Uzina Roman ar putea încheia un contract de 100 de milioane de euro. Pakistanezii vor să cumpere 500 de autocamioane

Uzina
Roman ar putea încheia un contract de 100 de milioane de euro.
Pakistanezii vor să cumpere 500 de autocamioane

Camioanele Roman trimise în Pakistan au trecut toate testele FOTORoman SA

Contractul are  mari şanse să fie semnat deoarece pakistanezii nu au mai negociat şi cu alţi producători. În ultimii ani uzina Roman a livrat autocamioane către armata SUA, armata Română şi către Taiwan.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cea mai mare uzină de stat a Braşovului şi ultima rămasă în picioare ar putea semna un contract de 100 de milioane de euro pentru livrarea de camioane în Pakistan. Este vorba despre 500 de autocamioane cu 200.000 de euro bucata. Uzina braşoveană a trimis încă de anul trecut două camioane pentru a fi testate de pakistanezi. Acestea au trecut absolut toate testele inclusiv cele de funcţionare pe vreme severă.

La testările din Pakistan a ajuns Modelul 32.430 DFAES. Are motor diesel Man Euro 3 şi o putere de 430 CP. Areo  masă totală de 32 de tone, este dotat cu echipament de remorcare şi este folosit la operaţiuni de tip Recovery.

Tot în Pakistan a ajuns pentru testări şi un camion 22.330 DFAEG. Acesta are motor diesel Man Euro 3, o putere de 330 CP şi o masă totală de 22 de tone. Este echipat cu o platformă cu covergi şi este recomandat pentru transportul echipamentelor speciale ale soldaţilor.

Pakistanezii au anunţat că vin la Braşov în această lună pentru a discuta detaliile contractului. „Noi am trimis la teste camioanele care s-au comportat foarte bine. Am fost anunţaţi că reprezentanţii din Pakistan vor veni la Braşov în februarie pentru a discuta detaliile contractului. Din câte ştim nu au mai negociat şi cu alte fabrici producătoare, semn că noi sutem în cărţi şi sunt şanse mari ca acest contract să se materializeze“, a declarat Carol Rugacs, director de producţie şi administratorul Roman SA. 

Uzina este în reorganizare

Viaţa uzinei „Roman" a început în anul 1921, când s-a înfiinţat Societatea Romloc, unde se reparau locomotive şi vagoane. De-a lungul anilor, uzina a trecut prin numeroase transformări, de nume, dar şi din punctul de vedere al produselor. În anul 1938, Societatea Romloc a început să fabrice armament şi a devenit o afacere bănoasă. După naţionalizare, în 1953, uzina a fost botezată „Steagul Roşu", iar guvernul de atunci i-a dat o nouă destinaţie: producerea primelor autocamioane româneşti. Primul model, SR 101, a ieşit pe poarta uzinei un an mai târziu. Atunci s-au produs 700 de camioane, iar în 1977 s-a ajuns la o producţie record de 33.000 de maşini pe an.

Şi numărul de angajaţi a crescut vertiginos de la un an la altul. Dacă în 1954 fabrica avea 4.400 de salariaţi, în 1978 s-a ajuns la 26.000. „Steagul Roşu" devenise cea mai mare uzină din Braşov şi un succes peste hotare. Celebrele modele Carpaţi, Bucegi, ROMAN sau DAC aveau mare căutare la export în Ungaria, RDG, Polonia, Statele Unite sau Grecia.

Timp de cinci decenii, „Steagul Roşu" a fost emblema oraşului. După Revoluţie, însă, a început perioada nefastă. Fabrica a fost rebotezată Roman SA şi nu a mai cunoscut gloria de altă dată. Uzina mai are acum doar 300 de angajaţi. A supravieţuit în ultimii ani din banii obţinuţi pe camioanele făcute pentru armata Statelor Unite şi livrate către Pentagon. Uzina a mai livrat camioane şi armatei române. Anul trecut a încheiat un contract de 12 milioane de euro care presupune livrarea de 100 de autobasculante în Taiwan.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: