Cum vă feriţi de fraudele online. Poliţie: Victimele pot să nu conştientizeze că datele cardurilor sunt furate

Cum vă feriţi de fraudele online. Poliţie: Victimele pot să nu conştientizeze că datele cardurilor sunt furate

Fraudele sunt frecvente la cumpărăturile online FOTO Shutterstock

Cetăţenii care aleg să cumpere produse din mediul online sunt sfătuiţi să verifice dacă site-ul este de încredere (dacă oferă date de identificare complete - contact, adresă, cod de înregistrare fiscală etc., opinii ale altor cumpărători, condiţii de livrare şi de garanţie). Poliţiştii atrag atenţia că în prezent, aproximativ 80% din fraudele cu carduri sunt comise online.

Ştiri pe aceeaşi temă


Reguli de siguranţă care pot fi adoptate pentru a evita fraudele online:
 
1.  Verificaţi dacă dispozitivul pe care îl folosiţi pentru a efectua achiziţii online este configurat în mod corespunzător şi conexiunea de internet este sigură;
2. Există anumite indicii care vă ajută să identificaţi o fraudă. Dacă sunteţi victima unei fraude online, sesizaţi poliţia! Dacă aţi cumpărat produsul prin intermediul unui card de credit sau debit, sesizaţi de asemenea banca emitentă;
3. Verificaţi-vă serviciul de internet banking în mod constant. Anunţaţi imediat banca emitentă dacă observaţi plăţi sau retrageri pe care nu le-aţi efectuat dumneavoastră.
 
"Din cauza dimensiunii internaţionale şi virtuale a acestei infracţiuni, măsurile investigative sunt foarte complexe. În comiterea acestui gen de infracţiuni sunt implicaţi nu doar infractori individuali, ci şi grupări de crimă organizată.
De asemenea, există indicii cu privire la specializarea infractorilor şi a conexiunii cu alte infracţiuni, precum phishing, atacuri informatice, crearea şi utilizarea unor site-uri web şi  conturi pe reţele de socializare în scopul săvârşirii de infracţiuni. În prezent, aproximativ 80% din fraudele cu carduri sunt comise online", spun poliţiştii.
 
Reţelele de socializare, un pericol
 
Reţelele de socializare sunt folosite pentru a crea magazine online care vând orice produs la jumătate de preţ, avertizează oamenii legii. Spre exemplu, conform IGPR, când un cumpărător comandă un produs prin intermediul acestora, infractorii efectuează achiziţia – adesea foarte scumpă – prin intermediul unor carduri ale căror date sunt furate sau contrafăcute (compromise). Când realizează achiziţiile online, victimele pot să nu conştientizeze că datele cardurilor lor sunt de asemenea furate, pentru ca apoi să fie revândute pe alte forumuri.
 
Aşa-numiţii vânzători au, de multe ori, zeci de mii de cumpărători mulţumiţi şi primesc recenzii excelente. În final, băncile şi comercianţii sunt cei care suferă pierderile acestei activităţi frauduloase, ce se ridică la nivel global la miliarde de euro în fiecare an.
 
citeste totul despre: