Topul fructelor care îngraşă. Cum şi când trebuie să mâncăm fructe

Topul fructelor care îngraşă. Cum şi când trebuie să mâncăm
fructe

Fructele sunt pline de vitamine, dar şi de zahăr

Fructele sunt o importantă sursă de energie şi vitamine şi nu trebuie să lipsească din alimentaţie. Unele dintre ele îngraşă însă destul de mult.

Ştiri pe aceeaşi temă

Persoanele care au probleme cu greutate sau care sunt la dietă trebuie să evite anumite fructe. „Este clar pentru toată lumea că fructele sunt sănătoase. Unele dintre ele sunt însă bogate în carbohidraţi şi zahăr şi pot să ne îngraşe. În topul fructelor cu multe calorii este avocado. Are multe vitamine, dar poate conţine 300 de calorii, adică echivalentul a două felii de pâine sau a unei bucăţi de carne. Bananele sunt fructe care au cam 200 de calorii. Sunt săţioase, sunt gustoase, dar dacă sunteţi la dietă trebuie să le evitaţi. Strugurii îngraşă deoarece au mult zahăr. Dacă alegeţi aceste fructe nu le consumaţi zilnic, ci odată pe săptămână. Printre fructele cu cele mai puţine calorii se numără grapefruit, lămâia, cireşele, fructele de pădure şi căpşunile“, spune nutriţionistul Eva Iorţan.

Dilema pepenelui roşu

Pepenele roşu este adeseori recomandat în diete, dar ultimele studii arată că are totuşi mult zahăr. „Există numeroase dispute cu privire la pepenele roşu. Părerile sunt împărţite, dar este clar că pepenele are mult zahăr în compoziţie. Este recomandat în diete deoarece conţine multă apă şi dacă mâncăm o felie avem senzaţia de saţietate şi nu mai putem mânca altceva. Personal, eu nu pun pepenele roşu în categoria fructelor care îngraşă dacă este consumat cu moderaţie. Opriţi-vă la o felie, nu la o jumătate de pepene, şi nu vor fi probleme“, mai spune medicul.

Evitaţi orice fel de fructe confiate, dar şi sucurile

Fructele confiate, fie ele caise, prune, curmale sau smochine, îngraşă. „Fructele confiate se realizează prin deshidratare. Însă toate zaharurile rămân în ele în cantităţi concentrate şi de aceea îngraşă mult mai mult decât fructele proapete. Dacă vă uitaţi pe ambalaj o să vedeţi că 100 de grame de fructe confiate pot avea şi până la 300 de calorii. Dacă vreţi să slăbiţi este bine să le evitaţi. Şi sucurile de fructe trebuie evitate deoarece înseamnă o cantitate prea mare de fructe şi automat de zahăr. Recomand ca fructele să se consume ca atare şi nu suc“, mai spune specialistul.

Când să mâncăm fructe

Pentru a avea parte de toate beneficiile fructelor este foarte important când să le mâncăm. „Fructele se digeră rapid. Ele ajung din stomac direct în duoden. De aceea se recomandă ca fructele să se mănânce pe stomacul gol şi nu ca desert după o masă copioasă. Dacă nu le mâncaţi dimineaţa, consumaţi-le ca şi gustare la o distanţă de 2-3 ore faţă de mesele principale. Dacă le mâncaţi ca şi desert, vor fi reţinute în organism până se face digestia tuturor alimentelor. Fructele fermentează şi pot da aciditate sau gaze, care sunt neplăcute“, mai spune medicul. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările