Vin banii pentru finalizarea Ocolitoarei Braşovului. Pe centură se va circula în regim de autostradă

Vin banii pentru finalizarea Ocolitoarei Braşovului. Pe centură se va
circula în regim de autostradă

Lucrările la Ocolitoarea vor fi finalizate în acest an. FOTOAdevărul.

Deputatul de Braşov Petre Roman a dat asigurări că lucrările la ocolitoarea Braşovului vor fi finalizate anul acesta şi că Guvernul va aloca banii pentru finalizarea celor două tronsoane începute în primăvara anului trecut.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ocolitoarea Braşovului are o lungime totală de 24,36 km, iar după finalizarea lucrărilor, pe acest tronson se va putea circula în regim de autostradă, pe câte două benzi pe sens. „Ţinând cont că lucrările erau realizate deja în proporţie de 80%, nici nu s-a pus problema să nu se aloce finanţarea. În şedinţa pe care grupul de parlamentari USL a avut-o cu premierul Victor Ponta s-a abordat şi acest subiect. Au fost alocate în jur de 350 de milioane de lei pentru acest proiect din bugetul pe 2013”, a precizat Petre Roman, citat de newsbv.ro.

După finalizarea acestor lucrări mai rămâne doar dublarea tronsonului II, care are 5,7 km şi leagă DN 11 de DN 13. Lucrările vor fi finan­ţate din fon­du­ri europene şi vor înce­pe după 15 martie 2013.

Traficul greu va fi scos definitiv din oraş

Execuţia tronsonului III de ocolitoare a municipiului Braşov cuprins între DN13-DN1 va continua tronsonul II şi practica va scoate traficul greu din oraş. Intersecţia celor două tronsoane se va face prin actuala intersecţie amenajată cu un sens giratoriu, de pe Calea Feldioarei (DN13). Apoi, ocolitoarea se va intersecta cu str. Plugarilor, stradă ce face legătura între Cartierul Stupini şi centrul municipiului Braşov, tot printr-un giratoriu, iar apoi va traversa apoi Valea Spurcată printr-un pod de 28 m lungime. Va intersecta la nivel drumul judeţean DJ 103C şi va traversa drumul de acces la Institutul de Cercetări Agricole, iar în ambele intersecţii se vor amenja giratorii. Traversarea căii ferate Braşov - Sibiu spre DN 1 se va realiza printr-un pasaj superior, iar accesul dinspre şi înspre DN 1 se va prevedea prin realizarea unor bucle şi bretele de acces.

Istoricul centurii Braşovului

Primele lucrări la centura ocolitoare a Braşovuilui au început în anul 2003, cu construcţia unui pasaj peste calea ferată la intrarea în oraş dinspre Predeal, care a costat 7 milioane de lei. Lucrările au tărăgănat până în 2005, când constructorii s-au apucat efectiv de construcţia drumului ocolitor de 4,7 km. Maşinile au putut circula pe şoseaua cu patru benzi, care a costat 32,6 milioane de lei, abia la finele lunii august 2008. Lucrările la cel de-al doilea tronson al ocolitoarei au început abia pe 17 aprilie 2008. Muncitorii s-au mişcat mai repede, pentru că şoseaua avea doar două benzi, iar cei 6,4 km au fost terminaţi în aproximativ 15 luni. Costurile au fost însă de 81,8 milioane de lei.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: