Topul alimentelor uşor de mâncat dimineaţa care oferă energie o zi întreagă

Topul alimentelor uşor de mâncat dimineaţa
care oferă energie o zi întreagă

Cerealele integrale ne dau energie pentru întreaga zi FOTO Shutterstock.

Cerealele integrale, ouăle, legumele verzi, dar şi anumite fructe sunt o sursă de energie şi sunt recomandate de medici a fi consumate la micul dejun.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cerealele integrale sunt o foarte bună sursă de energie. „Cerealele integrale sunt una dintre cele mai bune surse de energie. Vorbim despre cerealele integrale simple, nu cele care au zahăr sau alte adaosuri pentru un gust mai apetisant. Sunt sănătoase, dar conţin şi carbohidraţi deci pot îngrăşa. Cerealele sunt recomandate la micului dejun pentru a ne da energia necesară, dar şi pentru a evita să ne îngrăşăm. Dimineaţa metabolistul este mai alert“, spuen medicul nutriţionist Eva Iorţan.  

Ouăle sunt o sursă important de energie deoarece conţin proteine, dar şi vitamina B3. Se consumă tot dimineaţa, iar medicii spun să nu exagerăm totuşi cu ele. Este suficient să mâncăm două ouă, odată la două zile. Cea mai bună variantă sunt ouălele fierte şi nu cele făcute papară sau ochiuri unde adăugăm şi ulei. Somonul este un alt aliment care dă energie deoarece este bogat în acizi graşi omega 3 care ajută creierul să lupte împotriva depresiei.

Fructe şi legume ca sursă de energie

Nucile şi migdalele, dar şi fructele de pădure consumate dimineaţa ne dau energie pentru întreaga zi. „Nucile şi migdalele conţin magneziu, un mineral esenţial pentru un tonus bun. Ele conţin şi proteine, dat şi Vitamina E. Sunt o gustare perfectă după micul dejun. Fructele de pădure sunt bogate în antioxidanţi, iar studiile arată că ajută creierul să funcţioneze mai bine. Este important să fie consumate proaspete pentru că doar aşa îşi păstrează toate proprietăţile“, mai spune medicul.

Legumele verzi sunt şi ele o sursă bună de energie. „Legumele verzi precum spanacul, salata, leurda, dar şi mazărea şi fasolea verde au un conţinut mare de fier, esenţial pentru un organism sănătos. Lipsa de fier duce la anemie şi la o stare permanentă de oboseală. Consumul de legume verzi ne ajută organismul să fie mai puternic“, mai spune specialistul.

Merele sunt fructe minune când vine vorba despre energie. „Merele au un nivel mare de quercetină, care este un antioxidant care ajută la protejarea celulelor nervoase. Se recomandă consumul de două mere pe zi. De asemenea, persoanele care mănâncă mere au o rezistenţă mai mare când fac efort fizic. Pe lângă mere, portocalele sun bogate în fibre şi Vitamina C, bananele conţin potasiu şi glucoză, iar strugurii au vitamina B. Toate aceste fructe ne pot da energie“, mai spune nutriţionistul. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: