Încep lucrările la drumul de coşmar al Călăraşiului. Varianta Nord înghite peste 4 milioane de lei, Strabag a câştigat licitaţia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Centura Călăraşiului, un drum de coşmar FOTO Adevărul
Centura Călăraşiului, un drum de coşmar FOTO Adevărul

Una dintre cele mai importante artere de trafic rutier, centura ocolitoare a Călăraşiului, intră în reparaţii capitale. Varianta Nord, un drum de coşmar, care doar a fost peticit de-a lungul timpului, va fi modernizat cu peste  4 milioane de lei.


După ce la începutul anului consilierii locali au aprobat proiectul de hotărâre şi documentaţia tehnică, prin care se dădea undă verde reabilitării celor 4 km de drum, Primăria a încheiat, recent,  licitaţia şi a semnatul contractul cu firma de construcţii. Investiţia se face prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, iar compania Strabag, cea care a câştigat licitaţia, va începe reparaţiile în cel mai scurt timp, deocamdată fiind urmaţi paşii din procedură privind obţinerea avizelor.

“Oferta câştigătorului Strabag SRL reprezintă 76,46% din valoarea licitaţiei, adică 3.995.163, 17 lei, fără TVA, iar lucrările vor fi demarate în cel mai scurt timp, fiind deja obţinută autorizaţia de construcţie”, a  precizat Elena Rogoz, consilier al primarului Municipiului Călăraşi. Termenulpentru execuţia lucrării, conform caietului de sarcini, este de 36 de luni, însă lucrările pot fi încheiate într-un an, dacă finanţarea susţinută de PNDL vine la timp pentru decontarea modernizărilor.

În proiectul “Modernizare stradă Varianta Nord tronson DN 21-strada Bucureşti, municipiul Călăraşi“ se menţionează că suprafaţa de teren care va fi supusă lucrărilor are 23.035,25 mp, dintre care carosabil – 17.657 mp;trotuare pietonale – 1.298,4 mp, lungime stradă – 2.166,82 ml, lăţime parte carosabilă- 7 m.

Ajutor de 500.000 de lei

În prezent, asfaltul arată ca după bombardamente: îmbrăcăminte de ciment degradată cu dale sparte, fisurate, tasate, exfoliate, lucrări executate înainte de anul 1985.
În primăvara anului trecut, pentru şoseaua de centură, un drum plin de gropi, consilierii judeţeni şi-au dat avizul pentru acordarea a 500.000 de lei, reprezentând lucrări de strictă necesitate. Artera este deosebit de importantă, deoarece este folosită intens de marile societăţi din oraş. În această zonă îşi au sediul Tenaris, Siad, Saint Gobain, Donalam etc.

Acces către Autostrada Soarelui

Şoseaua  asigură transportul industrial între Bucureşti şi Constanţa, reprezentând totodată şi accesul către Autostrada Soarelui. În prezent, drumul este plin de gropi, iar şoferii fac slalom printre gurile de canalizare, rămase ca nişte jaloane pe drum. Acestea constituie un real pericol pentru conducătorii auto care pot rămâne fără roţi la maşini, dacă nu sunt foarte atenţi.  „Sunt şofer şi trec aproape zilnic pe şoseaua de centură a oraşului. Este plină de gropi şi nici măcar peticită nu a mai fost de ani buni. Ar trebui refăcută de la un capăt la altul“, spune Mihai Dumitrache (42 de ani), şofer de tir.

Patru kilometri de gropi

Deşi pare greu de crezut, varianta ocolitoare a oraşului este aproape impracticabilă de mai bine de trei ani. În lipsa investiţiilor, cei patru kilometri din centura oraşului s-au degradat pe zi ce trece. În tot acest timp, gropile s-au înmulţit, iar nervii şoferilor au cedat.
„Rupem maşinile aici. Praf le facem”, a spus un şofer. Nu doar maşinile grele tranzitează zona. Drumul duce spre Autostrada Soarelui, dar face legătura şi cu feribotul care ajunge la vecinii bulgari.


 

Vă recomandăm şi:

UPDATE Încep lucrările la şoseaua de centură a Bacăului. Primii kilometri de autostradă din Moldova vor fi gata  în 2018

Jandarmii suceveni au rămas fără poligon din cauza lucrărilor nerecepţionate de la şoseaua de centură a Sucevei

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite