Podul de la Mărăcineni, în pericol. Circulaţia ar putea fi deviată 40 de kilometri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Buzau

Restricţii de circulaţie majore sunt anunţate pe drumul care leagă Muntenia de Moldova, din cauza unor avarii serioase descoperite la podul de la Mărăcineni, peste râul Buzău. Structura este într-o stare avansată de degradare, iar cele aproximativ 20.000 de maşini care traversează podul zilnic fac ca situaţia să se agraveze. Ultima reabilitare a fost în 2005, când podul a fost rupt parţial de o viitură.

La 12 ani după ce a fost parţial distrus de inundaţiile din 2005, fiind nevoie de reconfigurarea şi consolidarea sa, podul care asigură principala legătură dintre Moldova şi Capitală, pe DN2 E85, are din probleme. 

Din cauza traficului intens, în structura de beton a podului au apărut găuri, iar Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis restricţii pe sensul Râmnicu Sărat – Buzău: interzicerea accesului pe pod al camioanelor de peste 40 de tone şi limitarea vitezei la 10 km/h pentru cele cu tonaj mai redus.

Din păcate, în ciuda indicatoarelor amplasate pe pod, niciun şofer nu respectă restricţiile impuse. Mai grav este că drumarii buzoieni au efectuat de curând o nouă verificare a structurii podului, iar constatările nu sunt deloc liniştitoare. 

”S-a constatat că există probleme la placa de suprabetonare, partea carosabilă, din cauza trepidaţiilor, a deschiderii, a vitezei cu care se circulă în zona respectivă, motiv pentru care s-au luat nişte măsuri de restricţionare a tonajului la 40 de tone. De asemenea au fost puse marcaje corespunzătoare pe acea bandă care nu poate fi folosită în întregime”, a declarat Sorin Gheorghe, prefectul interimar al judeţului Buzău.
Buzau

Autorităţile judeţene ştiu despre starea avansată de degradare a podului de la Mărăcineni şi spun că au sesizat la Bucureşti situaţia, pentru ca problemele să fie remediate şi să nu se ajungă la soluţia radicală a închiderii traficului rutier, aşa cum s-a întâmplat în urmă cu 12 ani. Atunci circulaţia a fost deviată 40 de kilometri, prin comuna Berca.

Pe data de 7 mai 2005, o viitură puternică a afectat podul metalic pe o porţiune de 50 de metri. Torenţii au înclinat unul dintre pilonii de susţinere şi l-au deplasat cu zece centimetri. Pe 9 mai, al doilea pilon a cedat iar podul rămas fără susţinere s-a frânt. Din acest moment, traficul rutier între Bucureşti şi Moldova a fost deviat prin comuna Berca, ocolul fiind de peste 40 de kilometri.

buzau

Pe 11 mai, în jurul orei 18.30, o parte din podul metalic s-a prăbuşit în albia râului, sub privirile a zeci de trecători. Zgomotul de metal contorsionat s-a auzit până la zece kilometri depărtare.

Preşedintele Traian Băsescu a vizitat de mai multe ori şantierul pentru refacerea podului. Pe 24 octombrie, le-a spus constructorilor să pună la intrarea pe pod pancarta cu mesajul ”Am învins apele”. La 29 octombrie 2005, podul a fost redeschis fără fast, doar în prezenţa autorităţilor locale. Reparaţia podului a costat peste 70 de milioane de lei.

buzau

Podul de la Mărăcineni, care traversează răul Buzău, are o structură de metal, două benzi pe sens şi o lungime de 325 de metri. A fost construit de armata germană în 1932 iar ultima reparaţie importantă a fost realizată după inundaţiile din 2005.

Buzău



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite