Vitamina C, tratamente cu keratină şi drojdie de bere, spune specialistul.
 

Vă recomandăm şi:

Sucul de ţelină, cel mai bun medicament care regleză presiunea sângelui. Cui este interzisă leguma care scade tensiunea

Leguma care controlează diabetul şi curăţă toxinele. Cum e indicat să consumi vinete, alimentul fără grăsimi

Cum arzi grăsimea din corp: anghinarea, ceaiul-minune care schimbă sângele

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: