10 reguli de aur pentru o dietă ca la carte: de ce trebuie să te ridici flămând de la masă şi care alimente trebuie evitate

10 reguli de aur pentru o dietă ca la carte: de ce trebuie să te 
ridici flămând de la masă şi care alimente trebuie evitate

Alimentaţia sănătoasă trebuie să conţină fructe şi legume

O alimentaţie echilibrată înseamnă o stare de sănătate bună, fără a fi nevoie de vizite la medic, un confort fizic şi psihic de invidiat. Deşi suntem tentaţi să credem că ştim cum şi ce să mâncăm, specialiştii ne contrazic. Există câteva reguli de care trebuie să ţinem cont pentru a urma o dietă “ca la carte”.

Pentru a fi într-o formă de zile mari, este esenţial să fim pozitivi, să gândim optimist, să ne bucurăm de viaţă şi de toate “nimicurile” care ne înconjoară. Specialiştii spun că ar trebui să ne hrănim în funcţie de anotimpuri, să dăm organismul hrană naturală: astfel, primăvara să făcem cură de urzici sau de leurdă, pe vreme caldă să consumăm crudităţi şi sucuri de fructe, iar toamna şi iarna să consumăm mai multe lichide calde.

“Indiferent de tipul de dietă pe care îl ţineţi, este bine să cunoaşteţi câteva reguli de aur, pentru ca dieta dumneavoastră să dea rezultate cât mai bune în privinţa sănătăţii. Încercaţi, pe cât posibil, să mâncaţi zilnic la aceleaşi ore pentru că este foarte bine să vă obişnuiţi organismul cu un program sănătos de odihnă şi hrănire. De asemenea, nu dormiţi cu burta plină! Încercaţi să renunţaţi la prostul obicei de a trage un pui de somn imediat după masă! Ideal ar fi să lăsaţi să treacă cel puţin două-trei ore de la ultima masă, înainte de a vă culca”, explică dr. Cătălin Luca, medic medicină generală, cu competenţă în apifitoterapie.

Acesta a realizat câteva reguli pe care orice persoană, pentru a-şi menţine sănătatea, trebuie să le respecte, chiar dacă ţine sau nu o dietă.

1. Nu reîncălziţi mâncarea. Încercaţi, pe cât posibil, să nu reîncălziţi mâncarea. Dacă nu puteţi mânca hrana pe care aţi preparat-o în aceeaşi zi, fiind necesar să o depozitaţi la frigider, mai bine ar fi să o scoateţi din frigider cu ceva timp înainte de a o mânca şi să o lăsaţi să stea suficient timp la temperatura camerei, astfel încât să n-o mâncaţi prea rece.

2. Evitaţi mâncărurile procesate termic în exces. Evitaţi alimentele super procesate termic. Mâncarea mai simplă este mai sănătoasă! Evitaţi să folosiţi la gătit alimente congelate sau alimente deja preparate (de exemplu, nu puneţi zacuscă în ciorbă! Chiar dacă „îi dă alt gust”, este nesănătos!).

3. Hrăniţi-vă cu hrană vie! Evitaţi cu stricteţe margarina, conservele, bomboanele, zahărul (în special zahărul alb), sarea iodată, mâncărurile „concentrate” (cum ar fi, de exemplu, fulgii de cartofi pentru piure sau ciorbele la plic), condimentele cu aditivi alimentari, uleiul rafinat, oţetul artificial, siropurile artificiale, lichiorurile, sucurile şi băuturile artificiale (chiar dacă pe etichetă scrie că sunt „naturale”), alimentele modificate genetic.

4. Nu amestecaţi mâncăruri incompatibile. Încercaţi să nu mâncaţi mai mult de un singur fel de mâncare la o masă. Mai bine mâncaţi mai mult dintr-un singur fel de mâncare, decât să amestecaţi mai multe feluri de mâncare incompatibile, care să vă îngreuneze digestia.

5. Mâncaţi cu moderaţie. Nu vă supraalimentaţi! Evitaţi să mâncaţi prea mult, până nu mai puteţi. Ideal este, când vă ridicaţi de la masă, să aveţi în stomac ⅔ mâncare, iar restul de ⅓ să rămână „gol”, pentru digestie. Cantitatea ideală de hrană pentru o masă este echivalentă cu volumul a aproximativ doi-trei pumni.

6. Nu vă culcaţi imediat după masă! Nu dormiţi cu burta plină! Încercaţi să renunţaţi la prostul obicei de a trage un pui de somn imediat după masă! Ideal ar fi să lăsaţi să treacă cel puţin două-trei ore de la ultima masă, înainte de a vă culca

7. Aşteptaţi să se digere hrana de la masa precedentă înainte de a mânca din nou. Lăsaţi suficient timp între mese, astfel încât mâncarea de la masa precedentă să aibă timp să treacă în intestine, înainte de a lua din nou masa. Asta înseamnă, în mod obişnuit, să lăsaţi un interval de cel puţin 2-3 ore între mese. Desigur, dacă aveţi o digestie mai rapidă sau mai lentă, puteţi micşora sau mări intervalul de timp, în funcţie de aceasta.

 8. Nu mâncaţi noaptea târziu! Încercaţi să nu mâncaţi mai târziu de ora 7 seara, sau cel puţin cu 2 ore înainte de a vă duce la culcare. Ideal ar fi să vă culcaţi cel târziu la ora 22:30 şi să vă treziţi dimineaţa devreme, cu puţin timp înainte de răsăritul soarelui. Este foarte important să fiţi în comuniune cu ritmurile naturale circadiene, cu alte cuvinte să vă odihniţi noaptea şi să vă desfăşuraţi activitatea în timpul zilei.

 9. Mâncaţi zilnic la aceleaşi ore.Încercaţi, pe cât posibil, să mâncaţi zilnic la aceleaşi ore. Este foarte bine să vă obişnuiţi organismul cu un program sănătos de odihnă şi „hrănire”.

10. Mâncaţi masa principală la ora prânzului. Mâncaţi în funcţie de momentele zilei: cea mai consistentă masă la prânz, iar dimineaţa şi seara gustări mai uşoare.

Vă recomandăm şi:

Bomba cu vitamine: de ce se mai numeşte cătina „ginsengul românesc“ şi ce miracole face pentru imunitate

Cel mai puternic antioxidant, interzis copiilor. Cum luptă zmeura cu cancerul şi reduce riscul unui avort spontan

Top 5 cele mai benefice sucuri de legume. Care este combinaţia-elixir capabilă să energizeze organismul în 15 minute

Beneficiile şi riscurile smochinelor, fructul regilor, care previne cancerul - recomandările medicilor

Pericolul ascuns din căpşuni, cele mai bogate fructe în vitamina C. De ce sunt interzise copiilor - explicaţii medicale

Alimentul-minune care prelungeşte viaţa şi nu cade greu la stomac. Cinci motive să consumi ciuperci, înlocuitorul cărnii

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările