La ce ajută mâncatul fructelor. „Sunt foarte importante pentru desfăşurarea normală a activităţilor organismului“

La ce ajută mâncatul fructelor. „Sunt foarte importante pentru desfăşurarea normală a activităţilor organismului“

Bogate în vitamine, minerale şi fibre, fructele consumate zilnic ne ajută să fim energici, în formă şi sănătoşi. Lipsa lor din alimentaţie ne expune unor riscuri precum cel al instalării unor boli de inimă, a anumitor tipuri de cancer, a obezităţii şi diabetului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Consumul de fructe este indicat în mod deosebit celor care ţin dietă pentru că unele au foarte puţin zahăr, multe fibre şi ajută la scăderea colesterolului. 
 
Pepenele roşu, de exemplu, are foarte puţine calorii, iar caisele, prunele şi strugurii sunt bogate în proteine.
 
Cinci fructe pe zi sunt suficiente pentru a oferi organismului nutrienţii de care are nevoie pentru a se feri de radicalii liberi care ne dau târcoale. 
 
Efectele pozitive ale consumului zilnic de fructe sunt demonstrate de numeroase studii ştiinţifice relevante. 
 
”Fructele sunt foarte importante în alimentaţie şi ideal ar fi ca fiecare om să aibă pe zi cel puţin cinci porţii de fructe. Ne aduc cantităţile necesare de nutrienţi, ne aduc minerale, vitamine, antioxidanţi, mare parte din fibrele alimentare şi, să nu uităm, apă pură. Sunt foarte importante pentru desfăşurarea normală a tuturor activităţilor organismului, a metabolismului”, spune medicul Dana Marinescu, nutriţionist în cadrul Spitalului Judeţean Buzău.
 
 
Potrivit specialiştilor în nutriţie, fructele nu sunt recomandate spre consum seara, după cină, deoarece pot favoriza depunerea kilogramelor, iar cele mai eficiente fructe care luptă cu kilogramele sunt citricele, care ajută la arderea rapidă a grăsimilor şi detoxifiază organismul.
 
Consumul de fructe este cel mai indicat ca o gustare între micul dejun şi prânz, sau după-amiaza, între prânz şi cină.
 
Medicul buzoian spune că atunci când evităm consumul de fructe, constatăm în timpul zilei o poftă exacerbată şi atunci ”ne băgăm în carbohidraţi, în patiserii, în fast-food, când ar trebui pur şi simplu să luăm un fruct care ne aduce cantitatea de carbohidraţi, de glucide, ne aduce cantitatea de energie necesară”. 
”Fructul ne redă vitalitatea şi ne ia starea de oboseală. Lipsa fructelor din alimentaţie poate genera multe probleme: ne poate duce la afectări grave ale tuturor metabolismelor, poate da stări de oboseală, ne poate scădea imunitatea, ne poate aduce boli grave, precum cancerul, boli cardio-vasculare, ne poate de diabet, la avitaminoze”, spune medicul Dana Marinescu. 
 
Fructele sunt resurse importante de minerale şi antioxidanţi, care ajută la hrănirea şi protecţia celulelor şi, implicit, a întregului orgasnim.
 
Top 5 fructe bogate în:
 
- vitamina A, esenţială pentru menţinerea sistemului respirator, îmbunătăţirea vederii, menţinerea sănătăţii pielii şi a mucoaselor: pepene galben, caise uscate, papaya, mango, piersici.
 
- vitamina B6, importantă pentru menţinerea echilibrului psihic, ajută la înlăturarea oboselii, durerilor de cap şi stresului şi reglează colesterolul şi tensiunea arterială: fistic, alune de pădure, banane, avocado, nuci.
 
- vitamina C, cu o contribuţie importantă în prevenirea şi tratarea infecţiilor: măceşele, guavele, kiwi, papaya, portocalele.
 
- vitamina E ajută la funcţionarea normală a glandelor sexuale şi endocrine, oferă protecţie vaselor sanguine şi are efect anticancerigen: migdale, arahide în coajă, caise uscate, alune de pădure, fistic.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: