Întâlnire româno-bulgară pentru construirea podului peste Dunăre şi "reanimarea" ferry-boat-ului Călăraşi-Silistra

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Guvernatorul Silistrei, Nikolay Dimov(stânga) şi prefectul judeţului Călăraşi, Emil Muşat
Guvernatorul Silistrei, Nikolay Dimov(stânga) şi prefectul judeţului Călăraşi, Emil Muşat

Autorităţile locale din Călăraşi s-au întâlnit cu guvernatorul Silistrei, Nikolay Dimov, pentru a pune la punct o strategie de acţiune în zona transfrontalieră România-Bulgaria. Cele mai importante puncte pe agenda discuţiilor au fost legate de repunerea în funcţiune a liniei de ferry-boat Călăraşi - Silistra, construirea unui pod rutier peste Dunăre între cele două oraşe şi gestionarea comună a riscurilor de pe fluviu

„În ceea ce priveşte funcţionarea ferry-boat-ului, care nu mai funcţionează de doi ani, partea română a solicitat operatorului bulgar analizarea posibilităţii devierii traficului greu dinspre Bulgaria către România prin Călăraşi. Trebuie găsite rute care să ocolească interiorul localităţii Silistra, respectându-se în acest fel indicatoarele de circulaţie amplasate în zonă şi permiţând eficientizarea liniei de transport”, a declarat Emil Muşat, prefectul Călăraşiului. În legătură cu construirea unui pod peste Dunăre între Silistra şi Călăraşi, bulgarii spun că acest lucru este prevăzut în strategia de dezvoltare a Silistrei, precum şi în programul de guvernare al Guvernului. De asemenea Ministerul Transporturilor din Bulgaria a demarat un proiect pentru realizarea unui studiu de fezabilitate în vederea stabilirii locaţiei/locaţiilor în care se poate construi podul.

Gestionarea riscurilor de pe fluviu, luată în discuţie

În cadrul discuţiilor la care au luat parte, alături de prefectul Muşat, şi primarul Călăraşiului, Nicolae Dragu, dar şi vicepreşedintele Consiliul Judeţean, Liviu Vârtejanu, au fost discutate şi aspecte legate de gestionarea comună a riscurilor de pe Dunăre. Este vorba despre inundaţii cauzate de creşterea nivelului fluviului, braconaj, poluare, producerea unor accidente pe Dunăre şi înmulţirea populaţiilor de ţânţari. De asemenea, s-a luat în calcul şi identificarea unei modalităţi de comunicare în timp real a situaţiilor de urgenţă care apar pe Dunăre, atât către Prefectura Călăraşi cât şi către Guvernatorul districtului Silistra. „ Este important să ştim fiecare despre producerea unei situaţii de urgenţă, putându-ne completa, la nevoie, în ceea ce priveşte modul şi mijloacele de acţiune. Ulterior urmează a se discuta despre posibilitatea înfiinţării unei structuri comune care să gestioneze situaţiile de urgenţă apărute pe Dunăre”,  aprecizat Emil Muşat.

Investiţie de 750 milioane de euro

La începutul lunii martie 2012, aleşii oraşului au căzut de acord şi au votat hotărârea de Consiliu Local privind acordul de principiu pentru construirea podului. Aşadar, cu puţin noroc, oamenii se pot bucura peste câţiva ani de podul de la Dunăre. Valoarea estimată a investiţiei se ridică la 750.000.000 de euro şi va fi suportată integral din fonduri private. Se vor crea peste 4.600 locuri de muncă în timpul construcţiei sale şi 2.500 de locuri de muncă la final, când se va da în exploatare. Podul va fi ridicat în dreptul localităţilor Călăraşi şi Ostrov din judeţul Constanţa şi a terminalului de containere, la kilometrul 374+500/375+500. Proiectul a dat naştere la controverse, deoarece firma care ar trebui să construiască podul nu are decât un singur angajat şi a fost înfiinţată în urmă cu doi ani.

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite