Ultimatum pentru Centura Braşovului: 31 decembrie 2015. Construcţia a început acum 14 ani şi şoseaua de 20 de km şi 425 de milioane de lei nu este gata

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Epopea Ocolitoarei Braşovului a început acum mai bine de 14 ani. Doar tonsonul III a fost până acum finalizat. Mai este nevoie de lucrări de tronsonul I şi de dublarea tronsonului II pentru a se putea circula în regim de autostradă. În total investiţia se ridică la 425 de milioane de lei, majoritatea fonduri de la Comisia Europeană.

Lucrările la Ocolitoarea Braşovului au fost mult întârziate deoarece firmele desemnate să execute lucrările au abandonat şantierele. Aşa s-a ajuns în pericolul de a pierde finanţarea europeană. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a reuşit să obţină o ultimă amânare şi a semnat un nou contract de finanţare în conformitate cu care data limită până la care pot fi cheltuiţi banii europeni este 31 decembrie 2015. 

CNADNR a organizat noi licitaţii, iar lucrările la Tronsonul I şi II pot începe. Având însă în vedere vremea extreme de rece acestea se vor relua cel mai probabil anul viitor. Între timp, din cauza problemelor s-au cheltuit şi mulţi bani. CNADNR a plătit 10.000 de lei pe lună pentru paza lucrărilor de la tronsonul I, iar acum va plăti un milion de lei pentru supervizarea lucrărilor la tronsonul II, un fel de asiguare că noul contructor îşi va face bine treaba.

16 firme au fost interesate de reluarea lucrărilor la primul tronson al ocolitoarei Braşovului, după ce compania Alpine a intrat în insolvenţă şi abandonat lucrările. Cea mai bună ofertă a fost a unui consorţiu din Italia, iar investiţia se ridică la 88 de milioane de lei.

Până acum au fost efectuate doar 56% dintre lucrările necesare la Tronsonul I.  Totul este acum oprit deoare firma austriacă Alpine, care efectua lucrarea a intrat în insolvenţă. Vara aceasta ar fi trebuit să se circule în zonă, dar lucrările au fost întârziate şi de faptul că banii au fost daţi cu ţârâita. Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care va fi construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul prevede un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc.

Ca pe autostradă pe tronsonul II

Pentru dublarea celui de al doilea tronson au fost 21 de oferte. Valoarea estimată a investiţiei a fost de 118 milioane de lei, dar un cpnsorţiu de firme  Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRl, a oferit un preţ de 64 de milioane de lei. Dublarea tronsonului II care leagă DN 11, ieşirea din Braşov spre Hărman, de DN 13, ieşirea din Braşov spre Târgu-Mureş este absolut necesară pentru ca pe Ocolitoare să se poată circula în regim de autostradă. Totodată, în urma semnării acestui contract se va mai rezolva o problemă spinoasă pentru şoferii care tranzitează ocolitoarea, respectiv construcţia unui pasaj rutier peste centură la intersecţia cu drumul judeţean spre Sânpetru, unde s-au întâmplat foarte multe accidente.

Lucrările la Ocolitoarea Braşovului au început de ani buni, iar până acum doar tronsonul III a fost finalizat.

Pe aceeaşi temă:

Se repară podul pericol dintre Braşov şi Covasna

Camere video la intrările din judeţul Braşov

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite