Ancheta celui mai cumplit accident petrecut vreodată pe o autostradă din România, fără rezultat de peste un an. Carambolul de pe A2, soldat cu 4 morţi şi 60 de răniţi

Ancheta celui mai cumplit accident petrecut vreodată pe o autostradă din România, fără rezultat de peste un an. Carambolul de pe A2, soldat cu 4 morţi şi 60 de răniţi

Carambolul de pe A2 din 5 noiembrie 2016 a mobilizat forţe impresionante de salvatori la faţa locului FOTO ISU Ilfov

La mai bine de un an de la cel mai cumplit accident petrecut vreodată în România, soldat cu 4 morţi şi 60 de răniţi, anchetatorii aşteaptă raportul expertizei specialiştilor de la Laboratorul Interjudeţean de Criminalistică din Capitală.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cornelia Manea, procuror la Parchetul de pe lângă Tribunalul Călăraşi, a explicat faptul că s-a primit răspuns în scris privind rezolvarea dosarului.

“Săptămâna trecută (n.r - înainte de Revelion), poliţistul de caz a primit răspuns în scris privind dosarul carambolului. Ni s-a comunicat că în luna ianuarie, probele trimise de noi vor fi analizate. Este vorba despre probe video, foto, bucăţi de materiale, vopsea, tot ce s-a prelevat de la locul faptei. Până când nu vom avea o opinie a experţilor  nu ne putem pronunţa în privinţa vinovăţiei, “ a declarat procurer Cornelia Manea.
 
Din septembrie 2017, procurorii au un cerc de 11 suspecţi în acest caz. Deocamdată, anchetatorii încă nu ştiu cine şi cum a provocat carambolul din 5 noiembrie 2016, de pe Autostrada Soarelui.

”Este imposibil de stabilit o dinamică a accidentului, atâta vreme cât nu avem o concluzie a experţilor. Vorbim despre 11 suspecţi,  oameni implicaţi în tragedie, loviţi sau care au lovit cu maşina în timpul carambolului, şi pe care i-am informat despre drepturile procesuale. Aceştia îşi pot desemna un expert-parte în dosar pentru a se putea apăra”, spunea Cornelia Manea în septembrie 2017. Până în acest moment, nici încadrarea juridică nu a fost schimbată. Dosarul, deschis iniţial la Parchetul de pe lângă Judecătoria Lehliu Gară şi mutat apoi la Călăraşi, a fost constituit pentru ucidere din culpă şi vătămare corporală.

 
S-a activat planul roşu
 
Planul roşu care a fost activat a mobilizat peste o sută de salvatori la accidentul rutier produs pe Autostrada A2, la km 67, din dimineaţa zilei de 5 noiembrie 2016, în care au fost implicate 29 maşini, dintre care 2 microbuze care transportau persoane şi un camion. Este vorba despre echipaje ISU, SMURD şi ale Ambulanţei din judeţul Călăraşi, dar şi de la Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, Constanţa şi Ialomiţa, inclusiv un spital mobil, fiind deplasate la faţa locului.
 
Ipoteze de lucru
 
În accidentul, produs în condiţii de ceaţă densă, au fost implicate 60 de persoane, dintre care patru au decedat, 41 au fost transportate la spitale, iar alte 16 au refuzat transportul. Nenorocirea a mobilizat forţe impresionante din mai multe judeţe la locul tragediei şi a adus în prim-plan mai multe ipoteze care ar fi provocat tragedia, printre care lipsa vizibilităţii în condiţii de ceaţă densă, neatenţia unui şofer care a ieşit dintr-o benzinărie fără se asigure, dar şi viteza excesivă a unora dintre şoferi.
 
Mai mult decât atât, poliţişti, dar şi martori ocular, spuneau că accidentul s-a produs în două etape şi că ar fi vorba despre două ciocniri în lanţ distincte.

 
"A ieşit fără se asigure din parcare, a pătruns prea mult pe sensul de mers şi a fost izbită de o altă maşină, care, ulterior, a frânat brusc. La acest lucru au contribuit şi condiţiile meteorologice nefavorabile. Judeţul Călăraşi se află de azi dimineaţă sub cod galben de ceaţă densă, vizibilitate scăzută sub 50 de metri. După ce aceste două maşini s-au tamponat, pe acelaşi sens de mers a venit un TIR. Observând că s-a întâmplat un accident, a frânat brusc pentru a nu intra în ei. Se pare că maşinile care veneau din spatele TIR-ului nu au mai avut timp să oprească şi s-au lovit puternic unele de altele. Practic, accidentul s-a produs în două etape, au fost două caramboluri", explica în ziua accidentului Florin Stoia, aflat atunci în funcţia de subprefect al judeţului Călăraşi, prezent la locul tragediei.
 
Viteza, la baza tragediei
 
Pe dea altă parte, în urma audierilor, conform poliţiştilor viteza a fost se pare la baza nenorocirii. Accidentul a pornit la o maşină Dacia Logan, condusă de un instructor auoto. Conform declaraţiilor acestuia, el se afla pe banda a doua, circulând cu viteză redusă. La km 64, cu puţin timp înainte de producerea accidentului în lanţ, bărbatul a observat panourile de avertizare de pe Autostrada Soarelui şi a redus viteza la 40 km/h.

Poliţiştii de la Direcţia Rutieră spun că autorismul Logan a fost lovit din spate de un Volkswagen care circula cu 90 km/h. Instructorul auto a precizat că în momentul în care a fost izbit s-a retras pe banda de urgenţă. Ceilalţi care veneau din spate nu au mai avut timp să oprească. Tot anchetatorii au precizat că ultima maşină care a fost implicată în carambol are acul vitezometrului blocat la 118 km/h. 

 
Nepăstrarea distanţei
 
Potrivit comisarului-şef de poliţie George Grigore, director adjunct la Direcţia Rutieră din cadrul Poliţiei Române, din cercetările efectuate la faţa locului a rezultat faptul că principalele cauze de producere a acestui eveniment rutier sunt viteza neadaptată condiţiilor meteo rutiere, respectiv ceaţă, cu vizibilitate pe alocuri sub 20 de metri, şi nepăstrarea distanţei în mers faţă de autovehiculul din faţă. Totodată, George Grigore spunea la acea dată că, în România, nu a mai avut loc până acum un astfel de accident rutier.  "Nu s-a produs niciun astfel de eveniment la nivelul ţării", a mai precizat poliţistul.

 
Vă recomandăm şi:

Anchetă: Primul autoturism lovit în carambolul de pe A2 a fost un Logan, condus cu 40 de kilometri pe oră de un instructor auto

Tragedia de pe A2, provocată de efectul de turmă. Titi Aur, campion de raliuri: „De la prima maşină a pornit, iar ceilalţi au intrat în această capcană“

Ce mesaje afişau panourile de avertizare de pe A2 în momentul producerii tragediei. Oficialii de la Autostrăzi susţin că erau perfect funcţionale

Cum s-a produs tragedia de la Lehliu, cel mai grav accident petrecut vreodată pe o autostradă din România. Un şofer a ieşit fără să se asigure dintr-o benzinărie

Martor ocular la tragedia de pe A2: „S-a ajuns la carambol după ce un şofer a ieşit din parcare“

Ce se urmăreşte în dosarul penal deschis pentru tragedia de pe Autostrada Soarelui. Primele infracţiuni anchetate: ucidere din culpă şi vătămare corporală

Cum putea fi evitată nenorocirea de pe A2. La ce trebuie să fim atenţi când circulăm pe ceaţă, sfaturi de la poliţişti

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările