Autostrada Soarelui intră în reparaţii de la Bucureşti la Fundulea. Cât durează lucrările şi câţi bani vor fi investiţi

Autostrada Soarelui intră în reparaţii de la Bucureşti la Fundulea. Cât durează lucrările şi câţi bani vor fi investiţi

Au început reparaţiile pe A2 FOTO Adevărul

Autostrada Soarelui a intrat în reparaţii pe tronsonul betonat, cuprins între Bucureşti şi Fundulea. Lucrările vor dura doi ani şi vor costa peste 86 de milioane de lei.Conform contractului, lucrările nu se pot desfăşura pe durata sezonului estival, când turiştii sunt în drum spre mare.

În sezonul rece, dacă ninge abundent, autostrada poate fi închisă. În primă fază, lucrările au demarat în această săptămână de la kilometrul 21, pe tronsonul până la kilometrul 27.
 
În ultimii doi ani, Autostrada Soarelui a dat mari bătăi de cap atât şoferilor, cât şi autorităţilor, cel puţin această bucată care este din plăci de beton care s-au ridicat şi au îngreunat traficul.
 
Inaugurată în 2004 de către premierul Adrian Năstase şi ministrul Transporturilor de la acea dată, Miron Mitrea, Autostrada Soarelui, tronsonul Bucureşti-Fundulea, a ajuns o bombă cu ceas pentru şoferi. Gropile din carosabil, peticirile dese şi de mântuială au transformat acest drum într-un adevărat pericol pentru participanţii la trafic.
 
Retaraţiile durează 24 de luni
 
Astfel, pentru eliminarea pericolelor care îi pândesc pe şoferi, reprezentanţii DRDP Bucureşti au început montarea semnalizării rutiere în vederea demarării lucrărilor de reparaţii pe calea 1 a Autostrăzii Soarelui (A2), Bucureşti-Constanţa (km 21 - km 27).
 
”Obiectivul programat să dureze 24 de luni constă în frezarea dalelor de beton, consolidarea fisurilor active şi repararea rosturilor degradate, atât pe calea 1, cât şi pe calea 2. Facem apel către participanţii la trafic să circule cu atentie şi să respecte semnalizarea rutieră existentă, precum si restricţiile de viteză instituite în zona lucrărilor, şi anume de 60 km/h”, au anunţat reprezentanţii DRDP Bucureşti. Lucrările sunt împărţite în două loturi. Lotul 1 km (12 - km 24) calea 1 şi 2, are o lungime de 12 km, si va fi executat de PORR CONSTRUCT la o valoare a lucrărilor de 41.7 milioane lei, fără TVA. Lotul 2 (km 24 - km 36) calea 1 şi 2, tot în lungime de 12 km, va fi executat de SAGA BUSINESS CONSTRUCT, la o valoare a lucrărilor de 44,9 milioane lei, fără TVA. Programarea lucrărilor a fost făcută pentru această perioadă în urma discuţiilor cu patronatele din turism pentru a nu afecta traficul rutier în sezonul estival. Finanţarea este asigurată prin transfer de la bugetul de stat şi venituri proprii, potrivit CNAIR.
 
Construirea autostrăzii a demarat în 1983
 
La 15 ani de când s-a tăiat panglica, cel puţin până la kilometrul 40, prima bandă a Autostrăzii Soarelui arată ca după bombardament. Este plină de gropi adânci de 5-6 centimetri, dar şi de şanţuri, unele lungi şi de peste 1 metru. Sunt un adevărat pericol pentru şoferi, ţinând cont de regimul de viteză şi traficul intens desfăşurat zilnic pe acest tronson.
 
Povestea drumului care leagă Bucureştiul de Constanţa aproape că se pierde în negura timpului. Construirea autostrăzii s-a făcut greoi, iar termenele de finalizare au fost mult decalate. Deşi construirea autostrăzii demarase în regimul comunist, în anul 1983, iar în 1987 au fost inauguraţi primii 18 kilometri de către Nicolae Ceauşescu, pe segmentul Feteşti-Cernavodă, lucrările pe tronsonul Bucureşti-Fundulea au fost încheiate în 2004, după ce în 2002 autorităţile anunţau “evoluţia foarte bună a lucrărilor".

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările