Cum curăţam ficatul de toxine. Menta şi busuiocul, cele mai sănătoase remedii după perioada de Paşte

Cum curăţam ficatul de toxine. Menta şi busuiocul, cele mai sănătoase remedii după perioada de Paşte

Busuiocul, o plantă minune pentru ficat FOTO Adevărul

După mesele bogate în grăsimi şi prăjeli de Paşte, organismul încărcat de toxine are nevoie să-şi revină. Cele mai la îndemână remedii pentru detoxifiere sunt legumele, fructele şi ierburile aromatice care ajută ficatul, bila şi splina să scape de acumulările nesănătoase.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ficatul este responsabil cu eliminarea toxinelor din organismul nostru, fapt care îl face să fie printre cele mai importante organe. De aceea, este indicat să îl protejăm.
 
Specialiştii spun că un ficat sănătos arde grăsimile, preia nutrienţii din hrană şi îi transformă în componente esenţiale ale sângelui, prin colectarea vitaminelor şi a mineralelor şi prin producerea enzimelor şi proteinelor care contribuie la echilibrul hormonal.
 
„Ficatul ajută sistemul imunitar să lupte împotriva infecţiilor, să elimine bacteriile din sânge şi produce bila, necesară pentru digestia alimentelor. Când ficatul devine suprasolicitat, din cauza stresului sau a expunerii excesive la toxine, organismul este afectat şi, astfel, pot apărea probleme grave de sănătate“, explică dr. Denisa Zaharia, medic de familie.
 
Iată câteva remedii care ne scapă de complicaţii:
 
Urzicile conţin foarte multe substanţe nutritive, sunt bogate în potasiu, calciu, vitaminele A, B şi C sau fier. Sunt şi foarte săţioase, au proprietăţi diuretice, previn retenţia de apă şi purifică sângele. Urzicile pot fi consumate în supe, mâcăruri sau sosuri.
 
Menta este un înlocuitor ideal pentru zahăr în băuturile răcoritoare sau în ceaiuri. Ea scade apetitul alimentar chiar şi atunci când este mirosită. Poate fi folosită în diverse preparate.
 
Ridichiile sunt esenţiale în dietele de detoxifiere. Ele sunt bogate în potasiu, vitaminele B6 şi C şi au un conţinut mare de apă şi fibre alimentare. Pot fi consumate în salate sau diverse preparate, alături de alte legume.
 
Busuiocul este o plantă ideală pentru asezonarea salatelor sau altor preparate culinare şi poate înlocui cu succes sarea din mâncare. El poate fi presărat peste salate, mâncăruri, dar şi fructe.
 
Castraveţii sunt legume ideale pentru detoxifiere. Conţin cantităţi mari de apă, sulf şi silicon, care acţionează ca diuretici naturali. Pot fi consumaţi în salate, sandwich-uri sau paste.
 
Spanacul are o aromă proaspătă şi e foarte consistent. Bogat în fibre, apă, antioxidanţi, vitaminele K şi A, magneziu, potasiu şi fier, el poate fi consumat atât crud, în salate, cât şi fiert, în piureuri şi alte preparate. Broccoli este bogat în complexul de vitamine B, care este este foarte important pentru eliberarea de energie. Este şi o sursă importantă de coenzima Q10, care stimulează metabolismul.
 
Orice probleme medicale aveţi, vă recomandăm ca în primul rând să cereţi sfatul unui medic.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările