Bananele, fructele care aduc fericirea: cum alungă depresia, de ce trebuie consumate bine coapte şi cine nu ar trebui să le mănânce

Bananele, fructele care aduc fericirea: cum alungă depresia, de ce trebuie consumate bine coapte şi cine nu ar trebui să le mănânce

Bananele, un fruct cu virtuţi uimitoare Foto:Arhivă Adevărul

Pentru a fi siguri că beneficiem de toate substanţele nutritive pe care le conţine cel mai consumat fruct din lume, trebuie să fim atenţi atunci când le cumpărăm. Medicii spun că fructele proaspete şi coapte bine au o cantitate mai mare de antioxidanţi. Cu toate acestea, există şi persoane care ar trebuie să le evite.

Bogate în magneziu şi potasiu, minerale care ajută inima, muşchii, sângele şi sistemul nervos, aromatele banana conţin de două ori mai multă vitamina C decât merele, perele şi strugurii şi au zaharuri naturale care oferă un plus de energie.
 

“Bananele sunt bogate în fibre, potasiu şi magneziu şi conţin trei zaharuri naturale - glucoză, fructoză şi zaharoză – ele constituie o alternativă perfect sănătoasă la dulciurile din comerţ, care sunt pline de aditivi chimici şi zahăr. Fructele proaspete şi coapte pot regla nivelul de magneziu din corp, favorizând o recuperare rapidă după eforturi fizice sau mentale. Sunt consumate cu precădere de către sportivii de performanţă, în caz de efort fizic susţinut”, explică Denisa Zaharia, medic de familie.

4 motive să consume banane

Combat depresia. Deoarece bananele sunt bogate în triptofan, un aminoacid important pe care creierul îl foloseşte împreună cu magneziul şi vitamina B6 pentru a produce serotonina, neurotransmiţătorul din creier asociat stării de fericire, bananele previn instalarea depresiei.

Previn pierderea calciului din corp. O singură banană consumată zilnic aduce organismului aproximativ 400 mg de potasiu, adică 11% din necesarul recomandat zilnic. Potasiul este un mineral important şi necesar pentru funcţia musculară, pentru buna funcţionare a inimii şi optimizarea digestiei. Datorită conţinutului ridicat de potasiu, bananele pot ajuta la prevenirea apariţiei pietrelor la rinichi şi la reducerea pierderii calciului din organism.
 

Întăresc sistemul imunitar. Bananele sunt de asemenea o sursă naturală optimă de vitamina B6, responsabilă cu producerea globulelor roşii din sânge şi cu fortifierea sistemului imunitar.

Ajută sistemul digestiv. Bananele conţin uleiuri naturale şi enzime care ajută întregul sistem digestiv. Acestea sunt de asemenea o sursă extraordinară de fructooligozaharide, un component probiotic care ajută la prevenirea cancerului de colon. Aceste bacterii benefice produc vitamine şi enzime digestive care îmbunătăţesc capacitatea de asimilare a nutrienţilor având în acelaşi timp şi proprietatea de a întări sistemul imunitar.

Chiar dacă este un fruct sănătos, banana nu este indicată oricui. Persoanele cu diverse afecţiuni sunt sfătuite să le consume cu moderaţie sau chiar să le evite.

"Dacă sunt recomandate cardiacilor datorită conţinutului bogat în potasiu, nu sunt indicate celor cu probleme renale. Mai mult, având din belşug carbohidraţi, bananele nu sunt bune nici pentru diabetici. Nu sunt cu totul interzise, dar ar fi bine ca persoanele cu glicemie mare să le consume cât mai rar", spune specialistul.
 

Vă recomandăm şi:

Cele mai sănătoase fructe uscate: stafidele, un veritabil antioxidant, ne scapă de oboseală, tratează anemia şi întăresc oasele

Beneficiile şi riscurile smochinelor, fructul regilor, care previne cancerul - recomandările medicilor

Oţetul de mere, ingredientul-medicament din bucătărie. Tratează durerea de cap şi scade colesterolul. Ce alte minuni face - explicaţia specialiştilor

Aloe Vera, elixirul tinereţii, cu 240 de substanţe active. Hrana vie care luptă cu cancerul şi purifică organismul

Planta care ne scuteşte de cardiolog. Cum se poate transforma păducelul din aliat fidel în duşman feroce al inimii bolnave

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: