Beneficiile bamelor, leguma ce reglează zahărul în sânge. Ce vitamine conţin, cui sunt recomandate şi cum se prepară

Beneficiile bamelor, leguma ce reglează zahărul în sânge. Ce vitamine conţin, cui sunt recomandate şi cum se prepară

Bamele aduc beneficii importante organismului FOTO Adevărul

Sărace în calorii, dar bogate în nutrienţi, bamele au efecte miraculoase pentru organism, fiind o sursă incredibilă de vitamine şi minerale esenţiale. Sunt recomandate în special femeilor gravide, pentru că au în compoziţie o cantitate esenţială de acid folic.

La aspect, bamele seamănă cu fasolea păstăi, au gust asemănător cu vânăta sau sparanghelul. Acestea pot fi folosite în curele de slăbire, precum şi pentru menţinerea sănătăţii tractului gastrointestinal şi reglarea nivelului de zahăr în sânge.
 
“Deşi este mai puţin folosită la noi, această legume are proprietăţi extraordinare datorită conţinutului său de vitamine. Este bogată în vitaminele A, C, B1, B2, B9 şi în minerale precum calciu, magneziu, potasiu şi zinc. Este bogată în antioxidanţi, inclusiv betacaroten şi luteină, care ajută la menţinerea sănătăţii pielii şi la îmbunătăţirea vederii. Datorită conţinutului de vitamina C, întăreşte sistemul imunitar, prevenind îmbolnăvirea”, spune Denisa Zaharia, medic de familie.
 
Bamele conţin acid folic, aşa că sunt indicate viitoarelor mămici, acidul folic ajutând la dezvoltarea sistemului nervos al fătului, mai spune specialistul
 
Folosite şi la îngroşarea sosurilor
 
De la bame pot fi consumate florile (în decoruri, salate) şi capsulele tinere, care nu măsoară mai mult de 10 cm. Acestea pot fi tăiate rondele sau alte forme şi adăugate spre sfârşit în supe, ciorbe, tocăniţe, preparate la aburi (întregi sau secţionate transversal), adăugate la murături, coapte, folosite pentru îngroşarea sosurilor şi supelor (4 bame/litru de lichid). Bamele se înmoaie foarte repede şi nu necesită preparare de lungă durată. Se combină excelent cu roşii.
 
Un exemplu ar fi tocaniţa rapidă, consumată şi pe post de zacuscă. Se înmoaie ceapa în apă, se adaugă rondele de bame şi cubuleţe de roşii decojite, se lasă pe foc potrivit 5-10 minute, se adaugă sare dupa gust şi verdeţurile preferate, se stinge focul, se adaugă puţin ulei de măsline şi usturoi pisat.
 
Cinci motive să consumi bame
 
Ţin diabetul sub control. În urma unor teste, susţin medicii, s-a constatat că fibrele superioare, regăsite în bame, ajută la stabilizarea glicemiei, micşorând rata la care zahărul este absorbit din tractul intestinal.
 
Efect antiinflamator. Acestea pot să trateze constipaţia, ulcerul gastric, curăţă colonul. Bamele hidratează datorită compusului lor mucilaginos şi, în plus, oferă suport pentru tratarea ulcerului gastric şi neutralizarea acizilor, deoarece sunt foarte alcaline.
 
Curăţă intestinul gros. Au calităţi de laxativ şi pot să cureţe intestinul gros, calmând simptomele intestinului iritabil. Pe de altî parte, trebuie spus că mucilagiul din bame diminuează nivelul de colesterol şi acidul din bilă, eliminând astfel toxinele prin filtrarea ficatului.
 
Recomandate în afecţiunile respiratorii. Ca urmare a conţinutului ridicat de mucilagii, acestea au şi proprietăţi emoliente, fiind recomandate în afecţiuni respiratorii precum astm, bronşite sau traheite.
Menţin sănătatea ochilor şi a pielii. Mai multe cercetări arată faptul că bamele previn cataracta datorită conţinutului de vitamina A. La aceste legume, boabele conţin grăsimi nesaturate, sănătoase, cum ar fi acidul oleic – un acid gras monosaturat de tip Omega-9 şi acid linoleic de tip Omega-6. Acestea se pot consuma după prăjire sau pot fi folosite ca surogat de cafea.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: