Tunel rutier în centrul Râşnovului. O mie de camioane sunt necesare pentru căratul pământului excavat

Tunel rutier în centrul Râşnovului. O mie de camioane sunt necesare pentru căratul pământului excavat

Se lucrează la foc continuu pe şantierul din Centrul Istoric al Râşnovului şi odată cu finalizarea pereţilor mulaţi, care susţin malurile precum un cofraj, s-a trecut la excavarea pământului. Operaţiunea nu este deloc simplă ţinând cont că în conformitate cu estimările făcute de constructori se vor scoate 18.000 cubi de pământ, adică în jur de o mie de camioane.

Ştiri pe aceeaşi temă

Odată cu eliberarea terenului s-a trecut la operaţiunea de turnare a radierului, respectiv a pardoselii de beton. Turnarea acestui radier începe dinspre mijloc spre margini şi se va face etapizat. 

„Pentru a se putea turna în întregime radierul este necesară taluzarea malurilor. Acestea sunt mai întâi sprijinite cu nişte piloni speciali, după care se excavează tot pământul până spre pereţii mulaţi, după care se va turna acest radier şi pe margini şi se va trece la finisarea acestor pereţi mulaţi”, a explicat primarul Râşnovului Adrian Veştea.

1.500 de autobetoniere

Acesta a precizat că în conformitate cu graficul de lucrări, până după jumătatea lunii iunie, ar trebui turnate toate betoanele din subteran, astfel ca să se poată trece la amenajarea „tavanului”, respectiv a plăcii de peste tunel şi parcare, pe care va prinde contur piaţeta. În plafonul de beton care va acoperi amenajările subterane se vor băga aproximativ 7.000 de metri cubi de beton, adică mai bine de 1.500 de autobetoniere.

Constructorul a dat garanţia că întreaga investiţie va fi predată la cheie până la finele anului, ţinând cont că greul nu se sfârşeşte odată cu conturarea obiectivului în subteran, ci mai este  destul de mult de lucru la finisaje şi la amenajările exterioare. Acestea nu presupun doar o simplă pavare cu granit a piaţetei, ci şi amenajarea de scuaruri cu verdeaţă, a unei fântâni arteziene, a unei scene pentru evenimente, dar şi a unui lift de acces spre subteran.

Lucrările sunt executate de către compania Bilfinger Baugesellschaft mbH în asociere cu firma braşoveană Scorillo Intercom SRL, iar preţul final pentru realizarea investiţiei, ca urmare a licitaţiei, este de 15.573.890, 89 lei cu tot cu TVA. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în data de 23 ianuarie şi, uneori, se lucrează chiar şi pe timpul nopţii, astfel ca proiectul să fie finalizat la termen, respectiv până la finele anului.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: