Construirea pasajului de la Drajna, pe lista de investiţii pentru anul 2019 a Ministerului Transporturilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Construirea pasajului de la Drajna figurează în bugetul de investiţii al Ministrului Transporturilor(MT) pentru anul 2019, alături de proiecte care vor obţine finanţare.

 „În acest moment avem bugetat Studiul de Fezabilitate care va intra apoi în analiză la Consiliul Tehnico – Economic al MT şi de acolo va trece la Ministrul Dezvoltării Regionale în Consiliul Interministerial pentru scoaterea la licitaţie a pasajului. Acest pasaj este în atenţia autorităţilor, iar finanţarea lui intră în linie dreaptă, ” a anunţat Sorin Vrăjitoru, deputat de Călăraşi. Cel mai devreme în anul 2020 vor începe lucrările la pasajul de la Drajna, investiţie care va rezolva promblema hosului rutier din zonă.

Anul trecut a fost finanţat studiul de prefezabilitate, iar în acest an urmează să înceapă studiul de fezabilitate şi sperăm ca în aproximativ 2 ani să scoatem lucrarea la licitaţie. Din păcate, acestea sunt termenele şi nu putem decât să sperăm că lucrurile se vor derula cu celeritate”, a spus Marian Ichim, directorul Secţiei Drumuri Naţionale Călăraşi.

calarasi harta

Construirea unui pasaj la trecerea de cale ferată Bucureşti-Constanţa, din zona Drajna va pune capăt multor probleme. Circulaţia în acest nod rutier este încurcată de o barieră. Şoferii sunt obligaţi să aştepte zeci de minute pentru a traversa calea ferată. În sezonul estival aici se formează cozi pe 10 kilometri.

Investiţia ar decongestiona traficul rutier în zonă, în special în perioada sezonului estival când şoferii reclamă faptul că trebuie să stea minute bune pentru a tranzita zona.

calarasi pasaj

Drajna este localitatea care leagă Autostrada Soarelui de Drumul Naţional 21, care duce către Moldova. Zilnic, spun statisticile, zona este tranzitată de aproape 100.000 de autoturisme sau poate chiar mai mult. Toţi şoferii care circulă pe acest traseu trebuie să se resemneze şi să aştepte zeci de minute trenurile care trec spre Constanţa sau spre Bucureşti.

Cozi de peste 2 km

La margine, localitatea Drajna este traversată de linia de cale ferată Bucureşti – Constanţa, iar din această cauză la bariera amplasată în acest punct se formează cozi de peste 2 kilometri în fiecare zi. Pentru conducătorii auto este un adevărat chin să treacă pe aici.

„Eu vin săptămânal spre Brăila şi am mereu baftă să prind câte trei trenuri care trec unul după altul. Ultima dată am stat o oră ca să trec bariera. În spatele meu era o coadă de peste un kilometru” sesizează situaţia Marian Aldea (35 de ani),  şofer la o firmă de curierat din Bucureşti. Şi autorităţile din Ialomiţa au făcut demersuri pentru construcţia unui pasaj rutier, dar eforturile lor au eşuat.

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite