Beneficiile legumei care înlocuieşte cu succes ceapa. Ce contraindicaţii are

Beneficiile legumei care înlocuieşte cu succes ceapa. Ce contraindicaţii are

Prazul, o legumă cu numeroase beneficii pentru sănătate FOTO doftoria.ro

În gastronomie, prazul este ridicat la rangul de rege al supelor. Partea comestibilă este porţiunea albă a plantei, dar şi frunzele. Leguma care înlocuieşte cu succes ceapa este consumată cu plăcere în Oltenia.

Ştiri pe aceeaşi temă

Este considerată o veritabilă fabrică de vitamine, însă are şi contraindicaţii. „Prazul şi preparatele fitoterapeutice din această plantă sunt contraindicate persoanelor care suferă de litiaze renale sau biliare din cauza oxalaţilor(acidul oxalic în contact cu calciul poate forma cristale care se depun în rinichi sau vezica biliară)”, explică Marina Grigore, specialist în apifitoterapie.
 

Cum se alege

Prazul se alege în funcţie de diametrul acestuia, astfel că, cu cât este mai mare în diametru, cu atât este mai fibros. Trebuie să fie drept, ferm, cu frunze de culoare verde deschis şi bulbul alb. 

Prazul se foloseşte în gastronomie atât în stare crudă, alături de preparate, în salate, sau gătit, pentru prepararea diverselor tipuri de mâncăruri, dar poate fi administrat şi în scop terapeutic, beneficiind de numeroase substanţe cu potenţial vindecător.
 
Prazul conţine 90%, dar şi vitamina A, C, E, K şi câteva vitamine din grupul B . De asemenea, prazul conţine şi fier, sodiu, acid fosforic, siliciu, calciu, sulf, potasiu şi magneziu. 
 
“Prazul este indicat a fi consumat de către oricine, dar îndeosebi de persoanele care ţin cură de slăbit, cele care suferă de reumatism, anemie, artrită, cele care au depistat valori mari ale colesterolului în sânge, persoanele care suferă de constipaţie sau care îşi doresc pur şi simplu întărirea sistemului imunitar. Prazul este foarte util în îndepărtarea paraziţilor intestinali”, explică Marina Grigore.
 

Scade riscul de tromboză

Flavonoizii şi alte substanţe din praz scad riscul de cheaguri şi tromboză, fluidizând sângele şi dilatând vasele şi arterele. Acidul folic scade nivelul de homocisteină, substanţă care în cantităţi prea mari poate cauza boli cardiovasculare. Siliciul are un rol important în procesarea colesterolului şi reglează funcţiile organismului.

Consumul de praz te poate apăra de infarct, hipertensiune, tromboză venoasă şi reduce riscul de complicare a unor afecţiuni cardiace cronice.
 
Prazul consumat ca atare sau decoctul din frunze poate ajuta la înlăturarea gripei, anginei, afecţiunilor cardiace, arterite, astmului bronşic, bronşitelor, traheitelor, laringitelor, constipaţiei, enterocolitelor, fermentaţiilor intestinale şi a altor tulburări digestive.
 
În uz extern, sub formă de cataplasmă, compresă, spălături locale, planta ajută la vindecarea furunculelor, plăgilor, panariţiului, abceselor şi piodermitei.
 
Planta are rol antiseptic, bacteriostatic, stimulează imunitatea, are efecte laxative, efect expectorant, diuretic şi favorizează eliminarea toxinelor din organism.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările