Organizatorii Serbărilor Timişoreana au cerut echipaj de ambulanţă prin mailuri, însă nu au primit răspuns

Organizatorii Serbărilor Timişoreana au cerut echipaj de ambulanţă prin mailuri, însă nu au primit răspuns

Arhivă

Organizatorii spectacolelor pe timpul cărora o tânără a murit spun că au contactat Serviciul de Ambulanţă pentru a cere prezenţa unui echipaj pe durata evenimentului, însă nu au primit răspuns. Aceştia ar fi dat două mailuri pe adresa conducerii SAJ. Între timp, ancheta privind moartea tinerei de 20 de ani a ajuns în sarcina procurorilor care vor stabili dacă au existat vicii în asigurarea asistenţei medicale.

Ştiri pe aceeaşi temă


Informaţia conform căreia Ana Maria Cucu ar fi avut şanse la viaţă dacă beneficia rapid de ajutor medical specializat a inflamat opinia publică dar şi organele de anchetă, cazul intrând în atenţia Parchetului de pe lângă Tribunalul Buzău.

Organizatorii Serbărilor Timişoreana oferă, printr-un comunicat de presă, explicaţii cu privire la întâmplarea de sâmbătă seară, când unei tinere de 20 de ani i s-a făcut rău şi ulterior a decedat. Reprezentanţii firmei organizatoare spun că s-a cerut prezenţa unui echipaj de la Serviciul Judeţean de Ambulanţă, dar nu li s-a răspuns solicitării.

„Din informaţiile pe care le avem, au fost depuse toate eforturile uman posibile pentru evitarea deznodământului de către echipele aflate la faţă locului sau care au intervenit pe parcurs. Agenţia care a organizat evenimentul din Buzău, S.C. HOMEMADE STUFF S.R.L., ne-a informat că a făcut demersurile necesare, în mod repetat, pentru obţinerea unei ambulanţe de la Serviciul de Ambulanţă Judeţean Buzău, în vederea asigurării prezenţei la locul evenimentului. Ca urmare a faptului că nu s-a dat curs solicitării înaintate către Serviciul de Ambulanţă Judeţean Buzău, agenţia amintită mai sus a contractat S.C. SPARD TEAM S.R.L., pentru realizarea unui punct de prim ajutor, în conformitate cu cerinţele legale”, se arată în comunicat.

În replică, directorul Ambulanţei Buzău, medicul Lhuana Zissu, îi contrazice pe organizatori. „Ei ne-au sunat în urmă cu trei luni şi ne-au spus că vor veni să facem un contract. Li s-a spus atunci că îi aşteptăm, dar nu au mai venit. Nu există nicio solicitare scrisă din partea lor care să dovedească că au vrut să încheie contract cu noi, iar noi să îi fi refuzat“, a declarat directorul Ambulanţei Buzău, Lhuana Zissu.

Conform comunicatului, punctul de prim-ajutor a funcţionat conform legii 95/2006 (Titlul IV), a avut salvatori cu pregătire medicală, absolvenţi ai cursurilor de primăajutor avansat, şi a fost dotat cu toate echipamentele de primăajutor necesare, inclusiv defibrilator. Conform legislaţiei în vigoare, autorităţile publice aprobă desfăşurarea unor astfel de evenimente numai dacă asistenţă medicală de urgenţă este asigurată în mod adecvat.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: